۷۳۶۶۱۲
۱۳ نظر
۵۰۱۰
۱۳ نظر
۵۰۱۰
پ

جهرمی، پشت پرده گرانی گوشی موبایل را فاش کرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به این که شرکت های واردکننده در ابتدای سال جاری دلار مورد نیاز خود را با بهای ۴۲۰۰ تومان دریافت کرده اند معتقد است که نباید قیمت گوشی در بازار، بالاتر از حد معمول برود.

خبرگزاری ایسنا: نوسان های این روزهای بازار ارز، دامان تلفن همراه را گرفت؛ تا جایی که شاهد افزایش ۳۰درصدی قیمت این محصولات در بازار هستیم. با توجه به گستردگی میزان استفاده مردم از این فناوری، قیمت بالای تلفن همراه گلایه هایی را به دنبال داشته است. در همین راستا وزیر ارتباطات به این موضوع ورود کرده و می‌خواهد با شفاف سازی، مانع هرگونه سوء استفاده و سودجویی از این بازار آشفته شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به این که شرکت های واردکننده در ابتدای سال جاری دلار مورد نیاز خود را با بهای ۴۲۰۰ تومان دریافت کرده اند معتقد است که نباید قیمت گوشی در بازار، بالاتر از حد معمول برود.

محمد جواد آذری جهرمی با اشاره به طرح رجیستری گفت: ما بحث پروژه ثبت تلفن همراه(رجیستری) را با هدف کنترل و نظارت دقیق بر بازار اجرا کردیم و در این چارچوب، آمارهایی مشخص از میزان واردات تلفن همراه با تخصیص ارز را در اختیارداریم. آنچه امروز آمار ما دررابطه با واردات گوشی با تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به این کسب و کارها از ابتدای سال جاری نشان می دهد، این است که ابتدا ۵۴شرکت برای واردات ۷میلیون و ۲۲۹ هزار و ۶۴۶ هزار گوشی تلفن همراه به ارزش ۵۸۰میلیون و ۶۲۹ هزار و ۲۸۳ یورو، درخواست دادند که این موضوع در سامانه ثبتارش(سیستم الکترونیکی ثبت سفارشات واردات کالا) ثبت شده است.

وی ادامه داد: با بررسی های انجام شده، درنهایت از این تعداد برای ۴۰ شرکت تخصیص ارز صورت گرفت و مبلغ ارز تخصیص یافته از بانک مرکزی به این شرکت ها نیز بالغ بر ۲۲۰ میلیون و ۶۴۳هزار و ۲۰۶ یورو بوده است. وزیر ارتباطات ادامه داد: طبق آمار ما که بازه زمانی آن تا ۲۹ خرداد است، پس از این ثبت سفارش ها حدود ۱۴۰هزار و ۳۹۹ گوشی به ارزش ۷۵میلیون و۲۸۳هزار و ۸۶۰یورو ترخیص شده که متوسط قیمت گوشی های ترخیص شده از بازار بر اساس فرمولی که عرض کردم، ۵۳۶ یورو است.

وزیر ارتباطات همچنین در پاسخ به سوالی درباره چرایی قیمت های نجومی برخی از گوشی ها در بازار ازجمله آیفون گفت: پشت پرده گوشی های گران قیمتی که امروز اتفاقا در بازار با ارز بالایی محاسبه می شوند و به فروش می رسند افراد سودجویی هستند که ارز را گرفته و در بازار به مردم ارائه کرده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آزاده

      پشت پرده نداره ،اداره کشور ديگه از دست رفته ،پشت پرده مسکن،خودرو،سکه،ارز را شنيده بوديم واينهم تازه شروع ميکته...

    • بدون نام

      اقای وزیر میشه از این ها اسم مستند ببرید؟؟؟یا چیزیو فاش نکین یا کامل بگین تا مردم این کشور بفهمند !!! مگر اینا که هستند که از نام بردن میترسید!!!!!!

    • بدون نام

      نخونده نظر میگم به ولله اصلا نخوندم
      ....
      احتمالا یا حبابه یا سایتی چیزی هک شده یا مردم نباید می خریدند که خریدن یا ی عده دلال داریم که کلی پول دارن اینا اقتصاد نداشتمونو نشونه گرفتن یا کار دولت قبله یا کار دولته بعده.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لایک

    • ALI

      وزیر محترم قرار بود سامسونگ را تحریم کنید بعد از آن کاری که با ورزشکاران در سعول کردن. دیدید نمی صرفه بیخیال شدید نه مال دنیا میرود وفقط آبروست که میماند و بس.......

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاربر ALI این جمله آخرتون که پول میره فقط آبرو است، را انصافا صادقانه از فیلم ناخدا بود قادری و وحدت به میری میگفت!! پول چیه!! آبروی خواهر مهمه کپی برداری کردین؟؟ ببخشید

    • بدون نام

      ای جهرمی کیه .فردی ناتوان

      پاسخ ها

      • اسی م

        آقای جهرمی اگه وقت کردید بینی خود را عمل کنید چون هر وقت حرف میزنید مشخص نیست چی دارید میگی گل آقا

    • بدون نام

      کار دلال هاست باید اتشون کنن.

    • بدون نام

      دهه ۶۰ حالت خوبه ؟

    • بدون نام

      کیه بنظرت؟ ....

    • بدون نام

      بیش از ده دکل مخابراتی اطراف محل سکونت مااست ایا تشعشات انها برای ما ضرر ندارد

    • بدون نام

      خدایا داره به این ملت بربخت ظلم میشه .ملت بیچاره دارن واسه روزی ۴۰ تا۵۰ تومن خودشون میکشن اون وقت راحت وسیله ها و غیره روز به روز گرونتر میشه بیکاری هم که ماشالا ماشالا بیداد میکنه اونوقت وایسادیم به این کشور و اون کشور گیر میدیم به خدا وضع خودمون از همه بدتره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج