۷۳۶۳۸۴
۷ نظر
۵۰۰۲
۷ نظر
۵۰۰۲
پ

جلوگیری از خروج ۱۰ میلیارد دلار ارز از کشور

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت­: با اجرای مصوبه ممنوعیت ورود ۱۳۳۹ قلم کالا، از خروج حدود ۱۰ میلیارد دلار­ ارز از کشور جلوگیری می‌شود.

خبرگزاری مهر: رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت­: با اجرای مصوبه ممنوعیت ورود ۱۳۳۹ قلم کالا، از خروج حدود ۱۰ میلیارد دلار­ ارز از کشور جلوگیری می‌شود.

محمدرضا پورابراهیمی افزود: با توجه به محدودیت‌ها در تخصیص ارز­ برای واردات کالا، بیشتر کالاها که واردات آنها را مجلس شورای اسلامی ممنوع کرد کالاهایی است که در داخل تولید می‌شود.

وی گفت: در این مصوبه مجلس ۱۰ سر فصل قلم کالایی در نظر گرفته شده که نخستین سر فصل آنها کالاهایی است که نمونه آن در داخل تولید می‌شود و هیچ دلیلی برای خروج ارز از کشور در این زمینه وجود ندارد.

پورابراهیمی گفت: بر اساس سرفصل دوم­ واردات کالاهای غیر ضروری که اولویت واردات کشور محسوب نمی‌شوند ممنوع است. وی اضافه کرد: ­اجرای ­این مصوبه ­مجلس بر اساس گزارش‌های وزارت­ صنعت، معدن و تجارت درباره جزییات واردات این کالاهاست.

به گزارش ایبِنا، بر اساس ابلاغیه وزیر صنعت به سازمان توسعه تجارت و در پی تصمیم ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ثبت سفارش ۱۳۳۹ ردیف کالا ممنوع شد.

محمد شریعتمداری وزیر صنعت، ‌ معدن و تجارت طی نامه‌ای در مورخ ۳۰ خرداد به رئیس سازمان توسعه تجارت فهرست گروه چهارم کالایی را که ثبت سفارش آن‌ها ممنوع شده است ابلاغ کرد.

در این نامه آمده است: بدین‌وسیله فهرست گروه چهارم کالایی شامل ۱۳۳۹ ردیف تعرفه ۸رقمی که ثبت سفارش آن‌ها در جلسه روز جاری ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ممنوع گردیده، جهت اجرا ابلاغ می‌گردد.

لازم به ذکر است که کلیه ثبت سفارشات صادره قبلی مربوط به این ردیف‌ها فاقد اعتبارند مگر این‌که قبل از این تاریخ توسط شبکه بانکی تأمین ارز گردیده و یا بدون انتقال ارز باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمد

      خسته نباشی . پس اون کالاها که گرون میشن یا نایاب میشن چی ؟

    • بدون نام

      با تصويب اين بخشنامه تعداد مشاغل و افراد خانواده هاي كه بيكار ميشوند را هم بيان كنيد تصميمات اقتصادي عواقبي دارد شما فقط به خارج نشدن ارز توجه كرديد ...!!!!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • شهروند

        وقتی واردات ممنوع میشه چند تاجر بیکار میشن، ولی وقتی واردات کالاهای مصرفی زیاد باشن، تولید داخل نابود میشه، اتفاقا این کار باعث ایجاد اشتغال و تولید اون کالاها در داخل میشه... اگه همین روند ادامه داشته باشه بیکاری ریشه کن میشه

    • بدون نام

      وقتی دلار تعیین کننده است یعنی حکومت ما منفعل از دلار و
      ساختار بر ستون آمریکا است . او می جنباند.
      ظاهرا دلار شیرازه را در هم تنیده .
      بیایید دلار را از تجارت خود و زندگی مردم حذف و تو دهنی را بر دهان آمریکا بنوازید .

    • بدون نام

      اون 6500 تا ماشینی که وارد کردید خروج ارز نبود؟؟؟؟

    • بدون نام

      حتی ماهواره هم امکان ساخت وتولیدش در کشور هست با این تعبیروتفسیر ابکی وغیر منطقی تون بایس جلو ورود تمام کالاها رو بکیرید پس ،هه

    • زیر خط فقر

      واقعا که مردم را چی گیر آوردین تکلیف فقر مردم بیکاری گرانی با ممنوعیت کالا درست میشه یا جنس های وارداتی آقا زاده ها گرون میشه پول رو پول بزارن خجالت هم خوب چیزی است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج