جاباما
۷۳۵۲۲۹
۱۶ نظر
۵۰۱۰
۱۶ نظر
۵۰۱۰
پ

خودکشی دانش‌آموز دبستانی در فارس

مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس گفت: طی هفته‌های گذشته شاهد وقوع دو مورد خودکشی در افراد نوجوان بودیم که یک مورد آن اقدام دانش‌آموز دختر کلاس ششم دبستان در شیراز به خودکشی بوده است.در سال ۹۶ تعداد ۳۴۸ مورد خودکشی منجر به فوت در فارس داشتیم که بیشترین تعداد مربوط به گروه سنی ۱۵ تا ۴۵ سال بوده است.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس از افزایش ۶ درصدی آمار خودکشی طی سال ۹۶ در فارس ابزار تاسف و تاکید کرد که پایین آمدن سن خودکشی‌ نیز یکی از شاخص‌های نگران کننده است.

سعید غلامپور صبح پنج‌شنبه در یک کنفرانس خبری که به مناسبت فرارسیدن هفته‌ی قوه‌ی قضاییه برگزار شد، گفت: طی هفته‌های گذشته شاهد وقوع دو مورد خودکشی در افراد نوجوان بودیم که یک مورد آن اقدام دانش‌آموز دختر کلاس ششم دبستان در شیراز به خودکشی بوده است.

او با یادآوری اینکه دانش‌آموز یاد شده خود را حلق‌آویز کرده است، تصریح کرد که از بیان آمار خودکشی ابایی ندارد و گفت: در سال ۹۶ تعداد ۳۴۸ مورد خودکشی منجر به فوت در فارس داشتیم که بیشترین تعداد مربوط به گروه سنی ۱۵ تا ۴۵ سال بوده است.

غلامپور با تصریح اینکه خودکشی یکی از آسیب‌های موجود در تمام جوامع است، گفت: هنوز آمار خودکشی در جوامع پیشرفته نظیر کشور فرانسه به مراتب از ایران بالاتر است.

وی همچنین از افزایش ۵ درصدی آمار قتل در فارس خبر داد و در تشریح اقدامات پزشکی قانونی فارس، گفت: در کشور بالغ بر ۱۰۴ هزار نظریه‌ پزشکی قانونی ارائه شده که حدود ۸ تا ۹ درصد این آمار متعلق به استان فارس است.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه فارس موفق به تکمیل و تجهیز آزمایشگاه‌های ژنتیک، سم‌شناسی و ... شده است، گفت: طی سال گذشته در سوانح بزرگ نظیر کشتی سانچی و سقوط هواپیمای تهران یاسوج، پزشکی قانونی فارس به عنوان یکی از مراجع اصلی در تشخیص هویت افراد مد نظر بوده است.

او تعداد نمونه‌های بررسی شده در آزمایشگاه ژنتیک فارس را بالغ بر ۶۳۰ مورد اعلام و اضافه کرد: امروز در فارس پیشرفته‌ترین دستگاه‌های آزمایشگاهی موجود است به طوریکه فارس به مرجع صاحب‌نظر در موارد اختلافی بین اداره‌های پزشکی قانونی کشور بدل شده است.

به گفته‌ی غلامپور، کسب رتبه‌ی اول پژوهش طی هفت سال گذشته را یادآور شد و گفت: امسال اولین مرکز تخصصی سم‌شناسی قانونی در شیراز به بهره‌برداری خواهد رسید و با فراهم شدن مقدمات، تفاهم‌نامه‌ای با پژوهشکده‌ی روانپزشکی در فرانسه منعقد خواهیم کرد.

مدیرکل پزشکی قانونی فارس ارائه ۱۲ مقاله علمی در مجامع بین‌المللی، ساخت نانوکیت تشخیص مسمومیت، طراحی دستگاه سم‌شناسی و راه‌اندازی قریب‌الوقوع اولین ژورنال انگلیسی زبان تخصصی را از دیگر دستاوردهای این اداره کل اعلام کرد.

غلامپور همچنین از تهیه‌ی ۳۳۷۶ نمونه‌ ژنتیک از زندانیان محبوس در زندان‌های فارس با همکاری اداره‌کل زندان‌های این استان و با هدف تکمیل بانک اطلاعات ژنتیک مجرمان خبر داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا تیتراتون انحرافیه؟خوب درست بنویسید همایش مربوط به فلان خیلی کاراتون زشته

    • بدون نام

      از این خبر استفاده کرده تا درباره آزمایشگاه های پزشکی فارس حرف بزنه

    • بدون نام

      شاید آثار اعدام در ملا عام هم باشه....

    • بدون نام

      مسولین کلاتون بزارین بالاترایران وایرانی بزرگ به چه روزی افتاده شیرازشده افغانستان مسولین خوابین یاخودتونید وزدین به خواب خجالت بکشین بودجه منابع کشوروهزینشون میکنیم شغلهامون خودمون بیکارکردین وهمین کارتون باگفته مسولین سالی بالای۲۰۰ملیون ضررهزینشون میزنن خداعقل بده به ماایرانیا وغیرت وهمین باعث این میش بیش از۳۰درصدسرپرست خانوادهها وجوانان بیکارن وهر۴نفر۱نفرروانین وهمین باعث میش ازوالدین به بچههاوبه هم سن سالان میش

    • همان

      خدانگذره ازباعث وبانیش ببین مردم عزیزایران به چه روزی افتادن.............خداااااااا توبه دادمان برس

    • بدون نام

      یه بچه کلاس ابتدایی هم میتونه از دعوای والدین به ستوه بیاد چون درک درستی نداره ....ویا دانش آموز تو نظام آباد تهران تحت تاثیر فیلم تلویزیون ( پنج کیلومتر تابهشت)خودکشی کرد! فقرو اقتصاد و فرهنگ سازی برای جلوگیری ویا کنار اومدن بامشکلات ،!اظهار شادی برای فوتبال حکایت از عدم امکانات تفریحی هست ...اگه هزار نفرهم برن ورزشگاه آزادی در مسابقات روسیه یعنی تفریحات نیست وگرنه مریض نبودن...

    • بدون نام

      سرنوشت همه ایرانیان

    • بدون نام

      خداروشکر فقط فرانسه مونده از فرانسه تا سال دیگه جلو میزنیم به حول و قوه الهی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جالبه که تو زیبایی های زندگی هیچی مون شبیه فرانسوی ها نیست فقط آمار خودکشی مون یه ذره کمتر از اوناس

        .... معلوم نیس آمار تلفات پرایدشونم از ما بیشتره یا نه

    • گندم مجیدی .♡..♡پونک قزوین

      چه سن کمی داشته ؟؟؟؟ یعنی چی شده که خودکشی کرده ؟؟؟

      پاسخ ها

      • شیدا....

        تودیگه نظرنده هی جو.گندم.

    • ناجی

      خدایابه دادمردم برس ...

    • بدون نام

      متاستم زمانی فارس مهد تاریخ بشیریت بوده و تمدن از اینجا شروع شده با این همه غظمت و شکوفایی.الان هم وضیت شده این خشکسالی از ی طرف و امار طلاق و خودشکی از طرف دیگه فارس رو دوره کرده...

    • پاکدل احمدی

      مقصر خون این ادمها تمام کسانی هستند ک در کشور مسئولیتی دارن
      متاسفم برای خودم ک تو ایران زندگی میکنم

    • بدون نام

      وقتی مجرمانه را در ملا عام اعدام میکنید این میشود

    • ارش جهانی

      امار خودکشی خیلی رفته بال دلیلشم مشکلات اقتصادی فشار روانی و نداشتن امید به ایندست در منطقه ی ما طی چند ماه ده مورد خودکشی داشتیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج