جاباما
۷۳۵۴۹۵
۲۷ نظر
۵۰۰۳
۲۷ نظر
۵۰۰۳
پ

نمایش تاریخی تیم‌ملی در روسیه و واکنش منتقدان!

در مقابل تمام تحسین‌های داخلی و خارجی از تیم‌ملی ایران، بعضی‌ها یا سکوت کرده‌اند و بعضی‌ها هم همچنان روی مواضع‌شان علیه کارلوس کی‌روش باقی مانده‌اند.

خبرآنلاین: دقایقی پس از پایان بازی ایران برابر اسپانیا، بیژن ذوالفقارنسب در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها استراتژی کارلوس کی روش در دیدار با تیم قهرمان دنیا را "ناصحیح" خواند. او که یکی از کارشناسان بنام ایران است و سال ها در لیگ برتر مربیگری کرده است مدت هاست که در نقش یک کارشناس در فوتبال ایران چهره است.ذوالفقار نسب که از سال ۲۰۰۹ تقریبا در هیچ تیمی مربیگری نکرده و آخرین سابقه اش به همراهی با تیم صنعت نفت در لیگ یک بر می گردد، از بزرگترین مخالفان کارلوس کی روش در این سالها شناخته می شود که حتی بازی ایران برابر اسپانیا هم او را سر ذوق نیاورده و با حرفهایش مخالفت خود را با حضور کی روش پس از دیداری که به قول حشمت مهاجرانی "بهترین نمایش تاریخ تیم ملی ایران" بود، دوباره نشان داد.

او نمایش ایران برابر اسپانیا را "اتوبوسی" خواند؛ شیوه ای که معمولا تمام تیمهای دیگر دنیا هم مقابل تیم بزرگ اسپانیا انجام می دهند و از فوتبال ایران هم توقع نمی رفت برابر اسپانیا بازی سراسر هجومی انجام دهد. فوتبالی که همین دو ماه قبل قهرمان لیگش به دشواری و زحمت زیاد از پس تیم هفتم امارات در لیگ قهرمانان آسیا بر آمد و به جمع هشت تیم رسید.البته همه مخالفان کی روش مثل بیژن ذوالفقارنسب نیستند. هستند کسانی که این روزها سکوت را ترجیح داده اند و در مقابل نمایش درخشان پسران کم ادعای تیم ملی حرفی نمی زنند، تنها به این دلیل که کی روش سرمربی تیم ملی است. نمونه اش محمد مایلی کهن.سرمربی سابق تیم ملی و بدون شک یکی از افتخارات فوتبال ایران.کسی که در همه این سالها مخالف صد در صد کی روش بوده و از ریز تا درشت تصمیمات او را مورد نقد قرار داده است. او این روزها ترجیح داده با سکوت، مخالفتش را با کی روش نشان دهد.

از دیگر مخالفان جدی کارلوس کی روش که این روزها سکوت کرده، می توان به برانکو ایوانکوویچ اشاره کرد؛او که معمولا درباره موضوعات مختلف اظهارنظر می کند (نمونه اخیرش اظهارنظر درباره اخراج لوپتگی از تیم ملی اسپانیا) پس از نمایش قابل تحسین تیم جوان ایران در جام جهانی سکوت کرده و جالب اینکه این سکوت خود را هم علنا عنوان کرده است.او در گفتگویی که ۱۸ ساعت پس از بازی ایران برابر اسپانیا با یکی از خبرگزاری انجام داده"تمایلی" برای صحبت درباره این بازی از خود نشان نداده است.

از دیگر "ساکتین" این روزهای فوتبال ایران می توان به کانون مربیان فوتبال ایران اشاره کرد که ید طولایی در نوشتن بیانیه علیه کارلوس کی روش دارد.در آخرین بیانیه کانون مربیان فوتبال که با غلط های نگارشی فراوانی همراه بود، اعضای این کانون پیش بینی کرده بودند که انتقادهای سرمربی پرتغالی از وضعیت آمادگی بازیکنان داخلی به دلیل شانه خالی کردن کی روش از نتایج ضعیف تیم ملی در روسیه است.کانون مربیان در این بیانیه تند کی روش را به فرافکنی متهم کرده و نوشته بود که مسوولیت "بد و خوب" عملکرد تیم ملی در جام جهانی با سرمربی تیم ملی است اما پس از ۱۸۰ دقیقه بازی آبرومند و فراتر از فوتبال ایران، کانون مربیان همچنان به سکوت خود ادامه می دهد تا اسامی گردانندگان این کانون هم به عنوان "ساکتین" نمایش قدرتمند تیم ملی در روسیه اضافه شود.

زلاتکو کرانچار را هم می توان یکی دیگر از کسانی دانست که با وجود انتخاب به عنوان سرمربی تیم المپیک، هیچ وقت رابطه خوبی با کارلوس کی روش نداشته و این روزها با سکوتش در مقابل نمایش خوب تیم ملی، این رابطه تیره را بهتر نشان می دهد. او پس از انتخابش به عنوان سرمربی تیم ملی المپیک همه مصاحبه های قبلی اش علیه کی روش در این چهار سال را تکذیب کرد اما این روزها با سکوتش نشان می دهد که دلش با کی روش نیست.یار غار محمد مایلی کهن یکی دیگر از افرادی است که پیش بینی اش از نتایج تیم ملی در جام جهانی کاملا بر عکس در آمده اما او هم ترجیح می دهد مانند دوست همیشگی اش در مقابل نمایش تیم ملی در روسیه سکوت کند. صحبت از نادر فریاد شیران است؛ کسی که پیش از آغاز جام جهانی از مسوولان فدراسیون فوتبال خواسته بود "همین حالا" کی روش را اخراج کنند.صحبتهای او را در روز ۴ خرداد ۹۷ و درست بیست روز پیش از جام جهانی ۲۰۱۸ بخوانید و این حرفها را در مقابل سکوت این روزهایش بگذارید: « بااین تفکر دیکتاتوری کی‌روش تیم ملی بدترین نتیجه تاریخ ایران در جام جهانی را می‌گیرد، اگر بتوانیم مراکش را با این قدرتی که دارد ببریم، بهترین نتیجه را در تاریخ فوتبال ایران گرفته‌ایم که من بعید می‌دانم.»شاید اگر قرار باشد به این فهرست افراد دیگری را اضافه کنیم، جا برای خیلی از افراد باشد؛اما نکته ای که اهمیت دارد این است که این روزها وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال با وجود همه مشکلاتی که بر سر راه تیم ملی وجود داشت همه جوره پشت تیم ملی ایستاده اند و دارند از آنها حمایت می کنند.

حتی مهدی تاج از تلاش بی وقفه وزارت ورزش و فدراسیون برای تمدید قرارداد با کی روش خبر داده است.اتفاقی که می تواند باز هم حال فوتبال ایران را از اینی که هست بهتر کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مریم

      برو بابا

    • بدون نام

      بدبختای قانع
      از بس به کم قانع شدین به زندگی کوپنی عادت کردین
      برتی شما زندگی با ذلت بهتر از مرگ با عزته
      شما امثال تاج و کیروش و کفاشیان براتون خوبه
      وگرنه این چه فوتبالیه که تمام دنیا میگن ایران کثیف ترین بازی جام رو انجام داد و شما روی عرب ها رو سفید کردید
      شما عالی بودید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انتظار داشتين مقابل بزرگترين تيم دنيا تهاجمي بازي كنيم تاده تا گل بخوريم. چون از دروازه مون دفاع كرديم شديم فوتبال كثيف. يه مربي درجه چندم بدبخت ايرلندي اينو گفته، يه عده بيچاره تر از اون هم تكرار ميكنن.

      • محمد

        تمام کارشناسان دنیا؟؟!!!
        حالت خوبه عاموووو؟
        برادر عقده ای و کینه ای من! کجا تمام کارشناسان بزرگ به سبک بازی ایران انتقاد کردن؟!!..
        البته یه چند نفری که یا با کیروش اختلاف و دشمنی داشتن (مث روی کین ایرلندی که حاضره سر به تن کیروش نباشه) و یا چند تا از بازیکنای اسپانیا ، بخاطر ناکامیشون در برد پرگل و پیروزی قاطع در برابر تیم ما. به انتقاد از سبک بازی ما پرداختن. و هرگز هم نباید از دشمن انتظار تعریف و تمجید داشت.
        اما در مقابل بسیاری از مربیان و کارشناسان ب جسته جهان از تیم ایران و بازیش مقابل اسپانیا تع یف و تمجید کردن.
        تعجب میکنم که بعضی ها که ناسلامتی خودشونو ایرانی هم میدونن، هما این خوبیها و تعریف و تمجیدهای رسانه های. معروف جهانی و کا شناسان و مربیان برجسته را نادیده میگ ند و در عوض میان و انتقاد چند نفر درجه چندم و عقده ای (مث روی کین) و کسانی که دل خوشی از ایران ندارند را با شوق و ذوق برجسته میکنند و به آن استناد میکنند و روی اون مانور میدن.
        واقعا به شماها هم میشه گفت ایرانی؟
        د یغ از یک ذره غیرت و تعصب به وطن و میهن دوستی.
        ای ننگ بر شما که بخاطر عقده ها و کینه هاتون، وطن خودتونو میفروشید.

    • احمد

      مايلي کهن لال شدي

    • بدون نام

      کسانی که با این مربی ساز نا سازگاری میزند هیچ ازفونبال را نمی شناسند کیروش همیشه بزرگ بود وهست وخواهدماند احتیاجی به این مرلیان داخلی که اهل منطق نیستند ندارد

    • ضدفوتبال

      خفه شوکاربر۱۲:۴۷مطمئن باش توازکسانی هستی که برای تیم ملی سفره پهن کردی .شماها که فوتبال رو بابازار دلالها اشتباه گرفتین. تو وامثال تو قبل کیروش چکارکردین که حالا بخواین بکنید.نه که قبل ازاینها ایران قهرمان جهان بود که حالانیست.یادت رفته که یک امتیاز ازکره وژاپن مثل قهرمانی درجهان بود حالا فکت گرم شده؟بشین سرجات بزار فوتبال ازفساد امثال توپاک بشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اخه این همه منتقد که که مربیان قدیمی و به قول خودشون صاحب نظر در فوتبال چرا قبل از این برای تیم ملی کاری نکردن و ایا هر کدوم شون تا حالا چه افتخاری با تیم ملی داشتن وکسانی که سبک بازی تیم کیروش را اتوبوسی میخوانند ایا اگر مربی تیم ملی بودن بغیر از دفاع وضد حمله کاریمتوانستن در مقابل تیم پر مهره اسپانیا انجام دهند چرا باید کور کورانه انتقاد کرد انصاف خوب چیزیه بخدا الان به نظر من تیم ملی ایران با دو نمایش فوق العاده که در مقابل تیم های مراکش و اسپانیا انجام داده باعث شده که تیم های ضعیفتر جام جهانی در مقابل تیمهای قویتر با انگیزه ظاهر شوند یا حق

      • ۰

        قبل کیروش تیم به جام جهانی رفته وبااقتدار دوگل هم به آمریکا زده چشم نواز هم بازی کرده وگل زده نه بادفاع اتوبوسی جلوی مارکش وباگل به خودی اونم روی یه سانتر نه درجریان بازی که بگیم تیم حریف تحت فشارگل به خودی زد جلوی اسپانیا نیمه اول که افتضاح بودبا یه دفاع محض وبادستپاچگی بزن زیرش بازی میکردیم امانیمه ی دوم صدآفرین به این بچه ها پس باتوجه به نیمه دوم اسپانیا بچه های ماتوان بازی خوب راجلوی هرتیمی دارن کیروش باهدایت هفت ساله وداشتن اختیارتام تیم وفدراسیون باگرفتن دستمزدملیاردی وبهترین امکانات ومرخصی چه کاری واسه پیش رفت فوتبال ایران کرده یعنی دراین مدت هفت سال بااین همه هزینه دفاع اتوبوسی را یاد داده بازی ژاپن رادیدی به اون بازی بایدافتخارکرد

      • بدون نام

        کاش انقدر فرهنگمون بالا بره که به همدیگر توهین نکنیم . انتقاد به شرطی که بجا ، درست و سازنده باشه خوبه . به امید روزی که انتقاد پذیر باشیم و به عقاید و سلایق یکدیگر احترام بگذاریم و در دنیا ملتی الگو ونمونه باشیم . به عنوان یک ایرانی تمامی هم میهنان عزیز وطن پرست و قانونمند را عاشقانه دوست دارم و به عنوان یک پرسپولیسی صد اتشه به حریف و رقیب بزرگ و طرفداران واقعی استقلال احترام میگذارم و به خودم هرگز اجازه توهین به هیچکس را نخواهم داد . باید از ورزش و تماشای ان لذت ببریم و نباید میدانی برا عقده گشایی باشه زنده باد ایرانی و پاینده باد ایران

    • بدون نام

      کیروش هیچ کمکی به فوتبال ما نمیکند.اسپانیا.قطر. امارات.آرژانتین.پرتقال و یا هر تیم دیگری در جهان ما را وادار به دفاع مطلق میکند.قیافه بازیکنان قطر و امارات پس از باخت به ایران را نگاه کنید.باور نداشتند که به ما باخته اند.حالا هم جای دوری نرفته.انشالله جام ملتهای آسیا کیروش تیم ملی ما را قهرمان میکند و تمام منتقدانش را ساکت میکند.زنده باد ایران.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چهل میلیارد دادیم این موزامبیکی چند تا گل تو جام جهانی زدیم هر کی مربی باشه همین نتیجه می‌گرفتیم

      • محمد

        کمی هم انصاف و منطق داشتن بد نیست بخدا.
        اختلاف فوتبال ایران با قدرتهای درجه یک همچون اسپانیا و آلمان و برزیل و آرژانتین(البته نه این آرژانتین فعلی) و ... از زمین تا آسمان است. پس لطفا کمی هم منطقی بیندیشید و حرف بزنید، انتظار ن اشته باشین ما در مقابل قهرمان جهان ، هجونی بازی کنیم. اگه هجومی بازی کردیم و مث عربستان 5 گل خوردیم اونوقت شما پاسخگو هستین؟!!!!!
        در حال حاضر بهترین سیستم برای بازی ایران همینه که جناب کیروش بزرگ انتخاب کرده اند.
        خدا یار و یاور این مربی بزرگ و تیم محبوب ایران.

    • بدون نام

      این ساکتینی که اسم بردی و خفه شدند فقط منتظرند ایران به پرتغال ببازه تا دوباره به تیم ملی وکی روش حمله کنند. ما در همه زمینه ها چوب چنین خائنین وحسودانی رو میخوریم که وضعمون همیشه می لنگه. چشم دیدن موفقیت کسی رو ندارند

    • بدون نام

      کارلوس کیروش کبیرتنهاکسی است که باانالیزدقیق وتزریق جنگندگی حس اعتمادبه نفس بازیکنانمان رابه سطحی رساندتادرمقابل تیمهای طرازاول دنیاخاصه اسپانیاچنان بازی ابرومندانی انجام دادکه تحسین قاطبه کارشناسان فوتیال والبته دل مردم ایران رابدست اوردومنصفانه بخواهیم نظربدهم کسانی کع باالفبای فوتبال اشنای مختصری دارندمیداننددراوردگاه بزرگی همچون جام جهانی تیمهاتعارفی بایدیگرندارندورحم وجودنداردوتاجای میتواندبه همدیگرگل میزندهماندبازی المان وبرزیل دوره قبل یاروسیه عربستان وغیره حالا باچنین مقدمه ای حال چطورعده تحت عنوان کارشناس انتظاردارنددرمقابل چنین تیمهای خیالپردازی کنیم وتقابل مستقیم کنیم که واقعاخنده دارومضحک است ومشخص است یاحب وبغض باکیروش دارندویانلکرشناس هستند وخدمت دکترتقلبی فوتبال عرض کنم بازی المان وایران سال98رایادوری کنم همان بس

    • امیر احمدی

      اینایی که دائم انتقاد میکنن برایه کارایه خدماتی تو تیم منچستر یونایتد هم راهشون نمیدن چه برسه به مربیگری
      نادر فریاد شیران یه احمقه
      بیژن ذوافقار نصب هم یرمربی تیم ملی بود و هیچ غلطی نکرد
      برانکو و قلعه نویی و مایلی کهن هم که تو تیم ملی گند زدن

    • تارا

      کاش کیروش رییس جمهورمابود باورکنین وضع مابهترمیشد

    • بدون نام

      اقای ذولفقار نسب یکی از افتخاراتت رابگو تا ما هم بدانیم ،برادر حسادت هم حدی داره.

    • هوشیار

      حالا تو دفاع خوب بودیم.ولی انصافا اگر بازی مارو تیم دیگه ای میکرد میریختیم تو پبج مربیش هر چی دوس داشتیم به زنو بچش میگفتیم که چرا زد فوتبال بازی میکنی.واقع بین بایشم زد فوتبال به سبک عربا بازی کردیم.

    • محمد

      این ذوالفقارنسب هم برا خودش بیذون گود نشسته و میگه لنگش کن!
      بیژن خان! تو که از یکی از بزرگترین مربیان دنیا ایراد میگیری و میگی بازی دفاعیه و اینطوره و اونطوره و...
      هیچ یادمون نرفته که چندین سال پیش ، سالهای اول لیگ فوتبال ایران، مربی یکی از تیمها بودی،همیشه وقتی تیمت خبا پرسپولیس یا استقلال بازی داشت، تماشاگرا همیشه تو رو "هو" میکردن بخاطر تاکتیک فوق العاده دفاعی تیمت، تماشاگرا همیشه برعلیه ات تو استادیوم شعار میدادن "بیژن ضد فوتبال"...
      کاملا هنوز اون شعارها تو گوشمونه....
      جالبه حالا این آقا طرفدار فوتبال هجومی شده و از کیروش بزرگ بابت سیستم دفاعی اش انتقاد میکنه!..
      مرغ پخته هم از این انتقادات بیژن خان ، خنده اش می گیره ..

    • بدون نام

      په چرا اسم علی کریمی نیاوردی

    • بدون نام

      په چرا اسم علی کریمی نیاوردی

    • بدون نام

      تقدیم‌به‌همه‌اوناییکه‌دنبال‌سوراخ‌موشن.....واااای‌ازآن‌ساعتییییی‌که‌پرتقال‌شودچااااک‌چاااک.باااایدازایییران‌برییید،تانشدیدخاااک‌خاک.

    • سروش

      تمام این نامهایی که گفتید تکلیفشون با خودشون هم روشن نیست. بنظر من اصلا نباید برای حرف اینا ارزشی قائل شد چون هیچوقت ارزشی برای فوتبال قائل نبودن. فقط یکنفر به فریادشیران بگه مرد باش و همانطور که خودت گفتی ریش و سبیلت و بزن

    • اکبر

      بااین توضیحاتی که دادی خوش به حال تو امثال تو که طرفدار کیروش بودید.الان دیگه کلا افتادید تو دیگ روغن

    • مهرداد

      باشه تیم ملی خوب نتیجه گرفته البته با چاشنی شانس جلو اسپانیام که اتوبوس بودیم ولی چون با تیم درجه یک دنیا بازی کردیم بحثی نیست اقای کیروشم خوب ولی تو چرا اسم علی کریمی نیوردی چون خیلی محبوبه ترسیدی اسمشو بیاری تا میلیونها نفر دهنت سرویس کنن .تو تمام دنیا مخالف هست موافقم هست هرکسم نظر خودش داره .همین اقای کیروش گفت بازیکنای شاغل تو لیگ خودمون در حد جام جهانی نیست وحید امیری کجا بازی میکنه چرا بیشترین دوندگیو داره .حاج صفی جهانبخش که تو اروپا بازی میکنن با تمرینهای اروپایی چرا کم میارن .نویسنده محترم برانکو کسیه که واسه فوتبال ایران زحمت کشیده اگرم حرفی میزنه واسه تعصبی که به تیم هوادارش داره میزنه.

    • بدون نام

      خبرآنلاین‌عزیز؛یکی‌به‌درزدی‌بزارماهم‌یکی‌به‌تخته‌بزنیم؛همانطورکه‌همان‌زمان‌هم‌ازهمین‌طریق‌تذکردادم،خودشماهم‌درزمان‌اوج‌پاچه‌گیری‌آقای‌بیسوادودارودسته‌احمقش‌،نه‌تنهاجزوساکتین‌شدید،بلکه‌یادمون‌نرفته‌که‌بصورت‌دوپهلوتیکه‌هایی‌به‌مربیمون‌مینداختید.پس‌لطفازیادهم‌حافظه‌مردم‌رودست‌کم‌نگیریدونون‌روبه‌نرخ‌روزتناول‌نفرمایید.آره‌عزیزم،اینجوریاس.البته‌خداروشکرمربیمون‌هوشیارترازین‌حرفهاست‌وحتماتواینمدت‌دوست‌ودشمنش‌روخوب‌شناخته!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج