۷۳۴۳۶۸
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

گوترش: برجام، نقشی موثر در امنیت جهان دارد

دبیرکل سازمان ملل در دیدار با رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: حفظ برجام نقشی موثر در امنیت جهانی دارد.

خبرگزاری ایرنا: دبیرکل سازمان ملل در دیدار با رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: حفظ برجام نقشی موثر در امنیت جهانی دارد.

علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که به منظور شرکت در نشست اسلو به نروژ عزیمت کرده با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفت وگو کرد.

دبیرکل سازمان ملل ضمن حمایت صریح از برجام به رایزنی های دوجانبه دبیرکل با کشورهای باقیمانده در برجام جهت حفظ این توافق اشاره و تصریح کرد که برجام و حفظ آن نقش بسیار موثر و سازنده‌ای در امنیت جهانی و بخصوص حفظ رژیم منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای دارد.

صالحی نیز در این ملاقات ضمن مخرب دانستن سیاست های اخیر آمریکا درقبال برجام به سابقه رفتار مشابه این کشور در دوره های گذشته اشاره کرد و با ابراز تردید در مورد امکان حفظ برجام با شرایط موجود پیشنهادهای دریافتی از اتحادیه اروپا را برای انتظارات جمهوری اسلامی ایران کافی ندانست.

وی با خطرناک توصیف کردن شرایط خاورمیانه به اهمیت نقش ایران در منطقه اشاره و تاکید کرد: اگر روند به همین گونه پیش رود، همه بازنده خواهند بود.

صالحی همچنین با یادآوری توانمندی های جمهوری اسلامی به ویژه در صحنه داخلی و منطقه ای سیاست آمریکا برای مقابله با جمهوری اسلامی و بازگشت به دوران دنباله روی از سیاست های غیرسازنده این کشور را محکوم به شکست توصیف کرد.

وی همچنین نتایج حاصله از برجام در حوزه‌های اقتصادی، بانکی و سرمایه گذاری را بسیار کمتر از حد انتظار دانست و خواهان حمایت صریح حامیان برجام از جمله سازمان ملل و کشورهای اروپایی از این توافق و مقابله با سیاست ترامپ شد.

دبیرکل در این ملاقات انتظارات سیاسی و اقتصادی ایران از اتحادیه اروپا را قابل درک دانست و مقرر شد در نزدیکترین فرصت بار دیگر خواهان جدیت طرف های باقیمانده در برجام نسبت به برآورده کردن انتظارات ایران شود.

علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در راس هیاتی روز گذشته (دوشنبه) برای شرکت در اجلاس اسلوفروم وارد نروژ شد.

در نشست اسلوفروم مقامات و شخصیت های بیش از یک ۱۰۰ کشور جهان حضور دارند و درخصوص مهم ترین منازعات جهانی و راهکارهای تحقق صلح بین المللی تبادل نظر می کنند.

اسلوفروم به عنوان یک نشست هم اندیشی بین المللی که از سوی وزارت خارجه نروژ برگزار و از سوی مرکز گفت وگوی بشردوستانه سوییس حمایت می شود از سال ۲۰۰۳ با برگزاری نشست های سالانه در ماه ژوئن در اسلو به کانونی برای مذاکره و تبادل نظر در خصوص درگیری های بین المللی از جمله در آفریقا و آسیا تبدیل شده است.

این نشست با گردهم آوری میانجیگران، بازیگران و تصمیم گیران ارشد بین المللی فضا را برای گفت وگوهای غیررسمی و تبادل نظر و تجربه در جهت تبیین چالش های فرارو و دستیابی به راه حل مناسب برای آن ها براساس مدل چتم هاوس فراهم می کند.

مرکز گفت و گوی بشردوستانه از سال ۱۹۹۹ فعالیت خود را آغاز کرده و به عنوان یک نهاد میانجیگری پیشرو در جهان شناخته شده است.

نروژ از ابتدای دهه ۹۰ در تعدادی از درگیری های بین المللی نقش میانجیگری و ایجاد صلح را ایفا کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شکیبه

      به زبان بی زبانی یعنی ما امنیت جهان را به مخاطره می اندازیم

    • بدون نام

      پس چرا برای ماندنش تلاشی نکردی مزدور؟

    • علی باقری

      سلام..این گوترش حذو باد است..هفته قبل همچی رو علیه ایران جهاد کرد رفته بود عربستان توی بغل بن سلمان.موشک های ایران وبرجام رو محکوم کرد حالا هم اینطور طرف ایران رو میگیره..ترسوس بز دل..کمنیست

    • بهلول

      کلا آگه آدم ترسوی نباشه دبیر کل سازمان مللش نمکنن این یکی از شروط دبیر کل سازمان ملل شدنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج