۷۳۴۷۱۱
۳۵ نظر
۵۰۰۶
۳۵ نظر
۵۰۰۶
پ

چرا بزرگان برای درمان به خارج از کشور می‌روند؟

رییس کل سازمان نظام پزشکی ضمن اشاره به دستاوردهای پزشکی کشور، درباره علت اعزام برخی بزرگان به خارج از کشور برای درمان گفت: صراحتا می‌گویم افرادی که برای درمان به خارج از کشور می‌روند، به دلیل اجبار نیست؛ چراکه کلیه اعمال پزشکی به بهترین شکل در کشور انجام می‌شود و می‌توانند بمانند و بهترین خدمات را دریافت کنند.

خبرگزاری ایسنا: رییس کل سازمان نظام پزشکی ضمن اشاره به دستاوردهای پزشکی کشور، درباره علت اعزام برخی بزرگان به خارج از کشور برای درمان گفت: صراحتا می‌گویم افرادی که برای درمان به خارج از کشور می‌روند، به دلیل اجبار نیست؛ چراکه کلیه اعمال پزشکی به بهترین شکل در کشور انجام می‌شود و می‌توانند بمانند و بهترین خدمات را دریافت کنند.

دکتر ایرج فاضل در نشستی خبری با بیان اینکه سازمان نظام پزشکی طبق قانون برای تنظیم روابط پزشک و بیمار و همچنین حفظ حقوق بیماران و پزشکان تشکیل شده است، افزود: افتخار می‌کنم که عضو جامعه پزشکی کشور هستم؛ چراکه با تلاش جامعه پزشکی در سال‌های بعد از انقلاب، امروز در مرحله‌ای قرار داریم که بیماری وجود ندارد که امکان درمان آن در کشور نباشد و هیچ کس اجباری ندارد برای درمان به خارج از کشور اعزام شود. امروز جامعه پزشکی توانسته‌ نیاز بیماران را در مرزهای کشور تامین کند.

وی افزود: با این وجود انکار نمی‌کنیم که مشکلات زیادی در زمینه پزشکی کشور وجود دارد. یکی از این مسایل مهم، آموزش پزشکی در تمام سطوح آن است؛ یعنی از ابتدای پذیرش دانشجو تا شروع به کار تخصصی و فوق تخصصی. شیوه‌هایی که اجرا می‌شود شیوه‌های کهنه، فرسوده و خارج از نرمی است که متاسفانه سال‌های سال اجرا می‌شوند. اینکه جوانان با استعداد را در کارخانه کنکور بریزیم و بر اساس یک نمره آنها را برای اموری مهم مانند پزشکی انتخاب کنیم، شیوه مناسبی نیست. متاسفانه معیارهای دیگر در این زمینه فراموش شده‌اند و خسارت‌های آن را هم دیده‌ایم. به این ترتیب وارد تونلی می‌شویم که هیچ خروجی هم برایش نگذاشته‌اند. این شیوه مردود است و باید منسوخ شود.

فاضل ادامه داد: بحث مهم دیگر، تربیت و توزیع افراد تحصیل کرده بر اساس نیاز کشور است و نباید انباشتگی پزشک در برخی شهرها و فقدان آنها را در بخشی دیگر شاهد باشیم. بومی سازی و بازگشت پزشکان به موطن خودشان نیز امر بسیار مهم و قابل توجه است و متاسفانه تا کنون در این زمینه نیز موفق نبوده‌ایم.

رییس کل سازمان نظام پزشکی به مبحث طرح خدمت پزشکان اشاره کرد و افزود: در ایران طرح تحصیلات رایگان است و کسی که پزشک می‌شود، بدهکار مملکت است و طبیعی است که مدتی را رایگان یا نیمه رایگان خدمت کند تا بدهی‌اش را جبران کند. اما متاسفانه طرح خدمت پزشکان به شکلی غیرقابل قبول اجرا می‌شود. طرح ۲ ساله پزشکان پس از فارغ‌التحصیلی قابل قبول است. اما اگر مقاطع دیگر تحصیلی را طی کند مجددا باید راهی طولانی‌تر را بگذارند که به نظرم این طرح دیگر کاری اجباری است. یک بار طرح برای فارغ‌التحصیلی پزشکی کافی است.

وی بر لزوم توجه به وضعیت رزیدنت‌ها و دستیاران تاکید کرد و گفت: باید شرایط برای رزیدنت‌ها تسهیل شود و به مزایا و حقوق‌شان توجه شود.

چرا برخی بزرگان برای درمان به خارج از کشور می‌روند؟

فاضل در پاسخ به سوالی درباره علت اعزام برخی بزرگان به خارج از کشور برای درمان گفت: درمان بزرگانی مانند حضرت امام (ره)، مقام معظم رهبری و تعدادی از رییس جمهورها به بهترین شکل در کشور ارایه و انجام شده است و صراحتا می‌گویم افرادی که برای درمان به خارج از کشور می‌روند، به دلیل اجبار نیست؛ چراکه کلیه اعمال پزشکی به بهترین شکل در کشور انجام می‌شود و می‌توانند بمانند و بهترین خدمات را دریافت کنند و به نظرم هزینه‌های درمان این افراد در خارج از کشور را ما می‌پردازیم.

وی همچنین درباره مشکلات بیمه‌ای کشور گفت: بیمه اصلی مترقی است و بیمه به معنای واقعی سبب راحتی خیال بیمار، بیمارستان و پزشک است. متاسفانه بیمه‌ها در کشور ما به تدریج ماهیت خود را از دست داده‌اند. از طرفی هم نسبت به باری که روی دوش بیمه گذاشته شده، سرانه خوبی در نظر گرفته نشده است و مرتب هم بر بار آنها اضافه می‌شود. در مجموع بده و بستان بیمه‌ها متوازن نیست و نمی‌توانند قوای کار کنند. از طرفی نیز بیمه‌ها مدت‌هاست که در پرداخت‌هایشان تاخیر دارند و مجموعه‌های پزشکی با استیصال کار می‌کنند. بیمارستان‌ها باید بتوانند خود را تجهیز کنند و این درحالیست که تجهیزات گران است و تمام بیمارستان‌ها اکنون در این زمینه مشکل دارند.

وی افزود: در گذشته حیف و میل‌هایی هم شده که امیدواریم جبران شود. در هر حال بیمارستان خصوصی و دولتی نباید رقیب یکدیگر باشند و هر کدام باید جایگاه خود را داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چون دلارهای حاصل از فروش نفت را در اختیار دارن......

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برای اینکه پول این ملت ثروتمند جیب یه عده خاص هست که خوش بگذرونن ....برای نود درصد ملت هم خدا کریمه

    • ایرانی

      چون هم پول دارندوهم خونشان ازخون مردم رنگین تر
      است.

    • بدون نام

      بخاطر داشتن پول زیاد.

    • مهران

      وضعیت پزشکا هم مثل وضعیت کشور شده همه جا به بن بست خوردیم من یه مشکل پزشکی دارم رفتم تهران مطب دکتر برای معاینه بهم گفته ۲۰ میلیون هزینه عملت میشه تو بیمارستان ایرانمهر گفتم آقای دکتر من کارگرم ۲۰ میلیون حقوق ۲ سال منه با این تورم و مشکلات با اجاره و هزینه های زندگی از کجا بیارم میگه مشکل خودته یک ماه بعد از طریق تامین اجتماعی رفتم بیمارستان دولتی میلاد از شانس بد من همون دکتر اونجا ویزیت میکرد و منو شناخت بهم نوبت داد که اینجا عمل میکنم اما تاریخ ۲ سال دیگه رو زد واسه عملم به زبون بی زبونی گفت اگر پول نداری باید بری بمیری هر کس تو این مملکت پول نداشته باشه باید بمیره این یه واقعیته تا کی مسئولین نا محترم میخوان از حباب و دشمن و خوشبین بودن به آینده حرف بزنن من یکی نمیدونم...!

      پاسخ ها

      • داغ کرمانشاه

        اگه واقعا درست میگی اسم دکتر رو بگو و ازش شکایت کن مگه نوبت عمل دوساله هم داریم ؟؟؟؟!!!!!!

      • حسین

        واقعا" جای تاسف که چه عرض کنم باید برای آن پزشک اظهار تاسف بیشتر کرد

      • خلیلی قوشچی

        دقیقا حق باشماست
        اینا جوری از مملکت حرف میزنن که انگار ما نمیبینیم چجوریه

    • بدون نام

      وقتی خودتا از جنس این مردم نمیبینی لزومی هم نداره مثلشون رفتار کنی! واقعا هم بعضیشون از جنس مانیستن!

    • بدون نام

      خودتم برا درمان میری خارج الکی شعار نده،

    • بدون نام

      بخاطر این که نشان بدن پولشان زیاد هست وارز خرج میکنند وبا سوپسیت از دولت ارز میگیرند

    • بدون نام

      مهران جان دلم بحالت سوخت و باید بسوزیم و بسازیم
      ولی دائما یکسان نماند حال دوران غم مخور
      ایشالله یه روزی تو هم پول دار میشی......

    • پیری

      حالا مگه قبلا میرفتن ما میدونستیم تا از اینبه بعد بدونیم خب لابد دلشان میخواد خودتانبهتر میدونید

    • بدون نام

      بزرگان با پول مردم بدبخت ایران میرن عشق و حال نه درمان

    • ناشناس

      خونشون از خون مردم رنگین تره

    • بدون نام

      چون پول مفت دارن!!!!

    • بدون نام

      چون انقد دارن نمیدونن چطور خرج کنن،بحث شما نیستی دکتر ،

    • ترسو

      چون خودشون بهتر ميدونن كه حرفها و نصايح و پند و اندرزشون ، همش دروغه !!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دکتر رفتن بهانه عیاشیشونه و سرزدن به خانواده

    • بدون نام

      برا اینکه پول مفت ملت زیر دستشونه و دلار

    • یعقوب

      چرانداره هم پولشون وهم قد رتشون دارند من بازنشسته پولشو ندارم دندانم رابکشم دندان مصنوعی بالای یک میلیون تومنه ولی بیمه تکمیلی نمیده سمعک بالای یک میلیونه فقط ۲۵۰ میدن جالب اینه فقط شامل بازنشسته میشود
      ولی همسر ازاین خدمات محرومه درصورتیکه بیمه تکمیلی همسر کسر میشود اینو میگن عدالت

    • بدون نام

      چون پولشان بزرگ است و کشور مال خودشان است.

    • علی

      چون خوب میدانند چه بروز سلامت و پزشکی این کشور در آورده اند پزشکان سهمیه ای دلروهای چینی پرستاران خسته از تبعیض و فشار کار

    • بدون نام

      اگر منهم بزرگ بودم می رفتم،چون از بیت المال است.

    • بدون نام

      چون از دماغ فیل افتادند

    • ساسان

      چون ژن برتر هستن......

    • رحیمی

      جناب فاضل شما باید بعنوان رییس سازمان نظام پزشکی براین مسئله واقف باشید تمام دستگاهها وملزومات پزشکی وووو تماما بدست اجانب وغیر مسلمان ساخته شده وباید تطهیر شوند احتمالا پزشکان ایران دراین مورد کوتاهی میکنند وبضی از ما بهتران هم اجبارا بخارج از کشور تشریف میبرن. این اقایان حسابشان از رهبر معظم انقلاب ومردم شهید پرور ایران جدااست.

    • بدون نام

      بزرگان بله برتمام مردم برتری دارن بایدهم برن خارج درمان مردم هم ....

    • بدون نام

      چرا نروند میتونن میرن به شماچه.والاه

    • احمد

      پول مفت و عشق و حال خارج کشور

    • مصطفی

      چون بزرگن...

    • ناشناس

      چون خونشان از مردمه ایران رنگینتره و ژن خوب هستن

    • بدون نام

      بله این آقا که میگن برای دوسال دیگه وقت ميدن صحیح هستش من مادرم و برده بودم بیمارستان شفا يحيان نوبت تمام بيمارها همه برای یکسال تا دوسال بود تازه اگر پارتی داشتی تا 6ماه میداد چرا فکر میکنید دروغ میگه من خودم با چشمهای خودم دیدم واز اکثرشون که اونجا بودن پرسیدم نوبتهاي دوساله داشتن این عین واقعیت هستش واگر پول نداشته باشن یعنی آقا جان برو کنار بذار بدی بیاد و سلام اینم از مملکت اسلامی واقعا متاسفم فقط دوست دارم یه سر برين به این بیمارستانهای دولتی سر بزنید ببینید حال روز مردم بدبخت و اون موقع متوجه ميشين

    • H.sh

      چون بیمارستانهای اونجا خلوته میخواهیم زود خود بشیم بیاییم به شما مردم خدمتگذاری کنیم خداروشکر پولشم داریم

    • محمد

      بله سیستم پزشکی کشور و پزشکان کشور پیشرفت خوبی از نظر علمی و عملی داشته است ولی متاسفانه پزشکی در مملکت ما آن اصل انسانی خودش را ازدست داده و تبدیل بیک کار دلال معابانه و یک کلر پولساز برحسب مادیات شده است و متاسفانه بیشتر قشر پزشکی کشورمان را افرادی درحال حاضر تشکیل داده اند که با هزار راه و میانبرهایی که قانون نظام پزشکی برایشان درست کرده به صندلیهای دانشگاهها دست پیدا میکنند و همین موضوع از کیفیت کار بسیار کاسته و افراد نخبه هم ناچار بترک کشور هستند و در خارج و برای کشورهای دیگر طبابت میکنند. همین سهمیه ها که هست خود باعث میشود که افرادی که لایق پزشکی نیستند اکثرا" کرسی های پزشکی را اشغال کنند و بمحض رسیدن بجایگاه پزشکی نه بندنبال خدمت بلکه بدنبال پرکردن خلاءهای دورانهای گذاشته خود و دلالی و ساخت وساز و خرید و فروش و غیره باشند......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج