۷۳۵۰۰۴
۲۶ نظر
۵۰۰۳
۲۶ نظر
۵۰۰۳
پ

قرائتی: خاک دانشگاه را عوض کنید!

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه خاک حوزه و دانشگاه را باید عوض کرد؛ گفت: طلاب ما باید خطرات فضای مجازی را به‌مردم و جوانان گوشزد کنند. وي متذکر شد: براي مدرک درس نخوانيد، علمي تاثيرگذار است که با جوانان ارتباط داشته باشد.

روزنامه رسالت نوشت: رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه خاک حوزه و دانشگاه را باید عوض کرد؛ گفت: طلاب ما باید خطرات فضای مجازی را به‌مردم و جوانان گوشزد کنند.

حجت‌الاسلام محسن قرائتي در جلسه‌اي از سلسله جلسات درس اخلاق با محوريت بايستگي‌هاي تبليغ که در مسجد دانشگاه علوم اسلامي رضوي، برگزار شد، در خصوص اهميت و ارزش علم گفت: انسان که اشرف مخلوقات بوده و سگ حيواني پست و نجس بوده است، اما آموزش در هر دو اثر دارد، گاهي يک مسئله علمي بعد از صدها سال تجربه به‌دست آمده که نشان دهنده اهميت علم است.

رئيس ستاد اقامه نماز با بيان اينکه علم داراي ۳ بخش است؛ اظهار کرد: مردم در بحث علم، توليدکننده، توزيع‌کننده يا مصرف‌کننده هستند و برترين افراد طلبه بوده، چراکه اگر علمي توليد نکند، قطعا توزيع‌کننده است.وي با اشاره به‌ اينکه آيا دانشگاه‌هاي ما در بحث علم، پاسخگو نياز جامعه هستند يا خير، افزود: ما ٣ نوع علم مفيد، مضر و نه مفيد و مضر داريم، زماني که آدم علم ياد گرفت، عقل و چشم‌انداز او رشد مي‌کند، اما بسياري از علوم رشدي در پي ندارد.

قرائتي با تأکيد بر اينکه ۳۵۰ «اعوذ» در قرآن کريم داريم؛ يادآور شد: يکي از آنها در ارتباط با علم و کساني است که فقط مدرک داشته و علمي ندارند.رئيس ستاد اقامه نماز ضمن اشاره بر لزوم انتشار علم مفيد؛ افزود: آيت‌الله بروجردي مي‌گفت، تمام آيات و روايات ارزش علم براي علمي است که گفته شود و به‌دست مردم برسد، همچنين اگر محفوظات همراه با ارتباط با جوانان و نوجوانان شهر بوده، اين علمي نافع است. وي متذکر شد: براي مدرک درس نخوانيد، علمي تاثيرگذار است که با جوانان ارتباط داشته باشد.قرائتي بسياري از حرف‌ها را تخمين حدسيات برشمرد و گفت: تشابهات، علم نيست، امروزه بديهيات را به‌نام علم به‌مردم مي‌دهيم، اين اشتباه است، علم بايد نور باشد و تاريکي را روشن کند.

رئيس ستاد اقامه نماز با بيان اينکه هيچ‌گاه روزنامه نمي‌خوانم و فيلم نمي‌بينم؛ عنوان کرد: براي اينکه از جامعه عقب نمانم، خلاصه اخبار را گوش مي‌کنم، اما وقت بسياري صرف آن نمي‌کنم. وي با تاکيد براينکه ۵ ميليون دانشجو و ١٢ ميليون دانش‌آموز در کشور داريم؛ خاطرنشان کرد: اين افراد، ۹۰ روز درس و کلاسي ندارند، در تابستان کدام‌يک از اين دانشجو‌ها ١٠ نفر از دانش‌آموزان را براي آموزش کنار خود جمع مي‌کند؟قرائتي علم مفيد را همراه با رشد دانست و اظهار کرد: علم بايد انسان را بزرگ کند نه مغز او را، وصل انسان به‌خدا، انسان را بزرگ مي‌کند.رئيس ستاد اقامه نماز با انتقاد از علم در جامعه امروز؛ بيان کرد: اينهايي که ما مي‌خوانيم علم نيست، تغيير اصطلاحات و جزء کارهاي بيهوده است، امروزه بي‌اهميت‌ترين حرف‌ها را با اصطلاحات همراه مي‌کنند و به‌نام حوزه علميه تحويل جامعه مي‌دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهرام

      درد اونجاست که خیلی ها،خیلی حرفها میتونند بزنند
      اما مردم باید شنونده محض باشند
      بشن گوینده
      سانسور وارد میشود
      محکوم میشوی به سکوت
      ولی سکوت،هم نشانه ایست قبل از کشیدن فریاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سکوت ما بلند ترازفریاد است

    • بدون نام

      دانشگاه که مانند سابق نیست
      شما هم لودر بیاورید و کلا زیر رو کنید که هیچی ازش نماند و اینده کشور هم تباه شود

      پاسخ ها

      • رحیمی

        اتفاقا اگه زیر و روش کنن بهتر میشه! ...

    • بدون نام

      خاک تو سر پنج میلیون دانشجو بعلاوه خودم، در جمهوری اسلامی تحصیل در دانشگاه، ببخشید خریت تمامه بدبخت ها کار کجا بود فقط چهار یا شش سال بهترین عمر زندگانیتو هدر میره و از همه مهمتر در این اوضاع بد زندگی خالی کردن جیب پول والدین از همه دردناکتره.....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا" که راست گفتی
        مخصوصا" وقتی بیشتر دلت میسوزه که عالی درس خوندی و بهترین دانشجوی کلاست بودی ولی می بینی بعضی خنگها رفتن سر کار و تو بعد بیست سال بیکاری و اون همه وقت و هزینه و تخصص به هیچ دردی نخورد

    • بدون نام

      شماکه نه فیلم می بینی ونه روزنامه میخوانی، نشان ازاین داردکه خودت رادردانش وآگاهی برترازدیگران میدانی، اندیشه دیگران راقبول نداری..

    • بدون نام

      راست میگه چون اصلا خاکش حاصلخیز نیست فقط کاکتوس توش رشد میکنه

    • بدون نام

      حاج اقا..پس خطرات دزدی و اختلاس و رانت و پارتی بازی و بیکاری و فساد اداری چطور

      پاسخ ها

      • بدون نام

        .. حاج آقا شوهر دست بزن داره چی؟؟؟

      • بدون نام

        دیراومدی نخا زود برووو

    • بدون نام

      حاج اقا دزدی و فساد و فقر ..اینها مشکلی نیست..

    • بدون نام

      شما در برابر چیزهای اساسی مثل فقر و فساد و فحشا و بیکاری مسءولین ارشاد نمیکنند مردم خودشان اگاهند

    • بدون نام

      یاد آقای دوربینی افتادم!

    • بدون نام

      علم چگونه میتواند مضر باشد واقعا مایه حیرت است بعضی فرمایشات استاد بزرگوار ممکن است از علم استفاده نادرست شود ولی علم مضر پارادوکسی بی معنی است

    • بدون نام

      در این دانشگاه ها چیزی به نام علم وجود نداره.اگر می تونستم حتی یک روز عمرم رو در این دانشگاهها تلف نمی کردم و میرفتم به کشوری که در اون علم ارزش داره نه دلالی.

    • استاد

      اقای قرائتی فقط اومدن برای بازی و توقع بالا و نمره 20

    • بدون نام

      وای وای وای ..؟...،!،

    • بدون نام

      شما بهتره در مورد علووووم قرآنی نظر بدی

    • بدون نام

      چرا نظر منو چاپ نکردی ....

      پاسخ ها

      • javad

        نظر منم منعکس نکردن از قرار معلوم سانسور مشخصه خیلی زیاده ،
        شما خودشو ناراحت نکن تریبون این حضرات یه طرفس گوش شنوا ندارن فقط باید نطخ کنن و خلق الناس هم فقط بشنون ،اگه مردم نظر بدن موافق بود منعکس میشه و لا غیر در بهترین حالتش سانسور در بدترین شرایط مجازات و خفه کردن عقیده

    • بدون نام

      حاج آقا.خبرازوضعیت مردم نداری وانتفاضه میفرمایی.شمااگرمعلم اخلاقی لطفاوظیفه داری که بمسئولین گوشزدکنی که فقر.فحشا.ارتشاوفساددرجامعه غوغامیکند.مگرشمادراین مملکت زندگی نمیکنیدکه اینهارانمیبینیدیامیبینیدولی چشمتان رامیبندید.جوانان گلفروش .دستمال فروش.متگدیان سرچهارراههانشان ازچه دارد.مگرعلی ع نفرمودوقتی ازدری فقرواردشدعصمت وعفت ازدردیگرخارج میشود.علمای دینی ماکه الگوی مردم بودندکجایندکه اینهارانمیبینند.مردم رادریابید.خیری که درخانه رودمسجدحرام است.

    • بدون نام

      مشکل جامعه جهان سومی اینه که هرکسی در مسائل دیگران که در حوزه خودش نیست دخالت میکنه اما در خصوص حوزه خودش به کسی جوابگو نیست . اقای قرائنی در این چهل سال چه گلی به سر مردم زدید؟ لطفا توضیح بدهید.

    • lida

      تعارف چرا می کنین؟
      راحت باشین دیگه، بی تعارف بگین برو بمیر

    • بدون نام

      دمش گرم خیلی اعتماد بنفس داره. نه کتاب میخونه نه روزنامه و با افتخار هم اعتراف میکنه....واقعا خیلی ....!!!!!

    • فریبا

      احسنت! اونوقت پدر ما ها رو هم سر نمره دادن به همین اصطلاحات در میارن و ازمون پول اضافه میگیرن!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج