۷۳۶۴۵۶
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

صدور پروانه ساخت برای باغات تهران!

رئیس کمیته معماری شورا گفت: انتظار می رود شهردار تهران با شهرداران و معاونان شهرسازی و معماری مناطقی که بر خلاف مصوبه شورا اقدام به صدور پروانه برج باغ کرده اند، به صورت قانونی برخورد کرده و دستور ابطال پروانه های صادره را ابلاغ کنند.

خبرگزاری فارس: علی_اعطا، در تذکر پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز شورای شهر درباره صدور پروانه ساختمانی برج_باغ پس از لغو مصوبه شورا و درخواست برخورد با مدیران متخلف گفت:شورای اسلامی شهر تهران در پنجاه و سومین جلسه رسمی دوره پنجم در تاریخ بیست و دوم اسفندماه سال ۱۳۹۶ با عنایت به چالش‌های محیط زیستی شهر تهران و ضرورت حفظ حداکثری باغات باقی مانده سطح شهر و جلوگیری از تداوم رویه جاری ساخت و ساز در باغات، مصوبه «اصلاحیه و تکمیل (جایگزین) مصوبه دستورالعمل ضوابط اجرایی مربوط به چگونگی اجرای ماده یکم (۱) قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها - مصوب پنجاه و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تهران (دوره دوم)» را لغو کرد.

وی ادامه داد: در جریان این مصوبه، شهرداری تهران مکلف شد حداکثر ظرف ۲ ماه از ابلاغ این مصوبه، نسبت به تهیه اصلاحیه پیشنهادی دستورالعمل ماده چهاردهم قانون زمین شهری (پیوست سوم طرح جامع شهر تهران) و بندهای متناظر در ضوابط و مقررات طرح تفصیلی شهر تهران اقدام و لایحه مربوطه را جهت بررسی به شورای اسلامی شهر تهران و سپس سیر مراحل تصویب در کمیسیون ماده پنجم(۵) شهر تهران و شورای عالی معماری و شهرسازی ایران، ارائه کند.

اعطا افراود: همچنین طبق تبصره ذیل ماده واحده مصوبه یاد شده، مقرر شد:«هر گونه تشکیل پرونده و صدور پروانه جدید برای کلیه املاکی که باغ شناخته شده است، از تاریخ ابلاغ این مصوبه تا تهیه و تصویب ضوابط جدید مذکور متوقف شود.»

عضو شورای شهر تهران گفت: با وجود صراحت مصوبه شورا، طبق گزارشات واصله، برخی از مناطق بعد از این مصوبه، اقدام به #صدور_پروانه برج باغ کرده اند، که خلاف مقررات است. نام مناطق و شماره پرونده ها در اختیار کمیته معماری و طرح های شهری شورا است و در صورت تداوم این رویه، اسامی مناطق و شماره پروانه های صادره را از همین تریبون اعلام خواهم کرد.

وی افزود:در همین راستا انتظار می رود شهردار تهران با شهرداران و معاونان شهرسازی و معماری مناطقی که بر خلاف مصوبه شورا اقدام به صدور پروانه برج باغ کرده اند، به صورت قانونی برخورد کرده و دستور ابطال پروانه های صادره را ابلاغ کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وقتی تهران فقط ساختمان شد کی میخواهد جوابگو باشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج