۷۳۴۴۳۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

روسیه در زُمره برترین میزبانان تاریخ جام جهانی

 میزبانی که قبل از شروع جام حتی در داخل کشور هم چندان مورد توجه نبود، حال نگاه همگان را معطوف به خود ساخته است.

وب سایت نود: به نقل از گل، عملکرد قابل ملاحظه روسیه در دو بازی نخست خود در جام، باعث به ثبت رسیدن حد نصاب های جدیدی شده است. میزبان رقابت ها که در بین تیم های حاضر در جام، پایین ترین رده بندی در فیفا را به خود اختصاص داده بود، به خوبی پاسخ تمسخر منتقدان را داده است.

روسیه در بازی اول و در مقابل چشمان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور، ۵ گل به عربستان زد و گلی را هم دریافت نکرد تا شروعی رویایی داشته باشد. عملکرد خوب روس ها در بازی دوم هم تداوم داشت و آن ها با برتری ۳-۱ مقابل مصر، محمد صلاح و هم تیمی هایش را در آستانه حذف زودهنگام از رقابت ها قرار دادند.

گل به خودی احمد فتحی در آغاز نیمه دوم، گره بازی را برای میزبان باز کرد و آن ها تا دقیقه ۶۲، با ۳ گل از فراعنه پیش افتادند. پنالتی دقیقه ۷۳ محمد صلاح تنها گلی التیام بخش برای شاگردان هکتور کوپر بود. حالا روسیه ۶ امتیازی است و در دو بازی ۸ گل وارد دروازه حریفان کرده است.

تاکنون عملکردی بهتر از این از میزبانان جام های جهانی دیده نشده بود. در حقیقت روسیه در کنار ایتالیای ۱۹۳۴، تنها میزبانانی هستند که در دو بازی نخست خود ۸ بار موفق به گلزنی شده اند. ایتالیا در آن مسابقات که از ابتدا به صورت حذفی دنبال می‌شد، ابتدا ۷-۱ از سد آمریکا گذشت و سپس در مرحله یک چهارم نهایی در مقابل اسپانیا به تساوی ۱-۱ رسید. لاجوردی ها در بازی تکراری ۱-۰ اسپانیا را شکست دادند و در نهایت با غلبه بر چکسلواکی برای اولین بار قهرمان جهان شدند.

همچنین تفاضل گل ۷+ بعد از دو بازی نیز دستاوردی است که پیش از این تنها یک بار از سوی میزبانان تکرار شده بود. فرانسه در جام جهانی ۱۹۹۸، در بازی اول ۳-۰ آفریقای جنوبی را برد و در بازی دوم ۴-۰ عربستان را مغلوب ساخت. تفاوت فرانسه با روسیه کنونی، ثبت کلین شیت در هر دو بازی بود.

روسیه ۲۰۱۸ تیمی کم ستاره تر از تیم های این کشور در سال های گذشته است. با این حال عملکرد این تیم در جام جهانی بهتر از دوره های قبلی بوده است. این تیم در حالی در دو بازی اول خود ۸ گل زده که در دو جام جهانی قبلی خود یعنی ۲۰۰۲ و ۲۰۱۴، محموعا ۶ گل زده بود. (۲۰۰۲، ۴ گل و ۲۰۱۴، ۲ گل)

شاگردان استانیسلاو چرچسوف حالا در آستانه صعود به دور حذفی هستند و اسپانیا یکی از تیم هایی است که می‌تواند در مرحله یک هشتم در مقابل آنان بایستد. اسپانیا تنها قهرمانی خود در جام جهانی در سال ۲۰۱۰ را در شرایطی کسب کرد که در ۷ بازی خود، به اندازه دو بازی کنونی روسیه (۸ گل) گلزنی کرده بود.

روسیه آخرین بازی خود در مرحله گروهی را روز دوشنبه در مقابل اروگوئه برگزار خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج