جاباما
۷۳۵۱۳۴
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

کاهش ترافیک با افتتاح آزادراه کنارگذر جنوبی تهران

وزیر راه و شهرسازی از تکمیل آزادراه کنارگذر جنوبی تهران به طول ۱۵۸ کیلومتر تا سال ۹۸ خبر داد و گفت:‌ با ساخت این پروژه بخش عمده‌ای از ترافیک سنگین ورودی به پایتخت به آزادراه کنارگذر جنوبی تهران منتقل می‌شود.

خبرگزاری ایلنا: وزیر راه و شهرسازی از تکمیل آزادراه کنارگذر جنوبی تهران به طول ۱۵۸ کیلومتر تا سال ۹۸ خبر داد و گفت:‌ با ساخت این پروژه بخش عمده‌ای از ترافیک سنگین ورودی به پایتخت به آزادراه کنارگذر جنوبی تهران منتقل می‌شود.

عباس آخوندی ضمن بازدید از قطعه ۳ آزادراه کنارگذر جنوبی تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت و پیشرفت فیزیکی پروژه، اظهار داشت: آزادراه کنارگذر جنوبی تهران یکی از بزرگترین پروژه‌های آزادراهی کشور محسوب می‌شود این آزادراه به طول ۱۵۸ کیلومتر از جنوب غرب تهران عبور می‌کند و تمام مسیرهای آزادراهی و بزرگراهی چهار استان البرز، تهران، مرکزی و قزوین را به یکدیگر متصل می‌کند.

آخوندی با بیان اینکه این آزادراه یک رینگ اتصالی از گرمسار به سمنان است گفت: آزادراه کنارگذر جنوبی تهران یک کمربندی بسیار بزرگ برای استان تهران محسوب می‌شود که این آزادراه به طول ۱۵۸ کیلومتر می‌تواند باعث کاهش ترافیک عبوری به پایتخت شود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه با ساخت این آزادراه ترافیک سنگین در غرب تهران کاهش و به این محور منتقل می‌شود، گفت: یکی از اهداف مهم ساخت این کمربندی کاهش ترافیک ورودی به تهران است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به میزان هزینه‌کرد و اعتبارات برآورد شده در این پروژه گفت: برآورد اولیه میزان اعتبارات مورد نیاز برای ساخت این پروژه ۲۵۰۰ میلیارد تومان است که تاکنون ۸۷۰ میلیارد تومان صورت وضعیت شده به عبارت دیگر روزانه یک میلیارد تومان در این پروژه هزینه کرده‌ایم.

آخوندی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره زمان افتتاح آزادراه کنارگذر جنوبی تهران و تکمیل هر چهار قطعه آن گفت: در حال‌حاضر این پروژه در چهار قطعه ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و توانسته‌ایم با احداث کارخانه آسفالت در نزدیکی این پروژه سرعت کار را بالا ببریم.

وی ادامه داد: طبق قرارداد با قرارگاه خاتم الانبیا زمان تکمیل پروژه آزادراه کنارگذر جنوبی تهران سال ۹۸ است اما قرارگاه مدعی است زودتر از این تاریخ می‌تواند پروژه را تحویل دهد. باید بررسی کنیم تا ببینیم آیا امکان تحویل این پروژه زودتر از این موعد وجود دارد یا خیر؟

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طراحی منظر این پروژه گفت: با استفاده از پیمانکاران داخلی و مهندسان اقدامات قابل توجهی در بحث طراحی منظر راه و معماری آن انجام شده است و یکی از پروژه‌هایی است که با معماری ویژه ساخته می‌شود.

آخوندی با بیان اینکه این پروژه با بالاترین سطح استانداردها در حال ساخت است گفت: برای ساخت این پروژه با بالاترین کف ایمنی از نیوجرسی‌های مفصلی استفاده کرده‌ایم.

وی ادامه داد: از ۱۵۸ کیلومتر طول این آزادراه ۱۰۰ کیلومتر آن آسفالت شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین مزیت‌های احداث این پروژه‌ ، ساخت تمام چهار قطعه به صورت همزمان است، گفت: خوشبختانه سرعت پیشرفت فیزیکی این پروژه بسیار مطلوب است و تمام پیمانکاران و مهندسان مشغول کار در آن ایرانی هستند.

آخوندی ادامه داد: موضوع مهم دیگر در این پروژه بحث اشتغالزایی است که در حال حاضر ۲۷۰۰ نفر در چهار قطعه کنارگذر جنوبی تهران مشغول به کار هستند.

آخوندی با اشاره به دیگر مزیت‌های آزادراه کنارگذر جنوبی تهران گفت: یکی دیگر از مزیت‌های این پروژه امکان اتصال آن به شهر فرودگاهی حضرت امام است که قرار بر این است به مرکز بار در پایتخت تبدیل شود.

آخوندی ادامه داد: شهر فرودگاهی حضرت امام ۱۴ هزار هکتار است و در پی این هستیم تمام باراندازهای تهران را جمع‌آوری و به منتهی الیه شرق فرودگاه منتقل کنیم که خوشبختانه این آزادراه دقیقا به همان نقطه و مسیر دسترسی دارد.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای پروژه کنارگذر جنوبی تهران ارتقای کیفیت زندگی مردم در پایتخت است گفت: پس از اجرای طرح لجستیک پارک در فرودگاه امام تمام باراندازهای پایتخت به این نقطه منتقل می‌شود و این موضوع هم در بهبود فضای شهری تهران و هم کاهش ترافیک پایتخت بسیار موثر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • گودرزی

      سلام من خودم اونجا دارم کار میکنم همش غلت اضافی اگر تا۹۹تحویل بدهد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج