جاباما
۷۳۵۸۶۲
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

گزارشی از فیلم‌های در حال تولید سینمای ایران

پس از خواب نوروزی و سپری شدن رکود و رخوت اوایل سال، این مقطع زمانی و این روزهای سال را باید فصل کاشت سینمای ایران خواند. چرا که فیلمسازان و سازندگان آثار سینمایی پس از استراحت کامل و فراهم آمدن سرمایه و امکانات ساخت و تولید، کم کم فعالیت‌های سینمایی خود را از سر گرفته اند و فیلم‌های تازه خود را کلید زده‌اند.

روزنامه جام جم: پس از خواب نوروزی و سپری شدن رکود و رخوت اوایل سال، این مقطع زمانی و این روزهای سال را باید فصل کاشت سینمای ایران خواند. چرا که فیلمسازان و سازندگان آثار سینمایی پس از استراحت کامل و فراهم آمدن سرمایه و امکانات ساخت و تولید، کم کم فعالیت‌های سینمایی خود را از سر گرفته اند و فیلم‌های تازه خود را کلید زده‌اند.

در میان فیلم‌هایی که این روزها در مرحله تولید و فیلمبرداری به سر می‌برند یا در مراحل پیش و پس از تولید قرار دارند، نام‌های آشنایی به چشم می‌خورد؛ بازیگران و کارگردانانی که از حالا کنجکاوی‌هایی درباره دیدن نتیجه نهایی و تماشای فیلم‌های آنها وجود دارد.

سونامی ستاره ها

میلاد صدرعاملی بتازگی ساخت فیلم «سونامی» را به پایان رساند و این فیلم وارد مراحل آماده‌سازی و پس از تولید شد. میلاد صدرعاملی، پسر رسول صدرعاملی کارگردان مطرح سینمای ایران است که پیش از این او را به عنوان بازیگر در فیلم «من ترانه ۱۵ سال دارم» دیده بودیم. سونامی نخستین فیلم صدرعاملی پسر به‌عنوان کارگردان است. این فیلم قصه یک قهرمان تکواندو را روایت می‌کند و بازیگرانی چون بهرام رادان، مهرداد صدیقیان، رعنا آزادی‌ور، محمدرضا غفاری، امیرمهدی ژوله و علیرضا شجاع نوری در آن حضور دارند. این فیلم به‌دلیل اقتضائات فیلمنامه و قصه، چالش‌هایی را برای برخی بازیگران مردش به همراه داشته و آنها تمرینات ویژه‌ای را برای کسب آمادگی جسمانی لازم و بازی در برخی صحنه‌های فیلم داشتند.

بازگشت فخیم‌زاده

مهدی فخیم‌زاده از آن دسته بازیگران و کارگردانان دوست داشتنی تلویزیون و سینمای ایران است که همواره آثار پرمخاطبی داشته و به نوعی رگ خواب مخاطب را می شناسد. او در سال‌های اخیر کمتر در سینما حضور داشت و او را در دو سریال «علی‌البدل» و «دندون طلا» دیدیم.

آخرین حضور سینمایی او به‌عنوان بازیگر مربوط به فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» ساخته بهروز افخمی بود و آخرین کارگردانی او در سینما هم، ساخت فیلمی به نام «همنفس» با بازی خودش و رویا نونهالی بود که مربوط به سال ۱۳۸۲ می‌شود. او این روزها دوباره سراغ کارگردانی در سینما رفته و مشغول ساخت فیلم کمدی اکشن «مشت در وقت اضافه» است که قصه‌اش بستری خانوادگی و اجتماعی دارد.

مهدی فخیم‌زاده و گوهر خیراندیش که در آذر، شهدخت، پرویز و دیگران همکاری درخشانی داشتند در این فیلم هم با هم همبازی هستند. رامین راستاد، احمد نجفی، گلناز خالصی، حمیدرضا قلی خانی، سیاوش معمارزاده، آتنا مهیاری و آرش نوذری از دیگر بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور دارند. سیدحامد حسینی تهیه‌کننده این فیلم است و مدیریت فیلمبرداری آن را هم علیرضا زرین دست به‌عهده دارد.

یک فیلم «جان دار»

«جان دار» که در این روزها در مرحله پیش تولید قرار دارد و بزودی ساخت آن آغاز خواهد شد، از فیلم‌های پرستاره است. بااین که هنوز خلاصه قصه‌ای از آن رسانه‌ای نشده، اما همین ترکیب بازیگران کنجکاوی برانگیز است و مخاطب پیگیر سینما دوست دارد زودتر ماحصل نهایی را ببیند.

حامد بهداد و باران کوثری از جمله بازیگران نقش‌های اصلی فیلم هستند. این دو بازیگر تاکنون در چند فیلم با هم همکاری داشته اند که روز سوم، دایره زنگی، هفت ماهگی و خانه دختر برخی از آنها هستند.

جواد عزتی، علی شادمان، مسعود کرامتی و فاطمه معتمدآریا هم در این فیلم سینمایی بازی می‌کنند. حسین امیری دوماری و پدرام پورامیری کارگردانی مشترک این فیلم سینمایی را به عهده دارند.

«طلا» به روایت جوان و جواهریان

همکاری‌های سینمایی رامبد جوان و نگار جواهریان کم کم بیشتر و بیشتر می‌شود. این زوج پس از تجربه موفق و البته نامتعارف «نگار»، حالا قرار است بار دیگر در فیلمی به نام «طلا» با هم همکاری کنند. طلا فیلمی با بازیگری نگار جواهریان و تهیه‌کنندگی رامبد جوان است. بجز جواهریان بازیگران دیگری چون هومن سیدی، طناز طباطبایی، هدی زین‌العابدین و مهرداد صدیقیان هم در آن بازی می‌کنند. کارگردانی طلا را پرویز شهبازی به عهده دارد که او را با ساخت فیلم‌هایی چون نفس عمیق، عیار ۱۴، دربند و مالاریا می‌شناسیم.

کارگردان‌های دیگر هم مشغول کارند

فیلم پرستاره «ما همه با هم هستیم» ساخته کمال تبریزی و با بازی بازیگرانی چون مهران مدیری و محمدرضا گلزار، «رویای سهراب» ساخته علی قوی‌تن و با بازی علی قوی تن به نقش سهراب سپهری، لاله اسکندری، بهاره کیان‌افشار، ترلان پروانه و مهدی سلطانی سروستانی، «لابیرنت» ساخته امیرحسین ترابی و با بازی شهاب حسینی و پژمان جمشیدی، «مردی بدون سایه» ساخته علیرضا رئیسیان و با بازی لیلا حاتمی، علی مصفا و فرهاد اصلانی، «درخونگاه» ساخته سیاوش اسعدی و با بازی امین حیایی، «ایده اصلی» ساخته آزیتا موگویی و با بازی مریلا زارعی و «متری شش و نیم» ساخته سعید روستایی از دیگر پروژه‌های مهمی هستند که این روزها مراحل مختلف ساخت خود را می‌گذرانند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج