جاباما
۷۳۴۰۴
۵۰۴۰
۵۰۴۰
پ

دو سال زندگی این زن بالای درخت! +عکس

جولیا هیل، جوان آمریکایی طرفدار محیط زیست به کل دنیا نشان داد که هنوز مبارزه برای حفظ شگفتی های طبیعت هنوز از بین نرفته است. او در تلاشی ناامیدانه برای نجات یک درخت باستانی و جنگل اطراف آن، ۷۳۸ روز بالای درخت سرخ چوب ۶۰ متری، زندگی کرد.

دو سال زندگی این زن بالای درخت! +عکس





برترین ها: در مقابل افراد حریص اره به دست حتی درختان هم شانسی ندارند. ولی جولیا هیل، جوان آمریکایی طرفدار محیط زیست به کل دنیا نشان داد که هنوز مبارزه برای حفظ شگفتی های طبیعت هنوز از بین نرفته است. او در تلاشی ناامیدانه برای نجات یک درخت باستانی و جنگل اطراف آن، 738 روز بالای درخت سرخ چوب 60 متری که اسم آن را لونا گذاشته بود، زندگی کرد.

دو سال زندگی این زن بالای درخت! +عکس

جولیا هیل در سن ۲۲ سالگی در یک تصادف اتومبیل، جمجمه اش شکست و قدرت تکلمش را به مدت یک سال از دست داد. در سال ۱۹۹۷، یعنی یک سال پس از آن تصادف، او بالاخره آن چیزی که دنبالش بود را یافت. او به گروهی از فعالان معترض به نابودی جنگل سرخ چوب در کالیفرنیای شمالی پیوست. جولیای شجاع و مصمم داوطلب شد تا از یکی از بلندترین درختان جنگل که درختی کهنسال به قدمت ۱۵۰۰ سال بود، بالا برود به این امید که شرکت ماکسام را از بریدن آن منصرف کند.

جولیا که تجربه ای در این مورد نداشت، آن زمان فقط چند روز توانست بالای درخت بماند و این چند روز زیاد کارگران این شرکت و رسانه ها را تحت تأثیر قرار نداد. جولیا می خواست توجه رسانه های بین المللی را به این جنگل زدایی وحشتناک جلب کند. او می دانست که تنها را برای جلب توجه مردم این است که رکورد درخت نشینی که ۴۲ روز بود را بشکند. او دقیقاً همین کار را کرد، بعد از ۱۰۰ روز جولیا خبر اصلی رسانه ها شده بود و همه برای مصاحبه با و به سمتش هجوم آوردند.

با گذشت زمان، به جولیا لقب "پروانه" دادند و ستاره ها از هدف او حمایت کردند و سیاستمداران با او تماس می گرفتند و گزارشگران برای مستند کردن مبارزه او علیه این شرکت بزرگ و قدرتمند می خواستند با او مصاحبه کنند.

دو سال زندگی این زن بالای درخت! +عکس

مسیری که جولیا انتخاب کرده بود دشوار بود. آب و هوای بد با بادهای دائمی، باران و سرما او را اذیت می کرد. کارکنان شرکت چوب بری هم کار او را سخت کرده بودند و گزارش شده بود که کارگران شرکت های بزرگ چوب بری معمولاً با اسپری فلفل معترضین را متفرق می کنند. هیل هم از این قضیه مستثنی نبود، ولی ارتفاع زیاد این درخت از او محافظت می کرد.

او بعد از مدتی مبارزه با چوب بر ها و مبارزه با تنهایی، به لونا عادت کرد و او را دوست خود دانست. بعد از ۷۳۸ روز جولیا بالاخره پا روی زمین گذاشت و از اینکه بالاخره روی زمین آمده بود بسیار احساساتی و خوشحال بود. در عین حال از اینکه دوست باستانی اش که حالا بخشی از آن شده بود را ترک می کرد ناراحت بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج