۷۳۶۶۰
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

تزریق تعادل و هارمونی به دکوراسیون

آیا می توانید بین وسایلی با سبک های مختلف، هارمونی ایجاد کنید؟ اینکه چطور وسایل سنتی و آنتیک را با وسایل مدرن ترکیب کنیم که تعادل خوبی بدست بیاید و فضای خانه درهم و شلوغ و ناهماهنگ به نظر نرسد، کار دشواری است.

تزریق تعادل و هارمونی به دکوراسیون





برترین ها: آیا می توانید بین وسایلی با سبک های مختلف، هارمونی ایجاد کنید؟ در هر صورت به راهنمایی های زیر دقت کنید. دکوراسیون گلچین شده ترکیبی از سبک های مختلف دکوراسیون است و انرژی زیادی به منزل می دهد. ولی ایجاد تعادل در آن می تواند چالش بزرگی باشد. اینکه چطور وسایل سنتی و آنتیک را با وسایل مدرن ترکیب کنیم که تعادل خوبی بدست بیاید و فضای خانه درهم و شلوغ و ناهماهنگ به نظر نرسد، کار دشواری است. در اینجا به چند نکته برای ایجاد هارمونی و تعادل در دکوراسیون های گلچین شده اشاره می کنیم:

در انتخاب رنگ هدف داشته باشید. پالت رنگی سنجیده، ابزاری است که حس هدفمندی به دکور گلچین شده می دهد و باعث می شود که بهتر دکور را مدیریت کنید. همیشه رنگ را در نظر داشته باشید، در غیر این صورت دکوری با وسایل و آیتم های پررنگ و چشمگیر خواهید داشت که هیچ هارمونی و هماهنگی ای با هم ندارند.

در این تصویر، رنگ های صورتی، بنفش و آبی در تابلو نقاشی، بالش ها، پتو و حتی جلد کتاب و گلدان روی عسلی هماهنگی ایجاد کرده اند و به اتاق پالت رنگی مشخصی بخشیده اند.

تزریق تعادل و هارمونی به دکوراسیون

آیتم هایی را کنار هم جمع کنید و کلکسیون درست کنید. اگر از یک چیز سه عدد داشته باشید، یک کلکسیون دارید. برای ایجاد تأثیر بیشتر و عمیق تر، چندین وسیله را کنار هم کنید و کلکسیون بزرگتری بسازید. سعی کنید، بر اساس رنگ، شکل یا موضوع، کلکسیون سازی کنید.

تزریق تعادل و هارمونی به دکوراسیون

سبک های دکوری را متعادل کنید. اگر لوازم گلچین شده شما زیاد با هم هماهنگ نیستند، دو دو تا چهار تا کنید و ببینید در یک اتاق از هر سبکی چند وسیله دارید. اگر از یک سبک فقط یک وسیله دارید بهتر است آن را از اتاق خارج کنید یا برای آن جفتی بیابید. مثلاً در این تصویر پانل سبک چینی با عسلی پایه بامبوی کنار کاناپه هماهنگ است.

تزریق تعادل و هارمونی به دکوراسیون

اضافه کردن وسیله می تواند به سادگی یک شمعدان یا گلدان از همان سبک باشد. پس مهم است که در هر اتاق چیزهای کاملاً متفاوت از هم نگذارید.

تزریق تعادل و هارمونی به دکوراسیون

بین سبک ها پل بزنید. یک راه عالی دیگر برای پیوند دادن سبک های متفاوت بهم این است که یک وسیله نقش پل بین دو سبک دیگر را بازی کند. صندلی آنتیکی که در تصویر می بینید، به رنگ آبی نقاشی شده روکش راه راه به آن زده شده تا یک وسیله مدرن با رنگ و پارچه سنتی جفت شود.

تزریق تعادل و هارمونی به دکوراسیون

از کنتراست بالا استفاده کنید. کنار هم قرار دادن دو وسیله که کاملاً با هم متفاوتند بهتر از جفت کردن دو وسیله کمی متفاوت با هم است. در این آشپزخانه کلیم کلاسیک و کابینت های آنتیک در تقابل با صندلی های مدرن پانتون قرار دارند. باید یک آینه باروک با قاب طلایی روی یک کنسول ساده، میز روستایی، یا نیمکت چوبی در این آشپزخانه قرار داد تا تعادل برقرار شود.

تزریق تعادل و هارمونی به دکوراسیون

بین پارچه ها تعادل ایجاد کنید. پارچه های رنگ و رفته و کهنه و خشن، همه در یک اتاق، باعث می شوند که اتاقتان شبیه بازار مکاره شود. پس سعی کنید پارچه های کهنه و قدیمی را با سطوح شیک و براق ترکیب کنید تا تعادل درستی برقرار شود.

تزریق تعادل و هارمونی به دکوراسیون

مبلمان خود را جابجا کنید. حال و هوای سبک گلچین چیزی بیشتر از انتخاب وسایل مختلف و بیشتر نحوه استفاده از آنهاست. سعی کنید عسلی یا صندلی پذیرایی را کنار تختتان بگذارید، و میز پاتختی را جابجا کرده و آن را به عنوان عسلی استفاده کنید. این کار هیچ قاعده و قانونی ندارد... فقط شروع به جابجایی کنید و خودتان را غافلگیر کنید.

تزریق تعادل و هارمونی به دکوراسیون

فضای منزل را با رنگ های خنثی و چیزهای طبیعی آرام کنید. اگر حس می کنید که هنوز فضای خانه کمی ناهماهنگ است، سعی کنید با افزایش رنگ های خنثی روی دیوار و کف و مبلمان بزرگ، فضا را آرامتر کنید. وارد کردن پارچه ها و چیزهای طبیعی به اتاق، مانند قالی پوست گوسفند یا چیزهای نخی، پشمی و چرمی هم به ایجاد هارمونی کمک زیادی می کند.

تزریق تعادل و هارمونی به دکوراسیون

ویرایش کنید. کاستن رنگ ها و بیشتر کردن رنگ سفید باعث می شود که چشم شما استراحت کند و حس آرامش و لذت بیشتری از بودن در خانه داشته باشید. اگر برایتان سخت نیست، بعضی چیزها را موقتاً از منزل خارج کنید و ببینید چه فرقی ایجاد می شود و آیا بدون آنها راحت تر هستید یا خیر. مثلاً قالی را لوله کنید و بیرون ببرید، تابلوهای نقاشی را بردارید و روی بزرگترین مبل یا کاناپه رنگی و چشمگیر خود پارچه سفیدی بیندازید تا ببینید اتاق بدون آن چطور می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج