۷۳۶۷۶۹
۵۰۱۹
۵۰۱۹
پ

۳۰ سال حبس برای متهم پرونده گلیم و گبه

دادستان کرمانشاه در تشریح آخرین وضعیت پرونده گلیم و گبه کرمانشاهان گفت: نظر به اینکه اقدامات محکوم علیه محمدرضا مشیری- متهم اصلی پرونده- سبب اخلال در نظام اقتصادی شده و مجرمیت وی در زمینه اتهام منتسب در دادگاه کیفری یک و دیوان عالی کشور تشخیص داده شد، لذا متهم از حیث اخلال در نظام اقتصادی به ۲۰ سال حبس تعزیری و از حیث کلاهبرداری مشدد به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

خبرگزاری ایسنا: محمدحسین صادقی، دادستان کرمانشاه ، امروز (سوم تیر) در نشستی خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، در تشریح آخرین وضعیت پرونده گلیم و گبه کرمانشاهان اظهار کرد: نظر به اینکه اقدامات محکوم علیه محمدرضا مشیری- متهم اصلی پرونده- سبب اخلال در نظام اقتصادی شده و مجرمیت وی در زمینه اتهام منتسب در دادگاه کیفری یک و دیوان عالی کشور تشخیص داده شد، لذا متهم از حیث اخلال در نظام اقتصادی به ۲۰ سال حبس تعزیری و از حیث کلاهبرداری مشدد به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

وی ادامه داد: متهم این پرونده علاوه بر رد مال در حق مالباختگان، به جزای نقدی معادل دو برابر مال ماخوذه محکوم شده است.

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: این حکم برای اجرا به واحد اجرای احکام ارسال شده است.

وی با بیان اینکه مطابق با ارزیابی کارشناسان اقدامات محکوم علیه سودده نبوده، اظهار کرد: وجوه باقی مانده از متهم که اکنون در اختیار دستگاه قضایی است به تناسب بین مالباختگان تقسیم می شود، البته باید بدانیم این وجوه تنها بخشی از مطالبات مردم را پاسخ می دهد.

وی با اشاره به جدیت دستگاه قضایی برای نقد کردن اموال متهم، عنوان کرد: شماره حساب افراد مالباخته را اخذ کرده ایم و آماده پرداخت اموال در نزدیکترین زمان هستیم.

وی در خصوص نحوه توزیع اموال بین مالباختگان، اظهار کرد: تمام وجوهی که متهم تحت عنوان سود در زمان فعالیت به مردم پرداخت کرده از محل سرمایه آنها بوده و زمان پرداخت پول به مالباختگان، پرداخت های پیشین به آنان -تحت عنوان سود- محاسبه می شود.

صادقی تاکید کرد: همچنین اگر افرادی قراردادهای متعددی داشته باشند، معیار محاسبه ما برای پرداخت، افراد خواهند بود و نه تعداد قراردادها و کل وجوهی که به عنوان سرمایه پرداخت نموده و کل سودی که دریافت کرده اند، بصورت یکجا محاسبه می شود.

دادستان کرمانشاه اضافه کرد: اگر مالباخته ای پولی پرداخت کرده، اما سودی دریافت نکرده است، در مرحله اول ۲۵ درصد از سرمایه اش را به او پرداخت خواهیم کرد.

وی افزود: همچنین اگر مالباخته ای به اندازه نصف سرمایه اش سود دریافت کرده باشد، در مرحله اول پولی دریافت نخواهد کرد.

صادقی در ادامه تاکید کرد: افرادی که سرمایه گذاری نقدی نداشته اند و معاملاتی همچون خرید، فروش و رهن با متهم داشته اند نیز در مرحله اول منتظر پرداخت وجه نباشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج