۷۳۳۱۷۴
۷۳ نظر
۵۰۱۲
۷۳ نظر
۵۰۱۲
پ

ورود سازمان بازرسی به بازار سکه، مسکن و خودرو

رییس سازمان بازرسی کشور از ورود این سازمان به بازار سکه، ارز، مسکن و خودرو خبر داد و گفت: ان شاءالله مردم به زودی نتیجه ورود سازمان بازرسی به این بازارها را احساس می‌کنند.

خبرگزاری ایسنا: ناصر سراج در حاشیه امضای تفاهم‌نامه با رییس سازمان مبارزه با فساد جمهوری آذربایجان اظهار کرد: ما اوایل هر سال برنامه‌های کل سال را برنامه ریزی و ابلاغ می‌کنیم. سه نوع برنامه ریزی مستمر، فوق‌العاده و موردی داریم. برنامه ریزی مستمر ابتدای هر سال ابلاغ می‌شود و برنامه ریزی فوق العاده نیز بر اساس درخواست مسئولان عالی کشور انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال بر اساس فرامین مقام معظم رهبری در چهار بازار سکه، خودرو، مسکن و ارز وارد شدیم و اقدامات اساسی انجام دادیم، گفت: ان‌شاءالله مردم نتیجه آن را به زودی احساس می‌کنند. بیش از ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار ثبت نام سکه داشتیم که متاسفانه ۵۰ نفر ۵ درصد از این ثبت نام ها را در اختیار دارند.

سراج خاطرنشان کرد: این حجم انبوه خرید سکه‌ها قطعا در بازار طلا تاثیر می‌گذارد. در بازار ارز نیز به دقت وارد شدیم و اقدامات خوبی انجام دادیم. در حوزه مسکن نیز ورود کردیم و در عرض یکی دو ماه قیمت مسکن توسط دلالان بالا رفت که امیدواریم با همکاری وزارت مسکن بتوانیم در این حوزه اقدامات خوبی انجام دهیم.

وی با اشاره به ورود این سازمان در بازار خودرو اظهار کرد: وضعیت بازار خودرو نیز تقریبا مانند بازار مسکن بود و پول‌های سرگردان و نقدینگی بیش از حد باعث شد که برخی خودروها حتی تا صد میلیون تومان گران شوند. به عنوان مثال خودرو سوزوکی در حدود ١٠٠ میلیون تومان، خودرو ٢٠٠٨ ، ٧٠ الی ٨٠ میلیون تومان و خودرو استپ وی حدود ٣٠ میلیون تومان گران شد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: در همین ارتباط سازمان ورود و سایت‌هایشان را بررسی کرد. امیدواریم بتوانیم ضمن کنترل قیمت ها شاهد کاهش قیمت هم باشیم. معتقدیم این قیمت‌ها حبابی است و قسمت واقعی نیست و مصرف کنندگان واقعی نیز در این بازارها وجود ندارند و اکثرا دلال‌ها هستند که بازار را ملتهب می کنند که امیدواریم با کمک دولت این مشکلات برطرف شود.

سراج با اشاره به اینکه فردا دوشنبه جلسه ستاد مبارزه با فساد اقتصادی و سازمان بازرسی کل کشور برگزار می‌شود، تصریح کرد: نمایندگان سه قوه در این جلسه حضور دارند و امیدواریم در این جلسه در خصوص ٤ بازار خودرو، مسکن، ارز و سکه تصمیم گیری شود.

وی به موضوع خودروهای خارجی و گران شدن بیش از حد آن اشاره کرد و گفت: متاسفانه سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت(صمت) هک شد و حدود ٥ هزار خودرو مدل بالا و گران قیمت وارد کشور شد که از این تعدا حدود ٤ هزار خودرو ترخیص و وارد بازار شده است و هزار خودرو همچنان در گمرک است که امیدواریم در این خصوص نیز تصمیم گیری شود.

رییس سازمان بازرسی کل کشور عنوان کرد: اختلاف قیمت این خودروها به نزدیک نیم میلیارد تومان می‌رسد، مانند ولوو و بی ام و که هیچ کدام از این خودروها قیمت واقعی ندارند.

امیدواریم با همکاری سه قوه این بازار را کنترل و قیمت‌ها را به قیمت واقعی برسانیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Sara

      بي صبرانه منتظريم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا الان خاب بودن سازمان بازرسی!!! حالا داره با ناز ورود میکنه! عجب

      • دروغگو

        سارا جونم میدونم از بی عدالتی خسته اید ولی متاسفانه باید بگم اگر یکصد فقره از این جلسه ها برگزار شود، نه کاری میشود نه از این سه قلم ریالی کم میشود و نه فساد مالی و دلال ها کنار می روند، مطمئن باش که همینطور است که گفتم، ببخشید

      • بدون نام

        نیاز به یک بازنگری اساسی در ساختار و مدیریت دستگاه های نظارتی بخصوص سازمان بازرسی کل کشور است

      • رضا

        توی این ماجرا یه نکته غم انگیزی هم هست اونم اینه که آیا میبایست مقام رهبری دستور بده تا اقایون کار روزمره و .وظیفه شان را انجام دهند.

      • بدون نام

        نوش داروی بعد از مرگ سهراب

    • بی نام

      پس گرانتر می شود

      پاسخ ها

      • دروغگو

        کاربر گرامی 17/53 دقیقاً همین مطلب است که گفتید، یواش یواش، آهسته آهسته، گاماس گاماس، گرانی را با این جملات نه چندان خوب، گوشها مون را عادت میدن که یه وقتی چیزی نگیم، این دلال ها که امروز نیامدند که فردا بروند، ریشه در دزدی و غارت مردم دارند من مرده شما شاهد از این سه قلم نه اینکه ارزان نمیشوند بلکه این نمایش جهت هضم آن توسط مردمی که دارند است آنهایی که ندارند هم بی سهم نمی مانند، لااقل حسرت خشک و خالیی میخورند، هاآآآآ قبول داری،

    • بدون نام

      خدا رحم کند خطرناکه همشونو بیچاره میکند

    • بدون نام

      مرگ بر هر چی دلاله که تموم بدبختی ما از همیناس، چه بزرگش چه کوچیکش، انشالله از حلقوم این بیوجدانا بیاد بیرون و زندگیشون سیاه بشه که زندگی مردم رو سیاه کردن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وای ترسیدم.سازمان بازرسی تاحالا خواب بودن.کجا تشریف داشتن.حالا هم که ورود میکنند کار صددرصد خراب تر میشود.تورا به خدا هرجایکه هستید بمانید بهتره.

      • بدون نام

        تورو خدا به ما ها که خونه ماشین طلا نداریم رحمتون بیاد این دنیا مهم نیستا به فکر اون دنیاتون باشین بزارین این مجردا هم ازدواج کنن از ترس این سه تا هیچ کس ازدواج نمیکنه که دنیا بد شده

      • بدون نام

        تورو خدا به ما ها که خونه ماشین طلا نداریم رحمتون بیاد این دنیا مهم نیستا به فکر اون دنیاتون باشین بزارین این مجردا هم ازدواج کنن از ترس این سه تا هیچ کس ازدواج نمیکنه که دنیا بد شده

      • محمد

        کاربر17:53باشما موافقم

      • بدون نام

        علت این مشکل در دلال نیست. آنها مثل آبی هستند که در سرازیری و درجهت نمافعشان عمل میکنند.
        مقصر کسانی هستند که بستر اقتصادی را برای دلال بازی ساخته و پرداخته اند، یعنی تصمیم گیرندگان اقتصادی

    • بدون نام

      من یه خودرو ۲۰۰۸ ثبت نام کردم با موعد اسفند ۹۶ که هنوز تحویل نشده.جالب است وقتی به سایت سازمان بازرسی شکایت کردم عنوان نمودند که سود تاخیر پرداخت میشود و درخواست بایگانی گردید.بدون اینکه علت تاخیر بررسی و اعلام گردد.

    • بدون نام

      حالا چه عجله ایه بزارید قشنگ ملت چاپیده بشن بعد شماها بیایید یه رای صدهزارتومانی بدید و خلاص.......

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موافقم

    • بدون نام

      گرانی افسار گسیخته نیست چون اصلا از اول افسار نداشته که گسیخته شود و کنترل و نظارت از اول نیوده الان هم ترسی از گران کردن ندارند .

    • بدون نام

      چون علی کریمی گفت نخرن مردم
      تازه میخواد ورود کنه

      حالا ورود میکنن گرون تر میشه

    • بدون نام

      الهی مثل ما که مستاجر هستیم ویک کیلو برنج وروغن نمی توانیم بخریم خار شوید مارا تباه کردید اخه مستاجر اگر داشت صد تمان پیش ماهی یک میلیون دیگر فقیر نبود واواره یک دفعه مالک کم میاورد میاید گلوی مستجر نگون بخت را میگیرد چهل میلون اضافه کن مگر پول چاپ میکنیم هوار میزنیم داریم توان خود را از دست میدهیم بیکاری گرانی فقر نداری کمر مارا شکسته یه لقمه نان نداریم بخوریم از کجا جهل میلیون بیاوریم میگویید؟برو اوره شده ایم سرگردان چه کنیم بس که از ما بهتران خوردند بردند اختلاص کردند دوزیدن پولها را در بانکهای خارج گذاشتند باند بازی؟گرانی دلالان بی دین ونبودن مسولین که بداد ما برسند اخه مگر شصت متر جا چقدر ارزش دازد که کلی باید التماس اخرش بیرون الهی مانند ما اوره کوچه وخیابان بشوید تا بفهمید چقدر درد میکشیم ریشه هر کس که پول مردم ونفت را به تاراج برد ویک شبه میلیارد شد خدا کند خشک شود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله من هم مثل تو مستاجرم، فقط باید دعا کنیم!
        تا زمانی که دست به دعا هستیم، آنچه از آسمان خواهد بارید سنگ است.
        مگر اینکه دست به سنگ بشویم و آنرا بر سرکسانی بکوبیم که برای حل مشکلات مان، آدرس دعا کردن را به من و شما یاد داده اند

    • بدون نام

      امیدوارید!!!!!؟؟؟ چرا نمگید حتما؟؟ هی دولت به دولت عوض میشه هی میگید امیدواریم!!! خودتون اقتصاد مملکت رو فلج کردید بعد میندازید گردن چن تا دلال!!!! چطور دلالان اقتصاد رو ب راحتی در دست میگیرند ولی شما حتی جنم این رو ندارید دلال رو حذف کنید؟ من موندم اگه جنگ بشه چطور مملکت میخاد اداره بشه ! مردم دیگه ب آخر خط رسیدن خدا شاهده ناامید وسرگردان.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این بازیها دیگه برای مردم رنگ نداره !!!!!!!

    • حسن

      خدا به عربستان نفت داد ،آنها پس از کشف نفت بهترین ومدرنترین زندگی را در کویر عربستان راه انداختند،ونفت را که خدا داده بود فروختند ولذت بردند،کشور ما نیز نفت خیز است ،اقتصاد واشتغال وبهداشت روان وسلامتی زیر خط فقر است،خداوند نعمت نفت راداده ولی نعمت مدیریت را نداده ،هرچی پول از فروش این منبع خدادادی در میاد حیف ومیل میشه ،ودر هر سال مبالغ کلانی از جیب مردم بصورت تورم مالیات گرفته میشود

      پاسخ ها

      • رضا

        حسن جان عزیز خدا نفت را داده ولی لیاقتش را نداده. وقتی 80 میلیون نفر انسان که از دانشمند و فیلسوف و پروفسور در انها هست گفته میشود که مردم قدرت
        ... تشخیص صحیح و غلط را ندارند

    • منوچ

      ورود یعنی چه ؟

    • بدون نام

      حباب است

    • بدون نام

      ..دشمن فرضی خودمونیم

    • بدون نام

      سازمان بازرسی!!؟؟ مگه داریم تو ایران پس تا حالا کجا بودند

    • بدون نام

      خب اینطور که اظهار شده ،؛‌پس همه چیز خوبه و روال عادی پیدا کرده

    • عاسی

      به نظر نمیرسه باپلیسی کردن موضوعات بشه مشکلات اقتصادی روحل کرد . مگر اینکه وارد فاز مجازات های سنگین مانند اعدام بشن . که اون هم باقوانین موجود قابل انجام نیست . ومنطقی هم نیست . بنابراین بهتره دنبال حل مسئله باشند نه پاک کردن اون .

    • بدون نام

      اگه ورودت نتیجه داد من کلمو میتراشم

    • بدون نام

      مقصر اصلی دولت وبانک مرکزی هست که با افزایش نقدینگی در بازار موجب تورم وبحران اقتصادی شده

    • سیاوش

      انشاالله با حضور موثر سازمان بازرسی به بازار، عوامل گرانی های کشنده کشف شده و از بازار خارج شوند و قیمتها به میزان واقعی برسند چون مردم از این گرانیها واقعا به تنگ آمده و گردنشان زیر تیغ دلالان خدا نشناس است.

    • بدون نام

      سازمان بازرسی تا حالا کجا بود ؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      خوبه بازرسی هر جا یه خبری بشه یه سری بهشون میزنه و فققط یه امار و تموم.
      نتیجش....هیچ
      رفتیم دیدیم و گفتیم و خداحافظ
      برخورد =0
      اسمش گندست وگرنه هیچی
      حالا ببینید اگر کاری کرد

      پاسخ ها

      • رضا

        عزیز برادر بازرسی فکر میکنی کیه اونم مثل دیگران در نهایت خواهند گفت که بنا به مصلحت کشور و صلاحدید بزرگان فعلا موضوع با یک شیرینی خوران ختم به خیر شد و مردم خیالشان راحت باشد که هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

    • بدون نام

      واي چقدر ورودشون مقصر بود! نكته جالبش اينجاست كه سازمان بازرسي ،تعزيرات ... در حالت معمول نياز نيست جايي نظارت كنن ،فقط در افزايش قيمت سه برابري ،كم كم تصميم به ورود ميگيرن

    • بدون نام

      بازرسی برو ببین اتحادیه وارد کنندگان خودرو چی میگه
      اگر تونستی کاری کنی
      ببین دوتا شرکت سایپا وایران خوردو چی میگن
      اگه تونستی کاری کنی
      ماشیناشونو انبار کردند راحت دارند تماشا میکنند و
      مردم به ولع افتادند
      بیچاره مردم

    • کوروش

      تا وقتی کاخ نشینی تو کشور بین مسئولین رواج داره حال کوخ نشین همان هست که بود

      کمی هم نهج البلاغه بخونید شاید کمکتون کنه

    • بدون نام

      شما خودتون بخشی از مشکل هستید...
      با همین اظهار نظرت دوباره سکه پر کشید...

    • یعقوب

      کنترل همه چیز ازدستتون رفته مافیا راپیدا کنید

    • بدون نام

      واکسن حباب اومده بزنید البته قرص و شربشتم هست
      اثرش کمتره فقط
      همون واکسنش عالیه دیگه دنیا رو بدون حباب و شفاف میبینید
      هه هه

    • بدون نام

      جمهوری آذربایجان دمتو بنداز کولت فرار کن برو تا سکه ها تو نکردیم ده میلیون تومن.هاهاها

    • خودم

      وقتی کاری انجام دادید به ان افتخار کنید

    • بدون نام

      الله هو برکت الله

    • عبدالحمید گل افشان

      تا الان کجا بودن ضمن اینکه آقای سراج می فرمایند شاید قیمت کم شود پس یعنی این قیمتها تثبیت شده به همین راحتی بعضی ها میلیاردها تومن در این مدت کم له جیب زدند وجالبه که حتی یارانه آنها هم هنوز برقراره

    • محمد هاشم

      باسلام ودرود ،ما که هیچ وقت از سازمان بازرسی هیچ حرکت وخیری ندیدیم .الان هم مطمئن باشین که کاری از دستشون بر نمیاد.

    • امير

      ورررود كنن كه گرونتر ميشه به نظرم كاري نداشته باشن همينجوري با اين قيمت ها خوشيم

    • بدون نام

      تا حلا کجا بودید؟؟...خودتون رو به خواب زده بودید؟

    • بوسه بر خاک ايران

      چرا دنبال گراني مواد اوليه موارد ذکر شده را پيگيري نميکنيد معلومه که شبه بازي ميکنيد قصابيد ولي قصاب خيلي خيلي بد .

    • بدون نام

      نه بابا بعد از 20 سال

    • بدون نام

      خود مردم از همه بدترن
      من خودم یکی توی بازار مسکن شاهد بودم تابستان پارسال که قیمت ها پایین بود فروشنده منت خریدار رو میکشید خریدار ها هم خریدی نمیکردن و پولشون رو تو بانک نگر میداشتن و سودش رو میگرفتن.ولی همین که از اواسط پاییز یکم قیمت ها بالا رفت همه اون ملت مثل بز ریختن تو بازار و با هر قیمتی که بود خرید کردن و همبن عامل باعث شد که قیمت ها هر هفته بالاتر رفت.

    • بدون نام

      یا خدا آقا قربون دستتون نمیخواد اگر مثل ارز هست که نمیخواد ممنون هر جا آمدنی ابروشو درست کنین زدین چشمش هم کور کردین

    • مهران

      چه عجب!!

    • بدون نام

      همیشه چه دیر ورود پیدا میکنید میگزاریذ تا حسابی استفاده هاشونو ببرن حق حسابها برسه بعد ورود پیذا میکنید؟؟، مردم را چی فرض کردین ایا

    • بدون نام

      آقای سراج فقط گفته : امیدواریم ، امیدواریم، امیدواریم
      ولی مردم دیگر امیدوار نیستند و حق هم دارن

    • بدون نام

      همچین میگن ورود سازمان بازرسی به بازار ... که انگار تا حالا خواب بودن داداش کسی تو بازار سازمان بازرسی رو به حساب نمیاره چرا این بندگان خدا رو تو این گرما اذیت میکنین

    • محمد محمدی

      خسته نباشید دلاور

    • بدون نام

      سازمان بازرسی؟
      به نظرت این گرونی ها کار مردمه عادیه؟؟
      منبع داره مردمو بازی میده بازرسی از کی میخواین بکنید؟؟؟؟؟؟؟

    • مهدی

      حالا که پولا رو از جیبا کشیدین بیرون تازه میخواین ورود کینن!!

    • بدون نام

      یه جور میگن سازمان بازرسی داره وارد میشه انگار میتی کومان میخواد وارد شه. کار یه جا دیگه میلنگه اینا همه سیاه بازیه

    • بدون نام

      مثل گذشته ورود شما هيچ تاثيري بر قيمتها ندارد

    • بدون نام

      اگه سازمان ورود کنه دیگه قیمتها تثبیت میشه
      دیگه خیال کل مملکت راحت میکنن که قیمتها واقعیه نه حباب همین
      یا با زحمت زیاد خودشون وادار میکنند که یکصد هزار تومن مثلا طلا ارزونتر میکنند بعد هم میگن ما ارزونش کردیم
      اقا بازار هم دست اقازاده هاست چرا نمیفهمین
      خودشونم دستشون توی یه کاسه است .
      مردم فقط دارن بیچاره میکنند.

    • بدون نام

      نه تورو خدا وارد نشو الان همه چیز گرون میشه

    • بدون نام

      دستگاه های نظارتی در خصوص این فساد ، اختلاس و پولشویی رانت خواری ، کم کاری ، و زمین خواری چه جوابی دارند؟؟؟ اگر دستگاه نظارتی به خوبی عمل می کردند الان وضع این نبود . خود آنان بخشی از مشکل هستند

    • بدون نام

      ناکارآمدی سازمان بازرسی علت اصلی بسیار فسادهای موجود در دستگاه های اجرایی است.

    • بدون نام

      ریشه اغلب مشکلات در ضعف نظارت و ناکارآمدی دستگاه های نظارتی است

    • بدون نام

      علیرغم فساد عدیده بخصوص بحث قاچاق و پولشویی عملا سازمان بازرسی هیچگونه توفیق نداشته است

    • بدون نام

      احتمالا تيم دولت هزاران ميليارد پول جمع كردن برأي انتخابات بعدي خرج كنن

    • بدون نام

      نه اين كه به بازار ارز ورود كرديد دلار نشده 7000 تومن ؟؟؟!!!!!!

    • بدون نام

      روزی گرگ و بره ای آب میخوردند. گرگ از چشمه آب میخورد و بره در قسمت پائین از جوی گل آلود.
      گرگ رو کرد به بره و گفت: چرا آب را گل آلود میکنی؟
      بره گفت: قربان شما در سرچشمه آب میخورید و آنرا گل آلود می سازید!!
      گرگ گفت: عجب! سال پیش پدر تان هم همین حرفها را می زد که غذای خوشمزه ای برای توله های من شدند!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج