۷۳۷۰۱۱
۴ نظر
۵۰۰۹
۴ نظر
۵۰۰۹
پ

توضیح سخنگوی ناجا در مورد ویلای لواسان

سخنگوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: پلیس در چارچوب قانون عمل می کند و تخلیه مکان توسط این نیرو بدون حکم قضایی خلاف قانون است.

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: پلیس در چارچوب قانون عمل می کند و تخلیه مکان توسط این نیرو بدون حکم قضایی خلاف قانون است.

سردار سعید منتظر المهدی گفت: این روزها بحث بر سر تخلیه مکانی در لواسان (که در اختیار رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح بوده است) بالا گرفته است؛ تعداد انگشت شماری از شخصیت های حقیقی و حقوقی در این باره اظهار نظر کرده اما همچون همیشه برخی کوتاه تر از دیوار پلیس، دیواری پیدا نکرده اند و باز هم هجمه هایشان نوازشگر تن این نیروی خدمتگزار شده است.

منتظر المهدی خاطر نشان کرد: مدعیان، مدعی هستند پلیس اهمال کاری نموده و اقدام به تخلیه ملک مورد نظر نکرده است؛ ادعایی که حتی ذره ای و اندکی واقعیت ندارد.

وی افزود: هنگامی که رئیس دادگستری تهران تاکید می کند، در خصوص موضوع فوق هیچ دستور قضائی صادر نشده و پرونده ای به دادگستری ارجاع داده نشده و به تازگی ساعت ۱۴:۳۰ عصر روز ۲۹ خرداد سال جاری (۶ روز پیش) پرونده ای به دادگستری رسیده و برای رسیدگی به آن تعیین وقت شده است؛ پس چگونه پلیس بایستی اقدام به تخلیه ملک مزبور می نمود؛ وقتی هنوز رأیی صادر، حکمی امضا نشده و ابلاغی به نیروی انتظامی صورت نگرفته است.

منتظرالمهدی اظهار داشت: پلیس در چارچوب قانون عمل می کند؛ چه در غیر این صورت خود در مظان اتهام قرار می گیرد؛ پلیس نمی تواند خارج از قوانین و مقررات تعیین شده دست به اقدامی بزند.

وی تصریح کرد: برای پلیس، قانون، قانون است، رئیس و مرئوس نمی شناسد؛ پلیس با کسی مماشات ندارد، وکیل و وزیر، مالک و مملوک و غیره برایش به یک اندازه قابل احترامند؛ پس اگر حکمی مبنی بر تخلیه مکانی به نیروی انتظامی ارجاع می شد، بی درنگ برحسب قانون، اقدام می کرد؛ پس برچسب زدن به سازمانی که عمل به وظیفه و احترام به قانون در اولویت برنامه هایش است دور از انصاف است و این وصله ها به پلیس نمی چسبد.

سخنگوی ناجا افزود: بگذریم که هوچی گری، مدعی شدن بی پایه و اساس از هر کسی بر می آید، هر گاه کسی بتواند بر پایه ادله و مدارک سخن بگوید هنر کرده است و حرفش بر دل و بر کرسی خواهد نشست، نه افرادی که غیر از جنجال گری و فرافکنی رسانه ای راهی در پیش ندارند و کاری نمی دانند.

سردار منتظرالمهدی گفت: آن قدر نیروی انتظامی بر خدمتگزاری خود برای این مردم که ولی نعمتان اصلی انقلاب و نظام هستند مطمئن است که نمی پذیرد کسی به قدمی، قلمی و یا لحنی این خدمتگزاری صادقانه را آلوده و در جامعه شبهه افکنی کند.

ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) روز ۳۰ خرداد ماه از تحویل ویلای لواسان به این نهاد از سوی سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی خبر داد.

چند روز پیش جنبش عدالتخواه دانشجویی در نامه ای به دادستان تهران خواستار رسیدگی فوری به پرونده تخلیه ویلایی در شهر لواساناز سوی رئیس سابق ستادکل نیروهای مسلح شده بود.

جنبش عدالتخواه دانشجویی مدعی شد، سرلشکرحسن فیروزآبادی با وجود دو بار دستور مستقیم رهبری در سال های اخیر، حاضر به تخلیه این ویلای ۱۰هزار متری نشده است. آن گونه که این تشکل مدعی شده است، این ویلا در مالکیت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) قرار دارد و از املاک مصادره شده مسئولان رژیم سابق محسوب می شود.

امام خمینی(ره) در اسفند ماه سال ۵۷ به شورای انقلاب اسلامی این گونه دستور دادند: «تمام اموال منقول و‏‎ ‎‏غیرمنقول سلسلۀ پهلوی و شاخه ها و عمال و مربوطین به این سلسله را که در طول مدت‏‎ ‎‏سلطۀ غیرقانونی از بیت المال مسلمین اختلاس نموده اند، به نفع مستمندان و کارگران و‏‎ ‎‏کارمندان ضعیف مصادره نمایید.» رهبر کبیر انقلاب در فرمان خود تأکید کرده بودند که این اموال به نفع مستمندان صرف ایجاد مسکن و کار شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو گفتی منم باور کردم !!!

    • تبریز

      ملت باید خودش اقدام کنه چون بیت المال است.

    • بدون نام

      اموال دیگر چی.

    • gi

      مگه میشه؟ مگه داریم؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج