۷۳۵۳۸۱
۱۱ نظر
۵۰۰۷
۱۱ نظر
۵۰۰۷
پ

رشد قیمت مسکن فعلا متوقف شده است

عضو هیأت مدیره انجمن انبوه‌سازان تهران با تاکید بر اینکه رشد نرخ ارز دلیل اصلی افزایش قیمت مسکن بود و طبیعی است که قیمت مسکن بعد از پنج سال رکود رشد خواهد کرد گفت:قیمت مسکن شاید در آینده افزایش یابد اما فعلا متوقف است.

خبرگزاری فارس: عضو هیأت مدیره انجمن انبوه‌سازان تهران با تاکید بر اینکه رشد نرخ ارز دلیل اصلی افزایش قیمت مسکن بود و طبیعی است که قیمت مسکن بعد از پنج سال رکود رشد خواهد کرد گفت:قیمت مسکن شاید در آینده افزایش یابد اما فعلا متوقف است.

حسن محتشم با اشاره به اینکه مسکن پنج سال در رکود بود و طبیعی بود که پس از عبور از رکود معاملات مسکن افزایش و قیمت مسکن رشد خواهد کرد گفت:با توجه به شرایط اقتصادی در کشور و کاهش عرضه مسکن قیمت مسکن شاید در آینده افزایش بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه روند افزایش قیمت مسکن فعلا متوقف است گفت:رشد نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی باعث رشد قیمت مسکن شد اما باید در نظر داشته باشیم که کاهش عرضه و رشد تقاضا می تواند خطرناک باشد.

* متعادل شدن عرضه و تقاضا همواره جزء آرزوهای کشور در حوزه ساخت و ساز بوده

محتشم در پاسخ به این سوال که چه راهکاری می تواند جلوی رشد بیش از حد قیمتها را بگیرد، خاطر نشان کرد: متعادل شدن عرضه و تقاضا همواره جزء آرزوهای کشور در حوزه ساخت و ساز بوده است بنابراین چنانچه عرضه از مسکن عقب بماند قطعا رشد قیمت‌ها به دلیل عقب ماندن عرضه از تقاضا اجتناب ناپدیر خواهد بود.

وی تاکید کرد:باید ساخت و ساز تسهیل شود بنابراین دولت با اعطای تسهیلات به بخش عرضه و تقویت تقاضا می تواند به متعادل کردن عرضه و تقاضا کمک کند.

محتشم در خصوص آینده بازار مسکن گفت:وقتی مردم و سرمایه‌ها برای حفظ سرمایه‌های خود و ارزش دارایی‌های خود به دنبال یک محل امن برای سرمایه‌گذاری می‌گردند بهترین راه را در خرید ملک می‌بینند و همین استقبال باعث رشد تقاضا و بالا رفتن قیمت مسکن می‌شود.

پیشتر وی در پاسخ به این سؤال که آیا برگشت قیمت مسکن امکان‌پذیر است، گفته بود که برگشت قیمت مسکن به قیمت‌های قبلی بعید است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ای بابا چرا متوقف شده پس، دو برابر شدن قیمت مسکن توی تهران طی مدت ۶ ماه خیلی کمه که، کاش میشد سه چهار برابر دیگه زیادش کنید، البته اگه هنر دو در گرون کردن میبینیم، واقعا باعث شرم و تاسف هستش که گرونی رو تبلیغ میکنیم و باعث نابودی اون میشیم- البته اصل قضیه اینه که مسکن با این قیمتها ی غیر واقی که پیدا کرده نه میارزه که پول یا مفت براش بدی و نه کسی به عنوان مصرف کننده داره که بده، رکود سنگین و نابودگر مسکن ادامه پیدا میکنه به طوری که اگر کسی فروشنده باشه باید برای فروش التماس کنه

    • بدون نام

      علت اصلی متوقف شدن رشد قیمت مسکن، نبود توان خربد و وحشت در فروشندهها، با به فروش نرفتن خانه شان مانند سالهای قبل میباشد، زیرا فروشنده ها کم کم دارند از توهم خارج میشوند که بابا، خریدارنی که قیمت خانه را میپرسیدند اصلا توان خرید ندارند.

    • بدون نام

      قیمت واقعی و نهایی مسکن را خریداران با توان خریدشان مشخص و تایید میکند، و مستاجرانی که توان خرید دارند که بسیار اندک هستند اگر با هم هماهنگ باشند و تن به قیمتهای کاذب و حبابی ندهند، قیمتها بیش ۵۰ در صد کاهش خواهد یافت، زیرا در ظاهر ما متقاضی مسکن و خریداران زیادی داریم ولی در باطن کمتر از یک در صد متقاضیان و مستاجران توان خرید دارند، این است که خانه ها تا سالها به فروش نمیروند.

    • بدون نام

      آقای محترم لطفا با شعور مردم بازی نکن مسکن پنج سال در رکود است قبل این پنج سال قیمت مسکن قد ده سال افزایش وحشتناک داشت انگار یادش نمی یاد یه دفعه قیمت خونه سه برابر شد احتمالا خودش انبوه سازه

    • بدون نام

      هر مستاجری اگر حتی یک میلیون تومان هم پول نداشته باشد ارزو و رویای خانه دار شدن دارد و متقاضی و خریدار مسکن است که ناخوداگاه اقدام به قیمت پرسیدن از بنگاه های املاکی میکند تا بداند چقدر باید پس انداز داشته باشد و چند سال طول میکشد تا خانه بخرد، ولی متاسفانه بنگاهیان املاکی و فروشندگان سود جو ابن گروه عظیم از خریدارانی را که بیش از ۹۹ در صد مستاجران را تشکیل میدهند را سرمایه دار و خریدار واقعی دست به نقد در نظر گرفته و توهمی میگردند و رو به قیمتهای نجومی حبابی میاورند، غافل از این که مستاجرانی که فقط جهت اطلاع قیمت میپرسند، نه تنها توان خرید ندارند، بلکه اجاره خانه هم بزور میدهند، در این حالت رکود مسکن تشدید شده و به کما رفته و بحران مسکن، فاجعه بار میگردد و سالها به سالهای انتظار فروش مسکن اضافه شده و فروشندگان همزمان ضرر مالی و روحی و حتی جسمی میکنند.

    • احمد

      دلالان و مشاوران املاک کم‌کم دارن می فهمن که دوباره شرایط مسکن داره وارد رکود میشه و هرلحظه امکان داره ضرر هنگفتی بابت نفروختن خونه ها بکنن.

    • کارشناس

      قیمت مسکن بشدت خواهد شکست!

    • بدون نام

      قیمتها آرومه ما چقدر خوشحالیم!!! منتظریم تا قیمتها 3 برابر بشکنه!!!

    • بدون نام

      اونایی که منتظر بودید با قیمت نجومی بیان و بیقوله هاتونو بخرن اومدن و خریدن و تا حداقل 10 سال دیگه از اونا خبری نمیشه تا پولاشونو جمع کنن تا بتونن یه بیقوله متراژ پائین تونو بخرن!!!! انتظار بیفایدس قیمت مسکن بیش از 3 برابر باید بشکنه!!!!

    • حسین ج

      سلام اجاره با خونه دقیقا دوبرابر شده تو چند ماه تازه فعلا افزایش قیمت نداریم یعنی چه چقد ر کسی در امد داشته باشه دو برار پول اجاره بده ما تازه به خدا از همچی تازه میزنیم به خرجی معمولی نمیرسیم فقط خدا

    • بینام ایرانی

      من خودم بنگاه مسکن کارمندم چرا دروغ میگین هفته قبل باز مسکن گرون شده ماشین گرون شده خاک تو سر دولت بیکفایت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج