۷۳۵۶۱۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

آرژانتین و مسی: یک کابوس دیگر

حمیدرضا صدر به سقوط ۰-۳ آرژانتین برابر کرواسی در جام جهانی ۲۰۱۸ پرداخته...

ورزش سه: حمیدرضا صدر به سقوط ۰-۳ آرژانتین برابر کرواسی در جام جهانی ۲۰۱۸ پرداخته...


آمریکای جنوبی برابر اروپا


نتایج نمایندگان آمریکای جنوبی: ۸ بازی، ۱ پیروزی، ۲ تساوی و ۵ شکست.
نتایج نمایندگان اروپا: 8 بازی، 5 پیروزی، 2 تساوی و 1 شکست.

سقوط دیرآشنا

همان آرژانتین همیشگی. تیم پرادعایی با بازیکنان بزرگ بلاتکلیف در خط حمله و کمدی اشتباهات مدافعانی سردرگم. با بازیکنان تمام شده ای از نوع ماسکرانو و ستاره های نزول کرده ای نوع هیگواین... آرژانتینی ها بازی را با سه تغییر در مقایسه با بازی برابر ایسلند آغاز کردند. مارکوس آکونا، انزو پرز و گابریل مرکادو جای آنخل دی ماریا، لوکاس بیلیا و مارکوس روخو را گرفته بودند ولی کابایرو سی و شش ساله درون دروازه پس از پاس رو به عقب مرکادو زمینه ساز سقوط آزاد شد. همان دروازه بانی که از زمان دفاع از دروازه مالاگا 2014 که در رتبه یازدهم لالیگا قرار گرفت نقش ذخیره نشین را بازی کرد. منچسترسیتی او را راند و چلسی از او یک سنگربان نیمکت نشین ساخت. رسانه های آرژانتینی حق داشتند از سامپائولی درخواست کنند آرمانی سنگربان ریورپلات را درون دروازه قرار دهد.
پرسش این است آرژانتین غیر قابل مدیریت است یا سامپائولی توانایی مدیریت ندارد؟ یا هر دو؟ چهره سامپائولی پس از گل اول کروات ها لبالب از آشفتگی بود و تعویض هایش نشانگر آن آشفتگی بودند. آرژانتین با ترکیب هیگواین - دیبالا بهتر شد، ولی دیر شده بود، خیلی دیر.


کلافگی آرژانتینی ها را در خشونت اوتامندی دنبال کردیم. قرار بود اوتامندی نقش رهبر دفاع را بازی کند، ولی برابر راکیتیچ سرگیجه گرفت و به خشونت روی آورد و شایسته کسب کارت قرمز بود. او طی نبرد یک به یک برابر مادریچ که به فروریختن دروازه منجر شد زانو زد. داور طی این دیدار 38 بار در سوتش به علامت خطا دمید، در حالی که تعداد خطاهای دیدار استرالیا - دانمارک فقط 12 تا بودند.


معمای مسی

دوربین ها او را نشانه رفته بودند. او سرش را پایین انداخته بود، شماره ده آرژانتین، لیونل مسی. زمین را ترک می کرد. دست خالی. خالی تر از دیدار با ایسلند که ضربه پنالتی را بر باد داده بود. او در ۴۶ گل از ۹۹ گل بارسلونا در لالیگا سپری شده نقش داشت. یا دروازه ها را گشوده یا پاس گل ارسال کرده بود، ۴۶ درصد گل های بارسا با او به ثمر رسیده بودند. او در رقابت های مقدماتی جام جهانی در ۹ گل از ۱۹ گل آرژانتین نقش داشت، ۴۷ درصد گل ها... ولی در دیدار برابر ایسلند فقط ۶/۷ کیلومتر دوید، کمتر از هر بازیکنی در بازی های دور اول. او برابر کرواسی نامرئی شد. ولی نکوهش کردن مسی آسان نیست. آرژانتین بازی را ۲-۵-۳ آغاز کرد، با سه مدافع ناهماهنگ و بلافاصله به تغییر روی آورد و ۲-۴-۴ بازی را ادامه داد. مسی و سرجیو آگرو در نیمه اول جمعا ۲۷ بار توپ را لمس کردند.
مارادونا در جام 2010 از مسی به عنوان "طعمه" استفاده کرد و کارلوس توز را راهی دروازه کرد، با این وصف در یک چهارم نهایی با چهار گل مغلوب آلمان شد. سابیا در جام 2014 به ترکیب دفاعی روی آورد و همه بار حمله را روی دوش مسی انداخت که چهار گل زد شامل سه گل پیروزی بخش در سه دیدار اول شامل آن گل دیرهنگام برابر ایران. ولی مسی از مرحله یک هشتم نهایی تدریجا محو شد و هیگواین و دی ماریا نقش اصلی تر را بر عهده گرفتند. سامپائولی در 2018 مسی را کنار بازیکنانی قرار داد که قرار بود او را تغذیه کنند، ولی هشت نفر از آنها مصیبت بار بودند. همان هایی که کمی قبل برابر اسپانیا 1-6 له شده بودند.


درخشش کروات ها

اگر استویچکف بلغاری و گئورگی هاجی رومانیایی در جام ۱۹۹۴ یادگارهای درخشان فوتبال اروپای شرقی شدند حالا مادریچ و راکیتیچ - رقبای رئالی و بارسایی - ترکیب جادویی را رقم زده اند. به آنها پریسیچ، ماندزوکیچ، کرامیچ و ربیچ را هم اضافه کنید. آنه ربیچ با اشتباه حیرت آور کابایرو گل اول را زد، لوکا مادریچ با آن شوت از راه دور گلی که در اولدترافورد ۲۰۱۳ با پیراهن رئال به منچستر یونایتد زده بود را به یاد آورد و راکیتیچ در واپسین دقایق از دل دفاع فروپاشیده آرژانتین گلی زد یادآور گل پنجم آلمان برابر برزیل در نیمه نهایی چهار سال پیش.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج