جاباما
۷۳۵۳۲۶
۱۸ نظر
۵۰۱۰
۱۸ نظر
۵۰۱۰
پ

وزیر کشور: نشاط اجتماعی نباید در جامعه کم شود

وزیر کشور با بیان اینکه دشمنان بر روی حوزه های مختلف آسیب های اجتماعی کار می کنند، گفت: پیشگیری پایه و اساس در مساله کاهش آسیب های اجتماعی و عاملی مهم و تاثیرگذار در این زمینه است.

خبرگزاری ایلنا: عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنجشنبه در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان گلستان در گرگان افزود: این پیشگیری در حوزه های مختلف باید اولویت بندی شده و اجرای امور مطابق با تاکیدات مورد نظر رهبر معظم انقلاب، هدفگذاری شود تا دارای نتیجه خوب و تاثیرگذار باشد.

وی با بیان این که میانگین آسیب های اجتماعی در ایران کمتر از میانگین جهانی است، ادامه داد: راه اصلی در مساله پیشگیری این است که باید صیانت قوی از مردم داشته باشیم و در مساله کاهش آسیب های اجتماعی، آن را به یک خواسته اجتماعی با حضور و کمک مردم تبدیل کنیم.

رحمانی فضلی تاکید کرد: بحران های اجتماعی با برگزاری جلسات کارشناسان، کارمندان، رییسان و وزرا، حل نمی شود و معتقدیم تا زمانی که مردم به عنوان یک مطالبه اجتماعی کاهش آسیب های اجتماعی را نخواهند، تصمیمات ما اثرگذاری قوی نخواهد داشت.

وزیر کشور اضافه کرد: با توجه به هجمه ای که از سوی دشمنان برای گسترش آسیب های اجتماعی ایجاد شده، باید کاری کرد تا مردم از آن مصون باشند، اما با برنامه ریزی هایی که دشمنان نظام در این زمینه انجام می دهند، مشخص نیست این کار چه زمانی جواب می دهد.

وی تصریح کرد: اصلی ترین کانون کاهش آسیب های اجتماعی که می تواند مساله پیشگیری را رواج دهد، آموزش و پرورش است و اولویت آن از خانواده نیز بالاتر می باشد، زیرا فرد برای اجتماعی شدن وارد آموزش و پرورش می شود و محیط خانواده یک فضای بسته است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر این که ۵۰ درصد منابع مالی باید در مساله پیشگیری از کاهش آسیب های اجتماعی هزینه شود، یادآور شد: پایه های آسیب های اجتماعی لیبرالیسم و منفعت طلبی مالی است و گردش مالی مواد مخدر در دنیا به عنوان یک آسیب اجتماعی ۵۰ میلیارد دلار است و حتی به مساله سکس نیز به عنوان یک تجارت جهانی نگریسته می شود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه مساله پیشگیری باید اثرگذاری بالایی داشته باشد، خاطرنشان کرد: معتادین جمع آوری شده برای ترک مواد مخدر پس از سه ماه از دست ما بیرون می روند و بسیاری از آنها بازگشت مجدد به این آسیب اجتماعی دارند.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس آمارهای ارائه شده سالانه حدود ۷۰۰ هزار نفر معتاد برای درمان به معرفی می شوند، اما تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد پاک می شوند و بقیه دوباره به مواد گرایش نشان می دهند.

وی عنوان کرد: تقویت اعتقادات دینی و اخلاقی در جامعه با روش های مختلف اولویت اول در پیشگیری است که این روش ها باید امتحان شود.

وزیر کشور افزود: یکی دیگر از روش های کاهش آسیب های اجتماعی مساله ایجاد نشاط و امید در جامعه است که با روش های مختلف از جمله رسانه ملی، نشریات و فضای مجازی می توان اقداماتی انجام داد.

رحمانی فضلی با بیان این که امید موجب حرکت، پویایی، حیات و بقا در جامعه می شود، اظهار کرد: امید و نشاط اجتماعی نباید در جامعه کم شود، ما روزانه پنج میلیون مراجعه کننده به دستگاه های دولتی داریم که بسیاری از مردم ناراضی از آنجاها خارج می شوند که این خود نشاط و امید را از مردم می گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Armageddon Now..!

      مگه زیاد بود قبلا

    • بیطرف

      دست شما درد نکنه لطف کردین
      بسمون دیگه

    • بدون نام

      جناب فضلی شماکاملادرست می فرماییداما خودتان بهترمیدانیدفقروبیکاری دوعامل مهم گرفتن نشاط درجامعه مامی باشدکه درکناران فاصله عمیق ایجادشده طبقاتی مانع نشاط در بین مردم می باشد هیچ انسانی باشکم گرسنه وجیب خالی نمیتواندبانشاط باشد

    • ......

      کدوم نشاط ؟!!

    • بدون نام

      نباید کم شود!!!آقا نیست اگه میدونی کجاست آدرس بده

    • بدون نام

      عزیز دل برادر جناب اقای رحمانی چه کسی باید نشاط را در جامعه تزریق کنه شماها که داخل کاخهای مرمرین نشستید و سوار بهترین خودورو و بهترین خوردوخوراک را ارتزاق میکنید اصلا میدونید بی پولی یعنی چی ،کرایه مسکن ، انواع قبوض رنگارنگ ووووووو همه هم که شعار میدن در عرصه عمل هم که هیچکس نیست ، هی تقصیرات را گردن این و اون بیندازید

    • مهران

      خخ.. شعاررررررررر ..

    • mehdi...3424

      مگه نشاط اجتماعی هم داریم اصلا کی کجا چه نامحسوس چه ناملموس

    • بدون نام

      نشاط مگربرای شماهامانده باشه وگرنه بقیه که ناامیدشده ایم

    • سعید

      حالا ک شده

    • بدون نام

      برو بابا مردم به ستوه اوردید

    • عدالت

      ایران غمگین ترین کسور دنیا....چی میگی حاجی

    • ALI

      آیا به نظر شما گرسنه میشود رقصید.
      .مردم بیکار اجاره خانه عقب افتاده در خانه چیزی نیست در این حالت اگر کسی خوشحالی کند حتما دیوانه است...؟

    • بدون نام

      مگر رمقی برای نشاط مانده مردم دارند فقط نفس میکشند دیگه نای زنده ماندن هم ندارند.

    • بدون نام

      برو بابا ...فقرو کردن تون خونه های مردم انتظار نشاط هم دارن

    • بدون نام

      فقظ شماهاراکه درقدرت وثروت می بینیم کلی نشاط می کنیم خوش بحالمون میشه شمازنده باشیدماهیچی

    • بدون نام

      اقای وزیرمگه نشاطی هم باقی مونده

    • بدون نام

      تو برقص من بشکن بزنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج