۷۳۶۴۷۷
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

خطری که کتابفروشی‌ها را تهدید می‌کند

«کتابفروشی رود در آستانه تعطیلی قرار دارد؛ لطفا با خرید کتاب از این کتابفروشی هم از تخفیف ٢٥ درصدی روی تمام کتاب‌های موجود در این کتابفروشی استفاده کنید و هم به صاحبان این کتابفروشی کمک کنید که لااقل ناچار به اجاره انبار برای کتاب‌های‌شان نشوند. کتابفروشی رود باید ساختمان را در سی تیر به خریدار تحویل دهد.»

روزنامه اعتماد: «كتابفروشي رود در آستانه تعطيلي قرار دارد؛ لطفا با خريد كتاب از اين كتابفروشي هم از تخفيف ٢٥ درصدي روي تمام كتاب‌هاي موجود در اين كتابفروشي استفاده كنيد و هم به صاحبان اين كتابفروشي كمك كنيد كه لااقل ناچار به اجاره انبار براي كتاب‌هاي‌شان نشوند. كتابفروشي رود بايد ساختمان را در سي تير به خريدار تحويل دهد.»

خطری که کتابفروشی‌ها را تهدید می‌کند

اين متن پيامي بود كه روز گذشته در فضاي مجازي بين هنرمندان مختلف از هر ديدگاه و نظري دست به دست مي‌شد و از مخاطبان درخواست مي‌كرد كه با همياري يكديگر حداقل مانع انبار شدن كتاب‌هاي اين كتابفروشي شوند.

نزديك به دو هفته‌اي مي‌شود كه «كتابفروشي رود» خبر تعطيلي خود را بعد از سابقه ٢٠ ساله رسانه‌اي كرد. گردانندگان اين كتابفروشي اعلام كردند با رشد ناگهاني و انفجاري قيمت‌ها متاسفانه ديگر قادر به تهيه مكان مناسب براي كتابفروشي نيستند و ديگر بدون تسهيلات و تامين مالي از طرف نهادهاي مربوطه قادر به ادامه راه نيستند.

پيشتر نصرالله كسراييان، عكاس بين‌المللي و نويسنده هم خبر تعطيلي كتابفروشي‌اش را داد؛ او نوشت:«بدين وسيله به اطلاع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، وزارت دارايي، سازمان تامين اجتماعي، شهرداري، ادارات برق، گاز، تلفن، اتحاديه ناشران و كتابفروشان، هم‌محله‌اي‌ها و رسانه‌هاي مجازي مي‌رساند فروشگاه «كتاب ويستا» واقع در سعادت‌آباد تعطيل شده است.» به نظر مي‌آيد پايين بودن سرانه مطالعه در ميان مردم ما از يك طرف و بعضا قيمت بالاي كتاب‌ها از طرف ديگر سبب شده كه كتابفروشي‌ها با يك نوع بي‌اقبالي از جانب مخاطبان همراه باشند و نتوانند دخل‌شان را با خرج‌شان يكي كنند و همين باعث مي‌شود كه شاهد انتشار اخبار تعطيلي كتابفروشي‌ها باشيم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سرگردان.متحیری

      انسان تافکرش وجسمش راحت نباشدنمی
      تواندمطالعه کند

    • بدون نام

      واقعا جای تاسف است مردم حال کتاب خوندن ندارن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج