۷۳۴۱۶۵
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

انیمیشن کوتاه «طوفان درون» ‏

در یک دشت سرسبز، گروهی خرگوش زندگی می‌کنند. هر روز، خرگوش‌ها بخشی از گل‌های خوشمزه‌ی دشت را می‌خورند و سپس به منطقه‌ای دیگر نقل مکان می‌کنند. این روند ادامه می‌یابد تا اینکه یک روز، یک تپه‌ی سرشار از گل‌های خوشمزه جلوی چشم خرگوش‌ها پدیدار می‌شود.

برترین ها - احسان درخشنده:

شناسنامه‌ی اثر:

نام اصلی: Storm Within

نام فارسی:‌ طوفان درون

کشور تولیدکننده:‌ ایرلند شمالی

مرکز تولیدکننده:‌ دانشگاه آلستر (Ulster University)

پدید‌آورندگان : آنا مک‌کرِیت (Anna McCraith) / کالوم لاکوِل (Callum Luckwell)

سال تولید: ۲۰۱۸ میلادی

مدت زمان: ۶ دقیقه

ژانر: ماجرایی

خلاصه داستان:

در یک دشت سرسبز، گروهی خرگوش زندگی می‌کنند. هر روز، خرگوش‌ها بخشی از گل‌های خوشمزه‌ی دشت را می‌خورند و سپس به منطقه‌ای دیگر نقل مکان می‌کنند. این روند ادامه می‌یابد تا اینکه یک روز، یک تپه‌ی سرشار از گل‌های خوشمزه جلوی چشم خرگوش‌ها پدیدار می‌شود.

همه‌ی خرگوش‌ها به سمت تپه روان می‌شوند به غیر از یکی از آن‌ها؛ چرا؟ چون برای رسیدن به تپه باید از یک نهر کوچک عبور کرد و خرگوش داستانِ ما از آب وحشت دارد. تردید، استرس و ترسِ عبور از نهر، رفته رفته کار شخصیت اصلی ماجرا را به جاهای باریک می‌کشاند تا اینکه...

جوایز و افتخارات شاخص:

- کسب «جایزه‌ی فلیکِرپیکس»‌ (Flickerpix Award) در بخش «بهترین انیمیشن کوتاه» / سال ۲۰۱۸ میلادی
- نامزد کسب «جایزه‌ی فیلم کوتاه اِن‌آی»‌ (NI Short Film Awards) در بخش «بهترین موسیقی اُرجینال» / سال 2017 میلادی

درباره‌ی اثر:

«طوفان درون» نام انیمیشن کوتاهی است که توسط «کالوم لاکوِل» و «آنا مککرِیت» ساخته شده. دو هنرمندِ مورد اشاره تحصیلات خود را در دانشگاه آلستِر شهر بلفاست ایرلند شمالی پشت سر گذاشته‌اند و انیمیشن «طوفان درون» را به عنوان پروژه‌‌ی دانشگاهی خود در سال آخرِ تحصیل تدارک دیده‌اند.

با توجه به توضیحات فوق، پیش از هر چیز باید در نظر بگیریم که با یک اثر دانشجویی مواجه هستیم نه یک اثر ساخته شده توسط شرکت‌های معتبر انیمیشن‌سازی. بر همین مبنا، با عنایت به اینکه اثر توسط یک تیم محدود و تازه‌کار ساخته و پرداخته شده، می‌توان ارزیابیِ در مجموع مثبتی از انیمیشن «طوفان درون» داشت.

نکته‌ای که در اینجا باید به آن اشاره کرد این است که آکادمیک یا دانشجویی بودنِ آثار انیمیشنی به هیچ عنوان به معنای آماتور بودن یا سطحِ پایین بودن این آثار نیست. بارها شاهد بوده‌ایم که همین آثارِ دانشجویی بعضاً چنان جالب و درخشان ساخته شده‌اند که حتی موفق به کسب جوایز گوناگون از مسابقات و جشنواره‌های بین‌المللی گشته‌اند؛ آن‌ هم نه در عرصه‌ی رقابت با انیمیشن‌های هم‌رده (آثار دانشجویی)، بلکه در عرصه‌ی رقابت با انیمیشن‌های حرفه‌ای (آثار استودیویی).

انیمیشن «طوفان درون» نیز یکی از همین آثار دانشجویی است که در عرصه‌ی رقابت خوش درخشیده و موفق به کسب افتخاراتی هم شده است (به شاخص‌ترین جوایز و افتخارات این اثر در ابتدای مطلب اشاره شده).

سازندگان «طوفان درون»، سوژه‌ی «مقابله با ترس» را به عنوان بُن‌مایه‌ی محتواییِ اثرِ خود برگزیده‌اند. احتمالاً شما هم شنیده‌اید که به باور برخی از کارشناسان حوزه‌ی روانشناسی، یکی از بهترین روش‌ها برای رفع و از بین بردنِ یک ترسِ قدیمی و مسبوق به سابقه، مواجهه‌ی مستقیم با عاملِ‌ ترس‌آفرین است. مثلاً، چنانچه یک انسان از عنکبوت وحشت داشته باشد، او را تشویق می‌کنند تا یک بار هم که شده تا حدِ امکان به یک عنکبوتِ بزرگ (البته غیرسمی و بی‌خطر) نزدیک شود و حتی آن را لمس کند. پس از آن، وحشتِ فرد تا حد زیاد مرتفع می‌شود و ترسِ غیرمنطقی جای خود را به شناخت و آگاهی نسبت به انواع عنکبوت می‌دهد. دیگر فرد می‌داند که تمامِ عنکبوت‌ها خطرآفرین نیستند و نیازی به وحشت از همه‌ی آن‌ها نیست.

همین نوعِ ترس، در شخصیت اصلی انیمیشن «طوفان درون» نیز وجود دارد. خرگوشِ قهرمانِ داستان، ترسی عجیب و غیرمنطقی از آب دارد. ترسَش آن چنان بر او فشار روانی وارد می‌کند که وی را به مرز جنون، توهم و حتی احساس خطر مرگ می‌رساند. این ترس تا بدانجا ادامه می‌یابد که بالاخره خرگوش دل به آب می‌زند و یک بار برای همیشه با ترسِ خود به طور مستقیم مواجه می‌شود. آن گاه است که تازه می‌فهمد ترسش تا چه میزان غیرمنطقی و بی‌اساس بوده است.

پس از مواجهه با عامل ایجاد ترس، اشباحِ وحشت‌آفرین و مهیب به یک‌باره از نظر خرگوش محو می‌شوند و اندکی بعد او خود را در جزیره‌ی آرامش می‌یابد. آرامشی که منشاء آن یافتنِ شناخت نسبت به عامل وحشت‌آفرین و زدودنِ توهمات بی‌پایه است. و اینجاست که در می‌یابیم چه نام زیبا و با مُسَمّایی برای اثر انتخاب شده است. بله، گاهی اوقات لازم است طوفانی درونی در وجود یک فرد ایجاد شود تا زمینه‌ی پیشرفت و اعتلا فراهم آید.

با عنایت به سوژه‌ی انیمیشن «طوفان درون»، بد نیست بحث را با ذکر سخنی مشهور از «نلسون ماندلا‌»‌ رهبر آزادی‌خواه آفریقای جنوبی به پایان ببریم:

«انسان شجاع آن کس نیست که از هیچ چیز نمی‌ترسد، بلکه فردی است که بر ترس خود غلبه می‌کند.»

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید
انیمیشن کوتاه «طوفان درون» ‏
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آخی عزیزم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج