۷۳۳۴۶۰
۱۶ نظر
۵۰۰۸
۱۶ نظر
۵۰۰۸
پ

پیامد‌های ورود سلبریتی‌ها به مسائل اقتصادی

احمدحاتمی‌یزد کارشناس مسائل اقتصادی، با اشاره به کمپین تحریم سلبریتی‌ها، گفت: معتقدم این تحریم‌ها کارساز نیست و موثر واقع نمی‌شود. در زمان شاه هم به یاد دارم که هویدا نیز چنین حرف‌هایی را می‌زد و می‌گفت هرکجا گرانی است خرید نکنید تا ارزان شود. در ۴۰ سال اخیر هم یادم می‌آید که وزیر صنعت چند بار چنین سخنانی را مطرح کرده بودند، اما این کمپین‌ها اصلا تاثیرگذار نیست.

رویداد ۲۴ نوشت: احمدحاتمی‌یزد کارشناس مسائل اقتصادی، با اشاره به کمپین تحریم سلبریتی‌ها، گفت: معتقدم این تحریم‌ها کارساز نیست و موثر واقع نمی‌شود. در زمان شاه هم به یاد دارم که هویدا نیز چنین حرف‌هایی را می‌زد و می‌گفت هرکجا گرانی است خرید نکنید تا ارزان شود. در ۴۰ سال اخیر هم یادم می‌آید که وزیر صنعت چند بار چنین سخنانی را مطرح کرده بودند، اما این کمپین‌ها اصلا تاثیرگذار نیست.

این کارشناس ادامه داد: اگر کسی به کالایی نیاز داشته باشد، مجبور است آن کالا را خریداری کند و این موضوع تاثیر آن‌چنانی بر روی کالای مورد نظر ندارد، این کمپین‌ها هیچ‌گاه باعث کاهش عرضه و تقاضا نمی‌شود. به یاد دارم زمانی که همین مباحث مطرح بود، یکی از وزرا اعلام کرد کسانی که می‌گویند جنس داخلی خریداری نکنید، ضد انقلاب هستند!. به طور کلی معتقدم چنین کمپین‌هایی تاثیرگذار نیستند، یعنی تا به حال که اینگونه بوده است.

حاتمی‌یزد، با بیان اینکه افرادی که چنین کمپین‌هایی را به راه می‌اندازند، افراد موثر و تاثیرگذاری نیستند، تصریح کرد: این افراد جزیی از گروهای مرجع جامعه در حوزه‌های تخصصی مثل اقتصاد نیستند که مردم بخواهند از آن پیروی کنند و نظرشان برای مردم موثر باشد.

این فعال اقتصادی، با اشاره به کمپین اخیر علی کریمی فوتبالیست مشهور کشورمان گفت: افرادی که چنین مباحثی را مطرح می‌کنند، نمی‌دانند که عامل این گرانی‌ها، دزدی نیست. گرانی عوامل دیگری مانند عرضه و تقاضا، بالا رفتن هزینه‌های تولید، تورم و ... دارد. دلایل گرانی‌های اخیر عواملی که ایشان شعارگونه مطرح می‌کنند، نیست. این افراد اقتصاددان یا کارشناس در این مباحث نیستند، پشت سخنان و حرف‌های این افراد متاسفانه هیچ تحلیل اقتصادی و مبنای علمی وجود ندارد لذا معتقدم این کمپین‌ها هیچ‌گونه تاثیری ندارد مگر اینکه این سخنان در حوزه تخصصی افراد باشد، مثلا علی کریمی در حوزه تخصصی خود یعنی ورزش کمپین راه‌اندازی کند.

حاتمی یزد، با بیان اینکه افرادی مانند فوتبالیست‌ها، بازیگران و ... افراد کارشناس در زمینه اقتصادی نیستند که شرایط را تحلیل کنند، خاطرنشان کرد: مسائل و مشکلات اقتصادی کشور باید از طریق راه‌های علمی و کارشناسانه حل و فصل شود، نه از ظریق تبلیغات تلویزیونی. مسئله گرانی مسئله تک فاکتوری نیست، بلکه ده‌ها و صدها عامل دارد که اگر هر کدام را یک درد بدانیم قطعا یک درمانی هم خواهند داشت. مسئله کنونی اقتصاد ما موضوعی نیست که بتوان با این روش‌ها با آن برخورد کنیم. ما مشکل سیاسی داریم، از سوی آمریکا تحریم شده‌ایم، باید ابتدا مشکلاتمان را هم در داخل و هم در خارج حل کنیم.

این فعال اقتصادی ادامه داد: کشور ما اکنون شرایطی مشابه زمان جنگ را دارد که مردم و حکومت برای ادامه حیاتشان به جیره‌بند و کوپن متوسل شده بودند. اکنون نیز اقتصاد ما شرایط جنگی دارد لذا باید سعی کنیم حداقل معاش را برای همه افراد جامعه فراهم کنیم. باید نان و آب مردم را تامین کنیم و این موضوع دیگر ربطی به سلبریتی و غیرسلبریتی ندارد. اگر کسی این مباحث را مطرح می‌کند، نشان می‌دهد که از شرایط مطلع و آگاه نیست. ما در بحران قرار داریم و مردم جامعه در شرایط یاس و ناامیدی زندگی می‌کنند و به نظرم بهتر است کسانی که تحلیل اقتصادی ندارد در این قبیل مسائل ورود پیدا نکنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شما مثل اینکه کارخانه داری

    • بدون نام

      دورست گفتید اجباردرخرید شمارگ خواب مردم روبلد هستید

    • رفیعی نسب

      هنر مند جماعت اظهار نکنه چون چیزی نمیدانیه فقط شما میدانی مگه میشه بس این وسط دلال دزدی میکنن چیه که بعدا شما ها همش سخنرانی میکنید ان زمان کجا واین زمان کجا دیگه واقعا اگر کسی همت نکنه کم میاریم

    • بدون نام

      تو که ادعای اقتصاد دان داری ما باید هر روز بگیم یاد پارسال همه چیز که مربوط به تحریم نیست پس چرا قبلاً به اصطلاح توافق هسته ای شد اجناس پایین نیامد مثلاً همین مسکن که گرون شده مگه همه ی مصالح ساختمانی و آهن آلات و غیره بدون نیاز به واردات تو کشور تولید نمی شه یا گوشت و لبنیات چی
      پس اگر هنر داری حداقل دو سال اجازه ندید چیزی گرون بشه مگه میمیرید
      انشاءالله که باعث وبانیش ذلیل بشه وبا زجر و رسوایی از دنیا بره انشاءالله که شرمنده زن وبچش بشه انشاءالله که هرچه حقوق میگره و مال بیت المال بالا میکشه بشه سرطان همش بشه دوا دکتریش و هیچ جوابی هم نگیره

    • فر

      خب شما که تحلیل اقتصادی بلدین
      چرا هیچ کار عملی انجام نمیدین
      اگه بگن دو روز تمام یک بند حرف بزن همه آماده اید
      آقای کریمی شاید بلد نباشه
      ولی در حد توان خودش نگران مردمه
      ما که دیگه موندیم به چه سازی برقصیم
      نخریم
      بخریم
      بمیریم ؟

    • بدون نام

      خونه وماشینایی که خریده بودن و احتکار کرده بودن که الان تو گرونی بفروشن میمونه رو دست آقا یون بخاطر اینا هم که شده خرید کنید

    • تبریز

      اقتصاد دانان و کارشناسان هم که مدرک قلابی دارن

    • بدون نام

      مردم بیچاره و قشر ضعیف همیشه حقشون پایمال میشه
      ایشالا ظلم و دروغ ریشه کن بشه تا حق کسی پایمال نشه
      لعنت خدا به هرکی ظلم میکنه و دروغ میگه
      اینکه افرادی با دروغ و ظلم سوء استفاده و غارت کنن از چشم خدا دور نیست و خدا جای حق نشسته.

    • یوناس حقی

      شما خودت خوبی ,,,
      ترس از تاثیر سیل ویرانگر کمپین علی آقا چقدر زود موشهای ترسو رو از لونه بیرون آورده .
      شما خوووب , شما اقتصاد دادن , در این ۴۰ سال چه مشکلی حل کردید ? مشکلات مردم رو کجا درک کردید ? قوانین تصویبی شما کجای این مشکلات هستند ?
      خدا به کسانیکه این افراد را به مجلس فرستادن درکی و آگاهی بدهد .

    • بدون نام

      چطور واسه ورود این آقایان به سیاست و انتخابات کار خوبیه و کلی تعریف میکنید ازشون گور بابای همتون

    • سعید محمدی

      ... تو هم جزو دار. و دسته دزد ها هستی که همچین حرفهای مزخرفی میزنی

    • بدون نام

      اقای فعال جان شما که درس اقتصاد خواندی چه گلی به سر این کشور زدی ،ماشاالله سخنور و توجیه گر و منتقد بی اثر مثل شما زیاده ،حداقل علی کریمی اگه اقتصاد هم بلد نیست شرافت و مردونگی داره که ی حرکت مفید کرده شماها چه کرده اید ، فقط توجیه توی رسانه ها و خبرگزاریها . با حلوا حلوا دهن شیرین نمیشه احمد گله

    • بدون نام

      برادران و خواهران عزیز اگر ما یکبار به گرانی نه بگوییم ثمره مثبت آن را خواهیم چشید ، اگر برای چند ماه خودرو نخریم حساب کار دست خیلی ها میاد

    • بدون نام

      به خدانمیخریم ماانشاالله متحدیم

    • بدون نام

      من میخواستم ماشین بخرم نمیخرم

    • بدون نام

      نخرین چرت میگه .ببینید بعد از یه مدت چجوری بزنن تو سر خودشون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج