جاباما
۷۳۵۷۱۰
۱۵ نظر
۵۰۰۹
۱۵ نظر
۵۰۰۹
پ

آینده خوفناک جهان با فروریزی برجام

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای حامی برجام در زمان لازم مخالفت عملی خود را با آمریکا به اجرا نگذارند، با فروریزی برجام منطقه و جهان با آینده خوفناک مواجه خواهد شد.

خبرگزاری مهر: علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که به منظور شرکت در نشست اسلو و به دعوت مقامات نروژ به این کشور سفر کرده در پنل تخصصی خاورمیانه در مواجهه با لرزه های چندجانبه که با حضور وزیران خارجه نروژ و عمان برگزار شد حضور یافت.

بیان مواضع و اصول سیاست خارجی ایران در زمینه فعالیتهای صلح آمیز هسته‌ای کشورمان، فتوای رهبر معظم انقلاب مبنی بر ممنوعیت به کارگیری سلاح‌های هسته‌ای، نیاز کشور به انرژی هسته‌ای جهت توسعه و پیشرفت، اعتقاد به چارچوب برد- برد در مذاکرات و پایبندی به تعهدات، از جمله مهمترین مطالب صالحی در این نشست بود.

صالحی با تاکید بر نادرست بودن سیاست دولت جدید آمریکا و طرح موضوع 'غنی سازی صفر' کشور، این مطلب را تکرار اشتباهات گذشته دانست و یادآور شد که اساسا شروع مذاکرات برجام با کنار گذاشتن این سیاست و تغییر رویه آمریکا آغاز شد.

وی واکنش تند جامعه جهانی به تصمیمات غیرعقلانی و بی پایه و اساس آمریکا را کاملا مشهود و نمایان توصیف کرد و اظهار داشت: چنانچه اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای حامی برجام در زمان لازم مخالفت عملی خود را با سیاستهای آمریکا به اجرا نگذارند، بخاطر فروریزی برجام با آینده ای خوفناک و ناامنی های بی‌سابقه در منطقه و جهان مواجه خواهد شد.

رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان همچنین در این نشست بر لزوم گفتمان منطقه ای میان بازیگران اصلی تاکید و همانگونه که مسئولین جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده اند، از آمادگی کشور برای درک متقابل و حل بحران های منطقه ای از طریق گفتگو و تفاهم خبر داد.

در این نشست دیگر سخنرانان با انتقاد گسترده از سیاستهای دولت آمریکا در قبال برجام، خواستار اقدامی متناسب از سوی اتحادیه اروپا و کشورهای باقیمانده در برجام بوده و بر گفتگوهای منطقه ای تاکید داشتند.

همچنین از منظر دیگر سخنرانان، چند جانبه گرایی و توافقات چند جانبه در نتیجه توجه به یک آرمان برتر و مشترک حاصل میشود و از بین بردن دستاوردهای این حوزه امری تاسف بار برای جامعه بشری است.

سخنرانان تاکید داشتند که تبعات تلاش بعضی از کشورها برای قطبی نمودن منطقه خاورمیانه و خلیج فارس، کاملا مشهود بوده ضمن اینکه رفتار و سیاستهای فعلی دولت آمریکا باعث انسجام هم پیمانان او در مقابله با سیاست های یک جانبه آمریکا شده و اروپا را به سمت یک استقلال سیاسی اقتصادی سوق داده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کارمند

      این یعنی تهدید به ساخت بمب اتم؟!کاری که کره جنوبی کرد ودر آخر مجبور به مذاکره شد
      چرا مسئولین بر سیاست اشتباه دشمنی با کشورهای تاثیر گذار ابرقدرت اصرار میکنند؟قبل ازاینکه مملکت از این ویرانتر شود تصمیم عاقلانه بگیرید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو که در تنبل خانه شاه عباسی و حقوقتو سر ماه میگری
        اصلا نترس

    • بدون نام

      حالا با برجام دنیا گلستون شده بود که بی برجام جهنم بشه؟!

    • وحید

      آینده خوفناک جهان خخخخخخخخخ

    • بدون نام

      داری تهدید میکنی حالا دنیا رو؟ یا شرایط شما رو قبول کنن یا به آشوب میکشیم

    • بدون نام

      هیچ کشوری نمیتونه با بمب اتمی به کشور دیگه حمله کنه چون اگر یک بمب بندازه پونصد تا بمب از تمام کشور های دیگه بر سرش میریزند وباید فاتحه کره زمین را بخوانیم پس با زبان تهدید حرف نزنید

    • بدون نام

      بگمانم بافرپریختن برجام فقط حال واینده ماکه قشرعظیم ملت ایرانیم نابودترمبشودهرچندتوافق برجامی هم سودی بحالمان نداشت درست شدن برجام سودبرای عده ای خاص داردوبهم خوردنش سودبرای عده ی خاص دیگری این ماقشربزرگ ملتیم که درهرزمان تاوان ده هستیم شایدهم مابرای غصه ومقاومت ساخته شده ایم ماغم وغصه بخوریم وازمابهتران چیزهایی که ماندیدیم ونمی بینیم وحسرت بدل ازدنیامیریم خدای ماازمقصرین نگذرد

    • بدون نام

      الان یعنی کی رو داری تهدید میکنی... تو که بدتر آب به آسیاب دشمن میریزی تروس

    • شکیبه

      یعنی ما خیلی خیلی خفن هستیم

    • بهراد خانی

      بیشین بینیم بااااااا. ....

    • بدون نام

      سلام و درود
      این درسته ((آینده خوفناک ایران))

    • بدون نام

      "جهان" واقعا تیتر خنده داری زدید یعنی هفت میلیارد و نهصد و بیست میلیون نفر از بهم خوردن برجام خوف میکنند و ما اینجا ککمون هم نمیگزه !

    • بدون نام

      برای ملت خودمون درد اوره.

    • بدون نام

      برای شما که خسارتهای بی شماری به کشور وارد کردید و 5 سال مردم را در انتظار وعده های توخالی قرار دادید فاجعه است نه برای ما ملت... که جانمان را آرش وار در کف گرفته ایم که برای اسلام و عزت این کشور فدا کنیم.....
      امریکا و اذنابش شما دیپلماتهای ترسو را می ترسانند که بتوانند به عزت این ملت لطمه وارد کنید.

    • بدون نام

      اینده خوفناک ایران

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج