۷۳۳۸۵۷
۳ نظر
۵۰۲۶
۳ نظر
۵۰۲۶
پ

دستمزد بازیگران در رسانه ملی!

آیا می دانید بخش اعظمی از هزینه های تولید یک سریال تلویزیونی صرف بازیگران می شود.

خبرگزاری برنا: آیا می دانید بخش اعظمی از هزینه های تولید یک سریال تلویزیونی صرف بازیگران می شود.

در بررسی های به عمل آمده و در گفت‌و‌گو با تهیه کنندگان تلویزیونی در خصوص نحوه پرداخت دستمزدها و تأمین جریان اقتصادی سریال های تلویزیونی به نکته عجیبی دست پیدا کردیم که در میزان کیفی و کمی تولیدات تلویزیون مؤثر است.

در اینکه اصولا حرفه بازیگری جز سخت ترین و پیچیده ترین مشاغل اجتماع در تمام دنیا است و آن را با کار در معدن مقایسه می کنند، شکی نیست، اما میزان تفاوت قیمت بازیگران تلویزیون و سینما با دیگر آحاد جامعه عدد و رقمی عجیب و غریب و غیر قابل کتمان است.

اینکه در دنیای سینما و تلویزیون نحوه هزینه کردن و پرداخت دستمزدها با دیگر مشاغل و حرفه های جامعه متفاوت باشد امری کاملا طبیعی است و مرسوم است که اصولا هنر را حرفه ای گران می دانند به خصوص اینکه بازیگری به ویژه در نگاه استار و سلبریتی با فعالیت های دیگر قابل مقایسه نیست چرا که به استارها در دنیا نگاهی مصرف کننده ندارند بلکه استارها عامل مؤثر اقتصادی و درآمدزایی هستند اگر چه در تلویزیون ما دستمزدهای پرداختی به عوامل بازگشتی ندارد اما تاکتیک و فرمول این مسئله در دنیا با ایران قابل مقایسه نیست، استارها به اندازه دستمزدشان بازگشت سرمایه دارند.

نکته اینجاست که در کشور ما تفاوت دستمزد عوامل یک پروژه سینمایی یا یک سریال تلویزیونی با بازیگران همان پروژه عجیب و غریب به نظر می رسد، اینکه بازیگری با دو سال فعالیت و شناخته شدن نسبی چندین برابر یک مدیر تصویربرداری با سابقه دستمزد می گیرد، اینکه دستمزد یک نویسنده درجه یک با بازیگران درجه چندم برابری می کند، اینکه دستمزد گروه تولید با بازیگران جلوی دوربین بی‌ارتباط است بی شک در کیفیت تولیدات تلویزیونی مؤثر است.

اگر فیلم‌نامه به عنوان پایه و اساس یک درام کیفی مورد بررسی قرار بگیرد و درواقع بن مایه یک اثر نمایشی را تشکیل دهد قطعا می بایستی تهیه‌کنندگان با دستمزدی منطقی‌تر با نویسندگان وارد مذاکره شوند در حالی که فیلم‌نامه در حوزه دستمزد از پایین ترین سطح اقتصادی تولید یک اثر دراماتیک برخوردار است (مگر چند نویسنده خاص که اصولا خودشان روی اثرشان قیمت می گذارند).

در گفت‌و‌گو با بسیاری از تهیه‌کنندگان تلویزیونی( که جالب بود اکثر آنها نخواستند از آنها نام برده شود) معین شده است که بیش از ۶۰ درصد از کل هزینه های یک اثر نمایشی در تلویزیون به بازیگران پرداخت می شود! و عملا تنها ۴۰ درصد از منابع مالی تولید یک سریال تلویزیونی به عنوان دستمزد دیگر عوامل پرداخت می شود و به همین دلیل می توان حدس زد که چرا آثار نمایشی ما به لحاظ فنی (تصویر، صدا، لباس، صحنه، گریم، موسیقی و حتی تدوین) آن قابلیتی که باید را ندارند.

خبرگزاری برنا در گفت‌و‌گو با چند تهیه‌کننده تلویزیونی میزان دستمزد بازیگران تلویزیون را مورد بررسی قرار داد تا معین شود که دستمزدهای فضایی بسیاری از بازیگران نامدار باعث شده است که هر اثر تلویزیونی تنها یکی دو بازیگر چهره و استار داشته باشد.

این مسأله به زودی در این خبرگزاری با حضور کارشناسان سیما، تهیه کنندگان و البته بازیگران مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همه سریال ها و فیلم ها هم شده آب دوغ خیار

      پاسخ ها

      • زری

        شایدم ماست و خیار

    • بدون نام

      باید روی تلویزیون بیشتر سرمایه گذاری کنند یا وجود این همه شبکه و رسانه . ولی مردم دوست دارند سریال های ایرانی یبینند با فرهنگ خودشان ولی پرمحتوی و اموزنده و قوی و گرنه این سریالهای سوژه تکراری و منحرف و بدون واقعیت ماهواره بیخود است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج