۷۳۶۳۶۶
۱۲ نظر
۵۰۰۵
۱۲ نظر
۵۰۰۵
پ

جمله‌ای که دیروز غوغا کرد؛ چرت و پرت نگویید!

رسانه‌ها «چرت و پرت» نگويند. آمار دقيقي در دست نيست اما احتمالا اين نقل‌قول از حسن يونس سينكي، معاون محمد شريعتمداري وزير صنعت، معدن و تجارت كه البته به‌جز اين سمت در وزارتخانه، رييس ستاد تنظيم بازار نيز است، ازجمله پرتكرارترين جملاتي است كه در كانال‌ها و پايگاه‌هاي خبري و متعاقبا در حساب‌هاي كاربران فضاي مجازي دست به دست شده است.

روزنامه اعتماد: رسانه‌ها «چرت و پرت» نگويند. آمار دقيقي در دست نيست اما احتمالا اين نقل‌قول از حسن يونس سينكي، معاون محمد شريعتمداري وزير صنعت، معدن و تجارت كه البته به‌جز اين سمت در وزارتخانه، رييس ستاد تنظيم بازار نيز است، ازجمله پرتكرارترين جملاتي است كه در كانال‌ها و پايگاه‌هاي خبري و متعاقبا در حساب‌هاي كاربران فضاي مجازي دست به دست شده است.

در اين چندماهه پرالتهاب دولت جديد حسن روحاني هم اين اولين مورد از اين دست اتفاقات نيست و تدقيق بيشتر ما را متوجه اين مهم مي‌كند كه اين رفتار عجولانه و عجيب، نشان‌دهنده آن است كه ما در كشورمان «سياستمدار حرفه‌اي» بسيار كم داريم.

بعضي مي‌گويند نبود «سياستمدار حرفه‌اي» در كشوري كه معمولا امور از طريق حرفه‌اي پيش نمي‌رود، چندان هم عجيب نيست. اينها به قولي معروف استناد مي‌كنند كه اصطلاحا «بايد همه‌چيزمان به همه‌چيزمان بيايد» و مي‌پرسند مگر در مملكت‌مان چه‌كار حرفه‌اي داريم كه سياستمدار حرفه‌اي داشته باشيم. ما هم لبخند مي‌زنيم و شايد حتي تاييد كنيم اما واقعيت اين است كه نه ما و نه خودشان پاسخ اين سوال را نمي‌دانيم اما مي‌دانيم كه فقدان «سياستمدار حرفه‌اي» در مملكتي كه «همه‌چيزش سياسي است» و بعضا عادي‌ترين امور زندگي خصوصي شهروندانش هم به مسائل و رويدادهاي عالم سياست داخلي و خارجي گره خورده، مصيبتي بزرگ‌تر است. خوب است، اينها را بگذاريم كنار قول معروفي ديگر در ادبيات سياسي حرفه‌اي و غيرحرفه‌اي ايراني.

گفته‌اي كه بارها و بارها از زبان سياسيون جدي و رسمي كشور و همچنين شهروندان كوچه و بازار و سرنشينان تاكسي‌هاي شهري شنيده‌ايم: ايرانيان هميشه روسا و رهبراني با شخصيت فره‌مند (كاريزماتيك) مي‌طلبند.

اين‌بار هم نمي‌توانيم با قطعيت ادعا كنيم اما اين‌طور كه به نظر مي‌رسد، شايد همين نبود سياستمداران حرفه‌اي باعث پيشرفت سياستمداران فره‌مند شده است و در اوضاعي كه سياست حتي ازسوي سياسيون هم حرفه‌اي دنبال نمي‌شود، تك‌ستاره‌هايي به‌مدد توانايي‌هاي فردي و ويژگي‌هاي شخصيتي همچون توانايي سخن‌وري، جذابيت‌هاي ظاهري و قدرت نفوذ در دل شهروندان، به‌جاي تاثيرگذاري بر افكار و قوه عاقله‌شان موفق به جلب نظر ملت شده و چند صباحي در سپهر سياست ايراني مي‌درخشد. هرچه هست، فعلا سينكي، استاندار سال‌هاي دور بوشهر و معاون اين روزهاي وزير صنعت، معدن و تجارت كه ازقضا در آستانه همين دولت فعلي، از جدي‌ترين گزينه‌هاي تصدي وزارت صنعت نيز بود، آخرين سياستمداري است كه مرتكب سياست‌ورزي غيرحرفه‌اي شده و با اين عمل خود، در روزهايي كه بازار ارز به عنوان يكي از حيطه‌هاي وظايف اين مدير صنعتي حال و روز خوشي ندارد، دولت را يك قدم ديگر به گوشه رينگ منتقدان عقب رانده.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همچین می گه بذارید ما حرف بزنیم انگار جلوی دهنشو گرفتیم. اگه حرف منطقی داری خب بنال دیگه. نداریم که سکوت و استعفا

    • بدون نام

      خیلی هم درست گفته چون واقعا بعضی روزنامه ها شورش رو در آوردن از بس اخبار ضد و نقیض می نویسن مثلا همین برترین ها یه چیزی می نویسه دو دقیقه بعدش خودش تکذیبش می کنه متاسفانه صدالبته که روزنامه های دیگه از این بدتر هستند

    • بدون نام

      راست گفته دیگه بنده خدامنظورت بامسوولینی هست که هی میگن اجناس ارزان شده این آقاهم جوابشوداده گفته چرت وپرت نگوئید

    • بدون نام

      مثل کیهاااان

    • بدون نام

      روزنامه ها پاسخگوی رفتار خودشان هستند ولی دلیل نمی شود این سخنان بر زبان بیاید

    • بدون نام

      ازوقتی که پدر سیاست ایران اقای رفسنجانی را به احمدی نژاد بی سیاست فروختن. دیگر یسیاست ایران سر پا نشد

    • بدون نام

      از نظر ما فقط چرت وپرت غوغا نکرده دیگه چند تا حرف زدن کی اینکه ما پرتوقعیم وبیعقلیم واین چنگ روانی همه تو دستتون یک کلسهست نمیخواین مشکل حل بشه دروغ میگم

    • ALI

      این با این سمتهایی که دارد ماهی یک‌میلیارد را میگیرد تازه بدان که ایشان عضو هیات مدیره دهها شرکت باید باشد خوب برای همینه که مملکت میلنگه بنده خدا اصلا صبح که از خواب بیدار میشه نمیداند کجا باید برود.هاهاها

    • بدون نام

      مملکتی با مسوولین بی ادب و ناشایست که اصلا مدیریت بلد نیستن، باید هم حال و روزش این باشه

    • بدون نام

      گفته های ایشان بیشتر متوجه روزنامه کیهان میشه که در چرت پرت گویی و افترا و تهمت زنی به عالم و آدم. رتبه اول رو تو دنیا داره.

    • بدون نام

      آخر عاقبت افکار کهنه همینه

    • علی

      متاسفانه اکثریت مسولان مملکتی از همین فرهنگ به مقامات عالیه رسیده اند که دو کلمه حرف هم بلد نیستند بزنند بعد انتظار داریم اینها مملکت را به رشد و تعالی برسانند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج