۷۳۳۹۳۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

«کریس»، سلطان ستارگانِ حاضر در روسیه

با برگزاری بازی‌های اول تیم‌های ملی برزیل، آرژانتین و پرتغال، روزنامه آس به مقایسه عملكرد این سه ستاره پرداخته و یادآور شده كه كریس با پیشی گرفتن از دو رقیب دیگر، برترین ستاره جام جهانی‌ تا به اینجا بوده.

وب سایت خبر ورزشی: با برگزاری بازی‌های اول تیم‌های ملی برزیل، آرژانتین و پرتغال، روزنامه آس به مقایسه عملكرد این سه ستاره پرداخته و یادآور شده كه كریس با پیشی گرفتن از دو رقیب دیگر، برترین ستاره جام جهانی‌ تا به اینجا بوده.

كریس: تنها یك پاس اشتباه و سرعت ۹/۳۳ كیلومتر بر ساعت

كریستیانو رونالدو اولین بازی‌‌اش در جام جهانی‌ روسیه را با یك هت‌تریك مقابل اسپانیا جشن گرفت. او یك فوتبالیست تمام‌عیار چه از لحاظ فیزیكی و چه از لحاظ آماری دراین بازی بود. كریس در جدال با اسپانیا ۷/۸ كیلومتر دوید، ۳۰ استارت سریع داشت و حداكثر سرعتش ۹/۳۳ کیلومتر بر ساعت بود. همه این آمار از آمادگی بالای كریس در روسیه حكایت دارد. او در۸۱ درصد از حركاتی كه در زمین انجام داد، موفق بود و تنها یك اشتباه مرتكب شد. گوئریرو و كاروالیو هركدام ۸ پاس به كریس دادند. پرتغالی‌ها این تساوی ارزشمند مقابل اسپانیا را مدیون كریس هستند‌‌؛ بازیكنی كه بیشترین پاس‌ها را بعد از گوئریرو دریافت كرد (۴۵ پاس برای كریس و۵۱ پاس برای گوئریرو) و در نیمی از حركات تهاجمی تیم ملی كشورش از جناح چپ مشاركت داشت. در نهایت هم توانست نتیجه ارزشمندی برای تیمش كسب كند. رونالدو برای زدن این سه گل تنها به ۴ شوت نیاز داشت.

مسی: ۸۳ درصد از زمان بازی متوقف یا در حال قدم زدن بود

برخلاف كریستیانو رونالدو، مسی شروع تلخی در جام جهانی‌ روسیه داشت. تساوی یک-یک آرژانتین مقابل ایسلند و پنالتی از دست رفته برای مسی باعث شد تا اولین انتقادات از او در جام جهانی‌ مطرح شود. او در جریان بازی دور از محوطه جریمه حریف بود و توسط دیواره دفاعی ایسلندی‌ها مهار شده بود و نتوانست ریتم بازی‌‌اش را تغییر دهد. مسی تنها ۱۷ اسپرینت (استارت سریع) داشت و بالاترین سرعتش در جریان بازی ۲۵ كیلومتر بر ساعت بود كه كمتر از میانگین سرعت بازیكنان آرژانتین در این بازی (۵/۲۷ كیلومتر بر ساعت) بود. او در۸۳ درصد از دقایق بازی متوقف بود یا راه می‌رفت (با سرعتی بین صفر تا ۷ كیلومتر بر ساعت). مسی در جریان بازی تلاش زیادی می‌كرد تا با همكاری با آگوئرو از سد دیوار دفاعی حریف عبور كند و۱۴ پاس به او داد كه موفقیت‌آمیز نبود. او در عین حال برای همكاری با تالیافیگو نیز تلاش می‌كرد كه در پستی مشابه با جوردی آلبا در بارسا بازی می‌كند كه این همكاری نیز ثمری نداشت. مسی در دادن پاس‌های آخرش هم دقیق نبود و تنها یك پاس پایانی صحیح داشت. شوت‌هایش هم به ثمری نرسیدند (۱۱ شوت بدون گل) و فاصله زیادی با مسی بارسا داشت.

نیمار: سوئیسی‌ها ۱۰ بار روی او خطا كردند

نیمار هم در اولین بازی سلسائو در روسیه ناامید‌كننده ظاهر شد. او از نظر فیزیكی در شرایط آرمانی نبود و در جریان بازی مشهود بود كه درد می‌كشد و هرگز نتوانست تهدید تهاجمی خاصی روی دروازه حریف باشد. سوئیسی‌ها توانستند او را مهار كنند و در مجموع ۱۰ بار روی او مرتكب خطا شدند. نیمار اولین بازیكن جام جهانی‌ بعد از آلن شیرر در جام جهانی‌ ۱۹۹۸ و در بازی با تونس لقب گرفت كه در یك بازی جام جهانی‌ روی او ۱۰ خطا یا بیشتر انجام داده‌اند. روی ستاره انگلیسی در آن بازی ۱۱ مرتبه خطا كردند. او به ندرت وارد محوطه جریمه حریف شد و تنها شش بار در محوطه جریمه سوئیس توپی را به هم‌تیمی‌هایش پاس داد. تلاش‌هایش برای شوتزنی بیش از حد بود ولی در حركات تهاجمی نقش مؤثری نداشت (۱۳ حركت تهاجمی از مجموع ۲۵ حركت). از زمانی كه سوئیس گل تساوی را در دقیقه ۵۰ به ثمر رساند، نیمار نقش پررنگ‌تری را ایفا كرد و نیمی از حركاتش در بازی در نیم ساعت پایانی مسابقه اتفاق افتاد. همكاران او در زمین مارسلو و كوتینیو بودند كه ۲۷ پاس به كوتینیو و ۲۸ پاس به مارسلو داد ولی با پایان مسابقه خیلی‌ها او را مقصر لغزش برزیل عنوان كردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج