۷۳۷۱۶۳
۳۵ نظر
۵۰۱۱
۳۵ نظر
۵۰۱۱
پ

اتاق اصناف: سرچشمه ناآرامی بازار، بیرونی است

رئیس اتاق اصناف ایران رخدادهای اخیر بازار تهران را «سازمان یافته» دانست و گفت : دست های پیدا و پنهانی به دنبال بر هم زدن بازار هستند و سرچشمه این حرکت ها در خارج از بازار است.

خبرگزاری ایرنا: رئیس اتاق اصناف ایران رخدادهای اخیر بازار تهران را «سازمان یافته» دانست و گفت : دست های پیدا و پنهانی به دنبال بر هم زدن بازار هستند و سرچشمه این حرکت ها در خارج از بازار است.

«علی فاضلی» امروز(دوشنبه) در ارتباط با ناآرامی های بازار تهران گفت: تجمع های صنفی حق اصناف و بازار است و اصناف می توانند چنین تجمع هایی در قالب اتحادیه ها و با اخذ مجوزهای قانونی، در جهت تامین مطالبات صنفی خود برگزار کنند.

وی افزود: آنچه دیروز بعداز ظهر و امروز صبح در بازار تهران اتفاق افتاده، متفاوت از این روند است؛ عده ای خاص وارد بازار می شوند و در اصل به بازار حمله می کنند، می خواهند بازار را تحریک کنند تا بازار تعطیل شود.

رئیس اتاق اصناف ایران اظهار داشت: «اینکه با لگد به درب مغازه ها حمله کنند و به بازاری ها به صورت تحکمی بگویند که باید مغازه را ببندید، نشان می دهد که این کار سازمان یافته است».

فاضلی اضافه کرد: حرکتی که امروز در بازار ایجاد شده، فقط یک شعار اقتصادی دارد و آن مبنی بر این است که «دلار ۱۰ تومانی نمی خواهیم» و بقیه شعارها سیاسی است.

وی گفت: من در موضعی نیستم که بگویم این ناآرامی ها از چه جریانی خط می گیرد؛ مواضع اتاق اصناف، رنگ و بوی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد و مسئولان دیگر باید این جریان را پیگیری کنند که چه دست هایی در این ناآرامی ها نقش دارند.

رئیس اتاق اصناف ایران افزود: به هیچ وجه ما منکر مشکلات پیش رو نیستم اما این نوع حرکت ها، حرکت هایی سازمان یافته در جهت اغراض دشمن است که ما آن را تائید نمی کنیم.

وی با بیان اینکه سرچشمه این حرکت ها در خارج از بازار است، گفت: «این سخن که گفته می شود بازار دست به چنین حرکت هایی زده است را رد می کنم؛ بازار مقاومت می کند اما وقتی به بازار حمله می شود تنها دفاع بازار این است که ساعتی کرکره را پایین بکشد تا آسیب نبیند».

فاضلی تصریح کرد: «دستگاه های امنیتی باید در این شرایط مراقب بازار باشند؛ باید قبل از اینکه حرکتی در درون بازار علیه بازار انجام شود، دستگاه های امنیتی پوشش لازم را بدهند؛ انتظار داریم عکس العمل مسئولان ذیربط را سریعتر مشاهده کنیم».

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: از دولت انتظار داریم که در موضوع ارز بیشتر کمک کنند؛ مجلس در جهت تقویت بنگاه ها قوانینی کارآمد تصویب کند؛ ما در مباحث بیمه و مالیات حرف داریم اما مطالبات و اعتراض های خود را در چارچوب مدنی مطرح می کنیم.

وی خطاب به بازاریان و واحدهای صنفی گفت: خواست من از بازار این است که ضمن حفظ آرامش، مطالبات خود را از طریق اتحادیه های صنفی به گوش مسوولان برسانند.

فاضلی در پایان اظهار داشت: همه ما باید دست به دست هم دهیم تا از این گردنه عبور کنیم؛ ما در گذشته از بحران های سخت تر از این عبور کرده ایم و اکنون نیز این حسن نیت در جامعه وجود دارد که با تعامل بیشتر بتوانیم از شرایط کنونی عبور کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چقدر شما پررویید آخه
      مردم کمرشون شکسته
      بجای اینکه بیایید بگید اشتباه کردیم باز میگید کار عوامل خارجیه
      یاد فیلم دایی جان ناپلئون میفته آدم

    • بدون نام

      نوبت تو هم می رسه

    • بدون نام

      رفتی این فروشگاه های زنجیره ای قیمتا رو دیدی از پارسال تا امسال عجب عوامل خارجیه عوضی هستن اینا والا از خجالت هم گذشته

    • رفیعی نسب

      چه قدر تحمل کنن اخه چرا به خارج ربط میدین بعدا همین کارهای افزایش دلار وبنزین ونمیدونم هزار برنامه دیگه میکنید که تحمع میشه بعدا ربط میدن به صدام وخارج وبقیه مسایل که شما میگوید از کجا ناشی میشه بعدا میرن جایگاه تعیین میکنن دروغ میگم

    • بدون نام

      عالیه.....گل گفتی

    • مسلم داریا

      یعنی خاک تو سرتون ‌.همش گردن این و اون می ندازید بابا مردم کمرشون شکست .دیگه وقتتون تموم شده باید همتون برید کنار.

    • بدون نام

      آقای فاضلی فهمت کیپ شده نمی بینی تکلیف بازار چی شده کسبه بلا تکلیف وسر درگمن .
      پس چرا در مورد قیمت ارز اینچنین اظهار نظر نمکنی رئیس.

    • جواد

      تف به روت اسراییل
      همش نقصیره توهه
      دیگه کاری باهات ندارم
      اوکی بای

    • مجید

      واقعا من که دیگه خسته شدم از نظرات به اصطلاح مسولان هر چی میشه میگن کار دشمن و عوامل خارجییه ، به قرآن کاری کردید دیگه به هیچی اعتقاد ندارم مردم نه شما واقعا بدبخت شدن رفت حتما از گرسنگی باید بمیرن تا به خودتون بییاین اونم میدونم براتون مهم نیستش .....

    • علي

      آره کار اسراييله منم بزم...بعععععععع

      پاسخ ها

      • جعفر

        بی خاصیت ترین صنف در ایران جز مشکل و مفت خواری از اعضای اتحادیه خانه اصناف است کاشکی یک قانونی در دولت تصویب بشود خانه اصناف واتحادیها منحل بشود و وزارت با،رگانی برای مردم جواز کسب صادر بکنند و تا وزارت صنعت تجارت وبازرگانی بهتر بتوانند از تولید تا توزیع را بهتر رصد یا حمایت بکنند فقط بالاترین حقوق را می گیرند در صنف ما در خوار و لبنیات از 7 نفر که انتخاب شدن از 3500 عضو بخاطر درامد خوب در اتحادیه چند نفرشان مغازه بستن فقط به کار اتحاده می پردازند از هر عضو 150 هزار تومان می گیرند بالغ بر 525 میلیون تومان با صدور جواز جمعا میشور در حدود 1 میلیارد تومان 30 درصد ان برای خانه اصناف است حالا چه هزینه ای برای اعضا میشود هیچی مثل ارباب رعیتی قدیم خانه اصناف و اتحادیه بدونه هیچ زحمتی صاحب درامد می شوند کارکردن رعیتها خوردن اربابها بدونه زحمت .

    • بدون نام

      خوب یادگرفتیدفرافکنی کردن روبی عرضه گی خودتون رومی اندازید به گردن این وان واقعا که...

    • بدون نام

      چرت وپرت ممنوع ،حنا دیگه رنگ نداره

    • بهزاد

      چرا تمام ناکارامدی خود را به بیرون نسبت میدهید

    • بدون نام

      باز کم آوردین از دیگران مایه گذاشتین
      چقدر پوست شما کلفت است

    • بدون نام

      به قول سعدی علیه الرحمه
      گر بدی گفت حسودی و رفیقی رنجید
      گو تو خوش باش که ما گوش به احمق نکنیم

    • بدون نام

      خیلی پرروتشریف داری، پس مردم چگونه بایداعتراض کنند؟ مگرمجوزاعتراض هم داده میشه؟ مملکت رانابودکرده اید، بعد توقع داریدمردم ساکت باشند......

    • بدون نام

      سرچشمه همه عوامل ،به نظر بنده مخالفین دولت میباشند که روز به روز میخان دولتو تضعیف کنند و از الان استعفای آقای روحانی خواستارند..ببینید متاسفانه بازار ایران یه نوع بازار انحصاری است و در این بازار تعداد محدودی انحصارگر بر روند بازار تاثیر می گذارند حالا با هر ترفندی،کم فروشی و یا بزرگ جلوه دادن تحریمها...و خیلی چیزها که مجال گفتن نیست.

    • بدون نام

      اقای فاضلی چقدرحقوق می گیری مطمینم از یک میلیون وهشتصد بیۺترمی گیری تاحالاتوی روی خانمت وبچه هات که ازشماچیزی خواستن شرمنده شدی یخچالت توی این گرماسوخته نتونی تعمیرش کنی بری ازخانه همسایه یخ بگیری قبض ها وقسط هات عقب افتاده بنظرت اینها تمامش منشاخارجی داره ودستهای بیگانه توی کاره خواهشادیگه ازاینوحرفهای هزارمرتبه تکرار شده نزن بسه دیگه

    • بدون نام

      آخرین سنگر سکوته...

    • من راستگوم

      اره دیگه لاک پشت ها هم پرواز میکنن ..... لطفا هر کی خبری داره زیر این کامنت من بنویسه ولی توجه داشته باشید باید حتما مثل اطلاعتی که بنده و جناب رییس دادیم باید کارشناسی شده واقعی و علمی باشه

    • بدون نام

      بنده مجبور شدم اعتراف کنم این این اعتراضات رو بنده با لگد زدن به درب یکی از مغازه های بازار پایه ریزی کردم. و بازاریان از این اقدام من ترسیدند و مغازه ها را بستند و به سمت مجلس حرکت کردند و شعار های سیاسی دادند. دیروز عصر هم بنده با عربده کشی داخل علاءالدین باعث شدم مردم اعتصاب کنند که از همینجا از بازاریان و مسئولان ولایتمدار پوزش میطلبم.

    • بدون نام

      آقا فاضلی یک کبوتر دارم با توپ فوتبال چرمی صد تا روپایی میزنه میای خونمون ببینی؟

    • بدون نام

      بله دیگه منشا خارجی داره، اسمش دلار هست، وقتی میره بالا روان آدم به لگد میزنه به دیواره ی مغز که پاشو بی عرضه هر چی بلا سرت میاد دست دو دست نزار بشین.

    • بدون نام

      شروع شد نظرهای. شریعتمداری گونه!

    • بهار

      خدایا پس اینا کی میخوان قبول کنن که همه نارضایتی ها حاصل بی لیاقتی مسولین است

    • علی

      خوب بابا راست میگن دیگه انتظار دارن مسئولین وقتی به قشری فشار میاد با 4 تا صلوات و درود و خنده شادی مردم خواسته هاشون رو مطرح کنن مسئولین هم تا شب نشده بهترین کار رو برای بازار انجام میدن ... .. ....واقعا دستشون درد نکنه ....خخخخ

    • بدون نام

      ........ میفهمی داری چی میگی من بازاری پدرم دراومد از گرونی جنس و رکود بازار

    • مهدی

      چقدر بیرون...بیرون از بازار. از شهر ...از کشور ... آسیا اروپا ...زمین ..منظومه شمسی ...منافق ...مخالف ..مجانب مجاور..عوامل ناشناس ...غیر ارگانیک...جهان موازی ..یوفو

    • زیر خط فقر

      راست میگه توریست ها شلوغ کردن مردم با دلار 10 هزار تومن شادن و اعتراض ندارن

    • ن. ن

      وقتی صراف های مجاز رو می بندند دیگه همین میشه
      به چه حقی صرافی ها رو میبندند پس مردم ارز بخواهند چکار باید بکنند
      یک توریست بیاد ایران و بخواد پولش رو تبدیل کنه به تومان باید چکار کنه باید بره از راه غیر قانونی مثل جنس قاچاق چند برابر بخره
      اقای سیف به چه حقی سکه ها رو میفروشه و بعد پولش کجا میره
      طلا پشتوانه مملکت ماست
      واقعا مردمان خوبی هستیم که اینهمه شهید دادیم و صدامون در نمیاد
      واقعا مسئولان بی لیاقت مثل اقای سیف رو باید بگذارید کنار

    • بدون نام

      بابا یکبار هم شده شرف بخرج بدید و تقصیرات و گردن بگیرید

    • بدون نام

      اخ که بعضی حرفها تا ماتحتون ادمو میسوزونه یعنی اینهمه رشد قیمتها واوضاع نابسامان اقتصادی وگرونی ونوسانات ارز وبی ارزشی پول ملی وکم شدن قدرت خرید ودر نتیجه بایکوت شدن وراکد شدن بازار رو نبینی وحاشا وربطش بدی به عوامل خارجی ،لالمونی وخفخون بگیرید والا سنگینترو موجه ترید

    • حسین

      شما منشا آن‌را بیرونی اعلام کردی تازه می گویی من در مقامی نیستم که نظر بدهم شما که آنقدر توانایی دارید که بفوریت عوامل برهم زننده بازار را شناسایی می کنید چرا دست رو دست گذاشتید چندین ماه است قیمتها لجام گسیخته شده شب می خوابی صبح‌اگر خدا بخواد بلند میشی قیمت 30%افزایش یافته چرا اقدام نمی شود تعجب داره فقط بگویید کار آمریکا واسرائیل است ساید هم از نزدیکان صدام

    • علیرضا

      ینی. برای وضعیت بد مملکت و دلار 10000تومنی اعتصاب نکردن و این شلوغ ربطی به اینا نداره اخه مردم مرض دارن بی خود و بی جهت بریزن تو خیابونا؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج