۷۳۴۴۲۳
۴ نظر
۵۰۱۵
۴ نظر
۵۰۱۵
پ

نیمی از سلاح‌های گرم جهان در دست آمریکایی‌ها

جدیدترین بررسی‌های یک موسسه پژوهشی مستقل نشان می‌دهد که به‌ازای هر صد شهروند ساکن آمریکا، ۱۲۰ اسلحه وجود دارد.

خبرگزاری فارس: بررسی‌های جدید یک موسسه پژوهشی مستقل سوئیسی که وبگاه «راو استوری» آن‌را منتشر ساخته نشان می‌دهد که شهروندان آمریکایی بیش از هر کشور دیگر در جهان سلاح گرم در اختیار دارند.

بررسی‌های موسسه «آرم سروی» مستقر در ژنو سوئیس که تا بازه زمانی پایان سال ۲۰۱۷ بوده، نشان داد درحالی‌که آمریکایی‌ها چهار درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند اما ۴۶% از ۸۵۷ میلیون سلاح گرم موجود بین غیرنظامیان جهان در دست آن‌ها است.

بر اساس این گزارش، بیش از یک میلیارد سلاح گرم در جهان وجود دارد که غیر نظامیان ۸۵% آنها را در اختیار دارند و بقیه در اختیار نظامیان و آژانس‌های نظامی است.

این بررسی همچنین نشان می‌دهد که تعداد سلاح گرم در دستان غیرنظامیان از ۶۵۰ میلیون در سال ۲۰۰۶ به ۸۵۷ میلیون در سال ۲۰۱۷ رسیده است.

آمارها نشان می‌دهند که در سال ۲۰۱۷ به‌ازای هر صد شهروند ساکن آمریکا، ۱۲۰ اسلحه وجود داشته است. شهروندان یمنی از این حیث در رتبه دوم قرار دارند و برای هر صد شهروند آن‌ها حدود ۵۳ سلاح گرم وجود دارد.

«آرون کراپ» مسئول بررسی این پروژه در نشست خبری در سازمان ملل متحد واقع در نیویورک به خبرنگاران در این باره گفت: «شهروندان آمریکایی بزرگترین رشد را از حیث دارندگان سلاح گرم در جهان دارا هستند و شهروندان عادی این کشور هرساله حدود ۱۴ میلیون اسلحه جدید خریداری می‌کنند.»

وی در ادامه با طرح سئوالی گفت: «چرا شهروندان آمریکایی این سلاح‌ها را خریداری می‌کنند؟ این امر خود موضوع بحث دیگری است. شاید دلیل آن توانایی آن‌ها در خرید اسلحه گرم باشد. در بازار‌های آمریکا نیز خرید اسلحه آسان است.»

این بررسی در دویست و سی کشور جهان صورت گرفته است.

این آمار در حالی ارائه شده است که هر چند روز یا هفته در آمریکا اخباری از تیر اندازی در خیابان‌ها، مدارس و کلوب‌های شبانه شنیده می‌شود. آمریکا بالاترین آمار قتل در بین کشورهای جهان را دارا است. تجزیه و تحلیل اطلاعات فدرال آمریکا نیز نشان می‌دهد افزایش شدید آمار قتل و کشتار بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ میلادی در این کشور تقریبا بطور کامل با سلاح گرم مربوط بوده است.

همین دو روز پیش بود که تیراندازی افراد مسلح به سمت حاضران در مراسمی در شهر «ترنتون» نیوجرسی دستکم یک کشته و ۲۰ زخمی بر جای گذاشت.

طبق گزارش «یو. اس. ای .تودی»، ۲ ضارب مسلح اقدام به تیراندازی به حاضران در مراسمی واقع در شهر ترنتون آمریکا کردند. به گفته دادستان محلی این شهر، از بین بیست نفر از زخمی‌های این تیراندازی، شانزده نفر مورد مداوای پزشکی قرار گرفتند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      الان یه کبک میاد میگه ما شکستش میدیم

    • بدون نام

      و...کل خریت جهان درمغز رییس جمهور آمریکاست

    • کارمند

      بیشتر از نیمی از نخبگان دنیا هم در آمریکا هستند.مملکت آزاد یعنی آمریکا

    • بدون نام

      این اگه معنی نخبه رو میدونست که وضعش این نبود . واسش توضیح نده بزار در جهالت و توهمات خودش بمیره یه ابله کم شه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج