۷۳۵۴۰۷
۱۰ نظر
۵۰۰۸
۱۰ نظر
۵۰۰۸
پ

اولین تقابل زمینی بین نیرو‌های دمشق و آمریکا

جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی ضد داعش شب گذشته در پی اولین رویارویی زمینی میان ارتش سوریه و نیروهای آمریکایی بار دیگر مقر نظامی نیروهای سوری را در مرکز این کشور بمباران کردند که دست کم یک سرباز سوری کشته و هفت تن دیگر مجروح شدند.

خبرگزاری ایسنا: جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی ضد داعش شب گذشته در پی اولین رویارویی زمینی میان ارتش سوریه و نیروهای آمریکایی بار دیگر مقر نظامی نیروهای سوری را در مرکز این کشور بمباران کردند که دست کم یک سرباز سوری کشته و هفت تن دیگر مجروح شدند.

فرمانده میدانی ارتش سوریه به خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، در بمباران ائتلاف آمریکایی به یک مقر نظامی ارتش سوریه در جبل الغراب در شرق شهر پالمیرا در حومه شرقی حمص و در ۱۵۰ کیلومتری نزدیک مرزهای عراق و سوریه یک سرباز سوری کشته و تعدادی زخمی شدند.

شبکه اسکای نیوز عربی نیز به نقل از دیده‌بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان این کشور اعلام کرد، انفجارهایی در جنوب شرق صحرای پالمیرا (تدمر) در ۵۰ کیلومتری شهر که خیلی از التنف در جنوب فاصله ندارد، رخ داد. التنف منطقه‌ای واقع در دورترین نقطه جنوب شرقی حمص در مرزهای سوریه، اردن و عراق است که ائتلاف نظامی آمریکا در آنجا پایگاه نظامی دارد.

به گزارش دیده بان حقوق بشر، نقطه نظامی که از سوی ائتلاف آمریکایی هدف گرفته شده تنها ۲۰ کیلومتر از منطقه التنف فاصله دارد.

این گروه افزود: همچنان امکان افزایش تعداد کشته‌ها وجود دارد چون حال زخمی‌ها وخیم گزارش شده است.

این حمله چهار روز بعد از حمله‌ای بود یکشنبه شب در شهرک الهری در استان دیر الزور در هم‌جواری مرزهای عراق رخ داد که موجب کشته شدن ۵۵ تن شد. از بین این ۵۵ تن ۱۶ تن از نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه بودند.

دمشق، ائتلاف آمریکایی را مسؤول این حمله دانست اما ائتلاف آمریکایی و وزارت دفاع آمریکا کاملا ارتباط خود با این حمله را تکذیب کردند.

منابع میدانی به اسپوتنیک اعلام کردند، بمباران آمریکا علیه مقر نظامی ارتش سوریه بعد از آن رخ داد که نیروهای سوری مانع پیشروی سه خودروی آمریکایی به سمت یکی از نقاط استقرار ارتش سوریه در منطقه الهلبه در جنوب شرق تدمر شدند و بعد از مقاومت ارتش سوریه در برابر خودروها و هدف گرفتن‌شان جنگنده‌های ائتلاف نقطه نظامی ارتش سوریه را بمباران کردند. این بمباران منجر به کشته شدن یک افسر و زخمی شدن تعدادی دیگر شد.

این اولین رویارویی زمینی در نوع خود بین ارتش سوریه و نیروهای آمریکایی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایمان

      زنده باد آمریکا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرگ بر آمریکا

    • رازی

      دمش گرم

    • بدون نام

      بلایی بر سر این ملت اوردیم که متاسفانه راضی هستند داعش بر سوریه حکمرانی کنه ولی بشار اسد نکنه و ایران ب خاک سیاه بشینه اونجا . منم میگم درود ب امریکا چون دوس ندارم با این مسعولین خودمو بدبخت کنم

      پاسخ ها

      • علی کرمانشاه

        انسان با پشتکار و تلاش و زحمت خودش به جایی میرسدانسانهای سست عنصر و تنبل و بی‌سواد جایگاه مطلوبی ندارند و برای بدست‌آوردن حداقل هزینه زندگی باید از جسم خود سخت کار بکشند این قشر از انسانها ناتوانی خود را به گردن اجتماع می‌اندازند و برای فرار از آن حتی راضی به مزدوری و وطن فروشی میشوند و از همه چیز شاکی هستند و حتی توانایی کارکردن هم ندارند شما اگر مدرک با پایه علمی خوب داشته باشی هم در کشور کار خوب برایت است و هم کشورهای صنعتی با منت جذبت میکنند ولی آدم بی‌سواد را هیچ‌‌کجا نمی‌پذیرد و در هر کجا که باشد باید تن تنبل خود را بکار بگیرد و منت از هیچکس نکشد.امثال شما نه گوش به حرف خانواده دادید که تحصیلات را ادامه دهید و الان دیگر آن خانواده هم نمیتواند برای شما کاری کند خود کرده را تدبیر نیست.

    • رودخانه

      ما از نسل چمران و سلمانیم
      پای این خاک تا ابد می مانیم...

    • بدون نام

      ما مث شما نیستیم فقط شعار بدیم و اختلاس کنیم

    • بدون نام

      شما بپا کت و شلوارت خاکی نشه اگه ماهی کمتر از شیش تومن حقوق بگیری گردنمو میزنم

    • بدون نام

      ما از سلمان نیستیم

    • majed

      یک بمب اتمی بندازان تو سوریه وتمام دست درد نکند ترامپ عزیز بالاخره یک مرد تو دنیا پیدا شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج