۷۳۳۸۴۵
۱۷ نظر
۵۰۰۵
۱۷ نظر
۵۰۰۵
پ

قاضی پور: چشم گران فروش‌ها را دربیاورید

قاضی پور در پاسخ به اینکه برخی خودرو را با دلار ۴۲۰۰ تومان وارد می کنند اما با دلار ۶۸۰۰ تومان می فروشند، چرا برای این کاری نمی کنید، گفت: این خلاف است. سازمان های تعزیرات حکومتی و سازمان بازرسی و سازمان حمایت از مصرف کننده باید چشم اینها را در بیاورد و با متخلفان برخورد کند. نباید در مقابل متخلفان مماشات کرد.

تابناک: در روزهای گذشته، بهای خودرو افزایش بسیاری داشته و در حالی که انتظار می رفت، نهادهای نظارتی دقت زیادی بر این موضوع داشته باشند و مانع از افزایش بی رویه و فشار به مردم شوند، مجلس شورای اسلامی ـ که بالاترین نهاد نظارتی در کشور به حساب می آید ـ شش ماه طرح ساماندهی بازار خودرو را که یک فوریت آن در مجلس رأی آورده بود، مسکوت گذاشت.

نادر قاضی پور در گفت وگویی در این باره اظهار داشت: در این اوضاع آشفته بازار تحریم آمریکا، فرار پژو و فضایی که رنو ایجاد کرده است، کمیسیون تصمیم گرفت تا این طرح را شش ماه مسکوت بگذارد تا خودروسازی های داخلی بتوانند سریع این بازار آشفته را کنترل کنند.

وی در پاسخ به این که این اقدام خلاف آیین نامه داخلی مجلس است و از سوی دیگر با توجه به افزایش قیمت ها فشار زیادی بر مردم می آید، گفت: متأسفانه شما خبرنگاران بر سر کالای ایرانی می زنید و به جای ارزان کردن کالای خارجی، به دنبال کاهش قیمت کالاهای داخلی هستید.

وی افزود: در حال حاضر در ترکیه عوارض واردات خودرو از ایران کمتر است، ولی مالیات واردات آنقدر زیاد است که از تعرفه های ما هم بیشتر است و قیمت تمام شده آن از ایران گرانتر می شود.

این نماینده مجلس گفت: ما در اوج تحریم ها دیدیم دو کالا هرگز تحریم نشد؛ اولی خودرو بود و دیگری سیگار. همین الان آمریکا به ما خودرو می دهد، ولی قطعه آن را نمی دهد؛ پس در نتیجه با این وضعیت، ایران به گورستان ماشین آلات خارجی تبدیل خواهد شد. به عبارت دیگر، یک خودرو ۵۰۰۰ میلیونی ممکن است به خاطر یک قطعه ۱۰ هزار تومانی زمینگیر شود.

ما مصوب کردیم هر کس قصد واردات خودرو را دارد، نخست باید خدمات پس از فروش آن را در داخل مستقر و تضمین کند که تأمین قطعات صورت خواهد گرفت و پس از آن مبادرت به واردات خودرو کند.

وی در پاسخ به اینکه برخی خودرو را با دلار ۴۲۰۰ تومان وارد می کنند اما با دلار ۶۸۰۰ تومان می فروشند، چرا برای این کاری نمی کنید، گفت: این خلاف است. سازمان های تعزیرات حکومتی و سازمان بازرسی و سازمان حمایت از مصرف کننده باید چشم اینها را در بیاورد و با متخلفان برخورد کند. نباید در مقابل متخلفان مماشات کرد. متخلف، متخلف است؛ چه یک فرد عادی باشد چه یک نماینده مجلس، باید با همه برخورد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یعنی چشم‌دولت رادیگه‌نه

    • نیلوفر

      باخودتانون چقدر خشن چشم. درمیاریدجای تعحب

    • بدون نام

      حرفهای دل خوش کن
      هرکس میاد وسط یه نظریه میده و میره
      بابا جون این حرفها مردم هم میدونند اما اونایی که باید جلو این باندبازیها و دلالان بگیرند چرا ساکت نشستند و کاری نمیکنند؟

    • بدون نام

      چاقو رو میخرند دسته اش که خراب شد نیست که تعمیرش کنی دسته اش را پس دستت رو میبره یا باچیزی می پوشانی ولی اون کیفیت اول وزیبایی را ویگر ندارد پس از ابتداء نباید آنرا خرید چون عاقبت بکارت نمیاد منلت میشه گورستان اجسامی که دیکر نمی شود کار کرد

    • بدون نام

      چون دزد نیست و رفیق قافله نیست و سیاسی نیست دزدها خود را در خطر می بینند با ایشان دشمنی می کنند....

    • بدون نام

      اره خیالت راحت در میاران فقط اونجاش که اینهمه ماشین خارجی چطوری تونستن خودشونو با ارز 4200ب،سونن سواحل خلیج فارس اونام چشم دارن

    • ناشناس

      جناب قاضی پور، بااین شرایط بایدچشم تمام ایرانیهارادرآورد

    • محمدرضا بختیار

      خوب خدارا شکر که قاضی پور رفت به تعطیلات تابستانی و الا همه نپایندگان را باید چشمشان را به حکم عالی جناب در می آوردند و کورشان می کردند!!!

    • شهروند

      همیشه خبرنگارا و مردم مقصرند....

    • علی

      اول باید چشم دولت رو دراورد که دلار 4200 تومنی میفروشه .....

    • بدون نام

      رحمت برپدرت فقط این یکی راخوب امدی

    • کریم

      شما فعلا چشم گلابی ها را دربیارین

    • ارس

      راستی از گلابی چه خبر... کیلویی چنده ماهم هوس کردیم!

    • بدون نام

      البته بیشتر باید چشم اونایی که باعث گرانی را هم که میشود درآورد.

    • بدون نام

      چرا چشم گرانفروشها را باید در بیارید،چشم مجلسیها را باید از کاسه دراورد وگوششان را بیخ تا بیخ برید بعد یک گاو اهن به پشتشان بست تا زمینهای سیستان وبلوچستان را شخم بزنند چون هیچ خاصیتی ندارند،حالا چرا گرانفروشی ،خب من در سال ۸۹یک کیسه بار تحویل میگرفتم ۴۵۰۰الان شده۳۸۰۰۰تومان برق ۱۲۰۰۰الان۹۰۰۰۰اب۳۰۰۰الان۱۸۰۰۰اجاره۳۹۰هزارالان۱/۶۰۰/۰۰۰تومانخباخه ... من باید تی شرت ۱۲۰۰۰تومانی را الان چند بدم اگر طبق گرانی وتورم حساب کنی باید بفروشم ۶۸۰۰۰خب این گرانی رو کی بوجود میاره منی که اینجا نشستم پدید نمیارم از بی عرضگی وبی لیاقتی مجلسیها ومسولین است نه مردم!!!!!...

    • بدون نام

      کالای ایرانی باکارگرایرانی هم وطن نه کارگرخارجی افغانی اویزون

    • بهلول

      شوخی نکن مگه آدم چشم خودیها را در میاره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج