۷۳۵۰۳۲
۱۳ نظر
۵۰۰۹
۱۳ نظر
۵۰۰۹
پ

وزارت صنعت: احتکار خودرو، غیرقابل تصور است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: احتکار خودرویی که برخی‌ها صحبت آن را به میان آوردند غیرقابل تصور است چرا که محصول تولید شده نمی‌تواند در انبار و یا سوله‌ای نگهداری شود.

خبرگزاری ایسنا: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: احتکار خودرویی که برخی‌ها صحبت آن را به میان آوردند غیرقابل تصور است چرا که محصول تولید شده نمی‌تواند در انبار و یا سوله‌ای نگهداری شود.

‌محسن صالحی‌نیا در مورد صحبت برخی از نمایندگان در باب احتکار خودروسازان اظهار کرد: بنده نمی‌دانم این مسایل را چه کسی مطرح می‌کند اما بعید به نظر می‌رسد که احتکاری را در تولید خودرو و یا عرضه آن شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: خودروسازان ما به همان میزانی که تولید می‌کنند فروش نیز دارند و جایی برای نگهداری و یا احتکار انبوه خودرو در کارخانه‌ها وجود ندارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه فروش خودرو هم از طرف ایران خودرو و هم سایپا متوقف نیست، تصریح کرد: هر دو شرکت خودروسازی کشورمان سایت‌های خود را باز کردند و خریداران می‌توانند نسبت به خریداری خودروهای پرفروش اقدام کنند.

صالحی‌نیا در مورد افزایش قیمت خودرو نیز گفت: خودرویی که قیمت آن ۴۵ میلیون تومان بوده در یک ماه اخیر ۹.۶ درصد افزایش قیمت داشته است که یک امر طبیعی است.

وی در مورد واردات خودرو نیز بیان کرد: نمایندگی‌های رسمی براساس مجوزهایی که دارند می‌توانند واردات انجام دهند مشروط بر آنکه ارزشان تامین شود.

‌معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان گفت: هر چند در تامین ارز این واردکنندگان با مشکلاتی روبرو هستند اما با رایزنی که با بانک مرکزی داشتیم قول‌هایی دادند که هر چه سریعتر ارز مورد نیاز این بخش را به قیمت مصوب تامین کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • morteza

      اقای محترم وزیر انگاری اصلا توی ایران زندگی نمیکنیاااا،کافیه به انبارهای خودرو سازان محترم سری بزنی تا ببینی چجوری میشه در عین غیرقابل تصور بودن میشه خودرو رو هم احتکار کرد،به قول امام اونایی که فک میکنن مردم احمقن ...!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        صنعت خودرو سازی دست خوده دولت هستش.این دولته که یه همچین بلایی سر خودرو سازی آورده و نمیزاره رشد کنه.این دولت هستش که به خودرو سازها فشار میاره با کمترین هزینه و استفاده از قطعات ضعیف درجه چندم خودرو تولید کنن.این دولت هستش که به خودرو سازها تحمیل میکنن تا تولیدشونو هر سال بیشتر کنن تا بودجشونو از این راه تامین کنن. این دولت هستش که باعث مرگو میر هزاران هم وطن ما تو جاده ها شده. خدا سر خودشونو خانواده هاشون بیاره تا بفهمن چه جنایتها در حق این ملت کردن... هر سال افزایش تولید دارن و کیفیت هر روز پایینتر میاد برعکس کشورهای دیگه.

    • بی سرزمین

      احتکار میکنن ۱۰۰%وباید مامردم خودمون دست در دست هم ،کمرخودسازهابشکنیم والله هیچ کس به فکر ما مردم نیست وباگونه ی بامامردم رفتار میکنن انگار ما از مردم کشور دیگری هستیم

    • بدون نام

      چرا نمیگین غیر قانونی چرا میگین غیر قابل تصور؟ چرا با کلمات بازی میکنید ؟ شعور ملت رو تحقیر نکنید

    • بی نام

      با سلام
      آقای که ایده تون اینه ،ببخشید خودرو های مونتاژ شده دوماه و عدم عرضه ان ،الان کجان که احتکار نشده"این همه ماشین تو پارکینگ ایران خودرو تهران و مشهد و سایپای تهران و کاشان،لابد برا نمایشه صرفه و ابراز اندام

    • حسین

      همه می دانند که صنعت خورو در ایران در انحصار دولت است یا بنوعی‌این صنعت دولتی است چگونه مسئولین وزارت صنعت ومعدن وتجارت از زیر مجموعه خود بی خبرند این دیگر نوبرش است

    • ir motori

      دست همه تو ی کاسه هستش مگه میشه خود ب خود گرون کنه خودروساز

    • بوسه بر خاک ايران

      ....نمايندگي هاي ايران خودرو در سراسر کشور را بگردين ببين چقدر احتکار هستش....

    • بدون نام

      چرت نگو

    • بدون نام

      آنقدر انبار کنید تا کپک بزند....آقای وزیر چشماتو بهتر باز کن

    • بدون نام

      نمیدونم ما چه گناهی کردیم که همیشه ما رو با گوشهای دراز تصور می کنند.

    • بدون نام

      تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها.احتکار کردن خودرو به منظور اینکه گرانتر بفرشن صد در صد واقعی میباشد.چون نظارتی در کار نیست و شرکتها اصلا تعهدی نسبت به قول و قرارشون ندارن.کسی هم زورش به اونها نمی رسه و هر کاری دلشون بخواد میکنن و از همه مهمتر روال شکایت کردن هم خیلی پر پیچ و خمه و هم بسیار زمانبر.

    • بدون نام

      احتکار نمیشه بسیار خ‌ب ولی عوامل درون خودرو که به اسم خود وفامیل ماشین را به دلال داده به قیمت بالا به مردم میفروشند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج