جاباما
۷۳۶۶۹۵
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

زنگنه: بیانیه اوپک، همان مصوبه سال ۲۰۱۶ است

وزیر نفت، گفت: بیانیه اخیر اوپک همان مصوبه اکتبر سال ۲۰۱۶ است، اما با توجه به اینکه حدود ۱۵۰ درصد به این مصوبه عمل شده کشورها باید تلاش کنند که میزان پایبندی خود به کاهش سقف تولید را به صد درصد برسانند.

خانه ملت: بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت با اشاره به نشست اخیر اعضای اوپک، اظهار داشت: آنچه که در نشست اوپک تصمیم گرفته شد و در وبگاه این سازمان وجود دارد این بوده که قطعنامه‌ای که در اکتبر ۲۰۱۶ اوپک داشته مبنی بر سهمیه‌بندی بین اعضا و کاهش سقف تولید حدود یک میلیون و ۲۰۰ بشکه در روز بار دیگر مصوب شود.

وی افزود: در این نشست بر این مسئله تاکید شد چرا که در اجرا به این کاهش تولید بیش از میزان صد درصد یعنی حدود ۱۵۰ درصد عمل شده کشورها باید تلاش کنند که میزان پایبندی خود به کاهش سقف تولید را به صد درصد برسانند.

وزیر نفت با بیان اینکه در ماه می تولید نفت حدود ۷۸۰ هزار بشکه نسبت به مصوبه فریز نفتی کمتر بوده است، افزود: بر اساس مصوبه اخیر تأکید شد که هر کشوری که تولیداتش از میزان توافقات فریز نفتی کمتر بوده تولیدات خود را افزایش دهد و اگر به بیانیه اخیر اوپک توجه شود هیچ آمار و ارقامی در این بیانیه ذکر نشده است که برخی عنوان می‌کنند که حدود ۸۰۰ هزار بشکه به تولیدات اوپک افزوده می‌شود.

زنگنه ادامه داد: برخی کشورها می‌خواهند علائم مثبتی به بازار و یا آمریکا دهند که این موضوع ربطی به مصوبه اوپک ندارد و آنچه که ملاک عمل بوده قطعنامه‌ای بوده که ۱۴ عضو اوپک امضا کردند.

وی با بیان اینکه پیشنهاد ایران در اجلاسیه اخیر اوپک مورد تصویب قرار گرفت یادآور شد: پیشنهاد ایران این بود که نفتی که در بازار کمتر تولید شده اصلاح شود و سپس در جلسات بعدی اگر به افزایش تولید نیازی بود این اقدام صورت می‌گیرد.

وزیر نفت با تأکید بر اینکه مصوبه اخیر اوپک بسیار شفاف و روشن است، افزود: ایران پیگیر اجرای این مصوبه خواهد بود و اگر کشوری برداشت دیگری از این مصوبه داشته باشد رسماً به اوپک اعلام می‌شود.

این عضو کابینه دولت دوازدهم، با بیان اینکه روسیه در این اجلاسیه عنوان کرد که نمی‌تواند به فریز نفتی ادامه دهد و باید تولیدات خود را افزایش دهد، ادامه داد: توجیه روسیه برای افزایش تولید این بود که تحت فشار شرکت‌های داخلی است چرا که قیمت فرآورده‌ها در این کشور افزایش یافته و مردم از شرایط ناراضی هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عبدالله

      ما هم باور کردیم

    • ایرانی

      قبل از نشست قر ار نبود سهمیه اضافه شود و خود آقای وزیر هم گفتند که به هیچ وجه توافق افزایش تولید انجام نخواهد شد؛ حالا چی شد جناب امپراطور نفت ایران؟؟

    • بهروز اباذری

      ... !!! روسیه باز قالتون گذاشت رفت به طرف عربستان......

    • بدون نام

      زنگنه فکرمیکنه تو کشور قطع الرجال است وکسی توان مدیریت شرکت نفت رانداره.شما دیگه پیر وفرتوتیت برو کنار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج