۷۳۴۵۵۹
۱۰ نظر
۵۰۱۵
۱۰ نظر
۵۰۱۵
پ

تکذیب خبر افزایش قیمت داروی انسولین

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: داروهای تولید داخل با قیمت بسیار مناسب به دست بیماران می‌رسد و قیمت داروهای داخلی یک‌دهم قیمت داروهای وارداتی است.

خبرگزاری فارس: غلامرضا اصغری رئیس سازمان غذا و دارو در حاشیه هجدهمین کنگره آسیایی داروسازی بالینی و نهمین همایش داروسازی بالینی ایران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۹۷ درصد داروهای مورد نیاز در کشور تولید می‌شود، گفت:‌ خوشبختانه با تلاش محققان توانستیم به این اقدام ارزشمند دست پیدا کنیم که این اتفاق یک رکورد در هر کشوری به شمار می‌رود.

اصغری تصریح کرد: عمده این داروهای تولیدی در دسته داروهای ژنریک قرار دارند که با قیمت متوسط دراختیار تمام بیماران قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: با توجه به توانمندی متخصصان داخلی، این وضعیت وجود دارد که تولیدات داخلی بیش از پیش افزایش پیدا کند.

وی در خصوص قیمت داروهای تولید داخل توضیح داد: در حال حاضر داروهایی که در داخل کشور تولید می‌شوند، یک دهم داروهای وارداتی قیمت دارند و با قیمت مناسب دراختیار بیماران قرار می‌گیرد.

اصغری گفت: لیست تمام داروهای مورد نیاز کشور و همچنین مواد اولیه لازم برای تولید این داروها دراختیار محققان قرار می‌گیرد و تمام تلاش ما این است که این اقلام در داخل کشور تولید شوند. با تولید دارو در داخل کشور، سهم بازار داخلی دراختیار تولیدکنندگان ایرانی قرار می‌گیرد و واردات آن دارو کاهش پیدا می‌کند.

رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به پرسشی در خصوص افزایش دو برابری قیمت داروی انسولین گفت: این خبر صحت ندارد و قیمت داروی انسولین دو برابر نشده است.

وی بیان داشت: باید توجه داشته باشیم که در بخش سرپایی ۷۰ درصد از قیمت داروها توسط سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت شده و ۳۰ درصد باقی‌مانده توسط بیماران پرداخت می‌شود.

وی افزود: در خصوص داروی انسولین ۹۰ درصد قیمت دارو توسط سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت می‌شد و بیمار تنها ۱۰ درصد هزینه را پرداخت می‌کرد که با تغییراتی که صورت گرفته است، در حال حاضر نسبت پرداختی بیمار و بیمه‌ها مانند سایر داروها تنظیم شده است، اما باید توجه کنیم که این بخشنامه هنوز ابلاغ نشده و در حال بررسی است.

رئیس سازمان غذا و دارو در ادامه توضیح داد: قیمت این دارو برای افراد زیر ۱۵ سال به همان صورت قبلی محاسبه خواهد شد و افراد بالای ۱۵ سال باید ۳۰ درصد قیمت دارو را بپردازند و ۷۰ درصد دیگر توسط سازمان‌های بیمه‌گر پوشش داده خواهد شد.

اصغری با اشاره به انتشار اخباری در زمینه کمبود برخی از داروها توضیح داد: در مواقعی با مشکل توزیع برخی از داروها مواجه می‌شویم که بلافاصله این موضوع پیگیری و رسیدگی خواهد شد.

وی در پایان گفت: در حال حاضر موجودی سه ماه بازار تأمین شده است و مشکلاتی که گزارش می‌شود به دلیل کمبود دارو نبوده بلکه بیشتر این موارد به کمبود نقدینگی بیمارستان‌ها و مشکلات توزیعی داروها مرتبط است و خوشبختانه کمبود دارویی نداریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      فقط تکذیب ، اما عمل نمی کنند، احتمالا کسی که گران میکند یا افزایش میدهد همان هم تکذیب میکند.

    • sorena

      پشت سر هم دروغ......
      برادر عزیز گرون شده خو دیگه مردم که از خودمونن چرا خجالت میکشی بگی... جهت اطلاع
      من مادرم انسولین استفاده میکنه دفعه قبل شد 19هزار تومن اما الان گرفتیم همون تعداد انسولین 40هزارتومن.....

      پاسخ ها

      • حسن

        چرا دروغ میگی گران شده

    • بدون نام

      رو که نیست سنگ پای قزوینه استاد بیا رسید ۶۴تومنی انسولین که قبلا ۱۹تومن میخریدم بکنم تو چشات

      پاسخ ها

      • امیر پور

        دروع میکن من دیابتی هستم هرسه ماه با ازمایشم پیش دگتر میرم هرسه ماه ۸ عدد انسولین ور دارو های دیگه میده ۱۵ سال دیابت دارم همیشه دارو هام یک اندازه هست سه ماه پیش ۸۵ هزار تومن شد ولی هفته پیش ۱۳۵ هزار تومن دادم ۵ هزار تومن ویزیت دکتر گران شد دوروغ میگن مگر چقد امسال بمن زیاد کردن سخن گوی دولت همش میره پس گوچه بیا بر خیابان ببین اب معدنی چند شده همه چیز گران تعزیرات هم که خواب دورغ همش


        دروع سه ماه داروی من ۸۵ هزار تون بود با انسولین الان ۱۳۵ هزار شد۰۰۰۰۰۰۰۰‌.

    • بدون نام

      من انسولین هر عدد ۳۴۰۰ میخریدم الان خریدم ۷۴۰۰ حالا چند درصد گرانتر شده. اگه آقای جهانگیری حساب کنه نیم درصد تورم

      پاسخ ها

      • کامبیر

        خودشون حقوق نجومی ودستشون توبیت المال

    • کامبیر

      پول به دهن دولت مزه کرده دست ازسربیماران هم برنمی داره؟این که تولید داخل است خداخیراززندگی وبچه های انور آبی شون برداره!؟

    • بدون نام

      دارو برای شیمی درمانی همسرم بیست روزپیش 28000000ریال از هلال احمر بادفترچه خریدم وامروز همان دارورابه مبلغ58000000ریال دادند

    • بدون نام

      اخبار ایران یعنی بی ارزش تری اخبار که معلوم نیست از کجا دریافت و نیم ساعت بعدش تکذیب می شه!خوب چرا تکذیب؟ با این افزایش ارز و مسائل سیاسی ناشی از بازگشت تحریم ها، افزایش تمام کالاها و نه فقط داروی انسولین، به نظر شما بعید و دور از ذهنه که تکذیب می کنید؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج