۷۳۷۴۱۸
۲۱ نظر
۵۰۰۳
۲۱ نظر
۵۰۰۳
پ

بیانیه نخبگان در محکومیت نامه مذاکره با آمریکا

در این بیانیه که به همت مؤسسه مطالعات و بررسی‌های راهبردی بعثت تهیه شده آمده است : « نامه سخیف و خفت بار ۱۰۰ نفر از مدعیان اصلاحات و منحرفین از مسیر انقلاب و اپوزیسیون خارج نشین برای مذاکره مستقیم و بدون قید و شرط با آمریکا، این روزها انزجار عمومی را برانگیخته است. چرا که بدعهدی و نقض تعهدات بین‌المللی توسط آمریکایی‌ها تبدیل به رویه‌ای معمول شده و نه فقط ملت ایران بلکه سایر ملت‌های دنیا نیز طعم تلخ این پیمان‌شکنی را تجربه کرده‌اند.

روزنامه کیهان: بیش‌ از ۱۵ هزار نفر از نخبگان اصولگرا و اصلاح‌طلب حوزه و دانشگاه در بیانیه‌ای نامه تعدادی از طرفداران غرب پیرامون مذاکره بدون قید و شرط با آمریکا را محکوم کردند.

در این بیانیه که به همت مؤسسه مطالعات و بررسی‌های راهبردی بعثت تهیه شده آمده است : « نامه سخیف و خفت بار ۱۰۰ نفر از مدعیان اصلاحات و منحرفین از مسیر انقلاب و اپوزیسیون خارج نشین برای مذاکره مستقیم و بدون قید و شرط با آمریکا، این روزها انزجار عمومی را برانگیخته است. چرا که بدعهدی و نقض تعهدات بین‌المللی توسط آمریکایی‌ها تبدیل به رویه‌ای معمول شده و نه فقط ملت ایران بلکه سایر ملت‌های دنیا نیز طعم تلخ این پیمان‌شکنی را تجربه کرده‌اند.

این بیانیه در ادامه با تاکید بر اینکه پرسش افکار عمومی بعد از شکست برجام این است که هدف از نوشتن نامه‌ای با تِمِ تسلیم توسط چند مهره سوخته در فضای کنونی چیست و برای ملت چه خوابی دیده‌اند؟ تصریح کرده است: «این در حالی‌ است که اصرارکنندگان دیروز برای مذاکره با آمریکا امروز خود به یکی از جدی‌ترین منتقدان و دلواپسان تبدیل شده‌اند بطوری‌که مقامات دولتی نیز این اقدام را بی‌عقلی سیاسی محض دانسته و بر مقاومت و استقلال کشور تأکید می‌ورزند؛ چرا که طشت مذاکره از بام افتاده و رسوایی آن برای همگان روشن گردیده است.»

نخبگان اصلاح‌طلب و اصولگرای حوزه و دانشگاه در بیانیه خود تاکید کردند: «از یاد نبرده‌ایم نامه جام زهر برخی نمایندگان خودفروخته مجلس ششم و همچنین زمانی را که ملت ایران بعد از فتنه آمریکایی صهیونیستی سال ۸۸ با تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کرد، افرادی از همین قماش با التماس از کنگره آمریکا و پارلمان اروپا خواستار افزایش تحریم‌ها برای فشار به ملت ایران شدند. آیا غیر از این است که نامه کنونی آنها نیز تکمیل برنامه‌ای از قبل طراحی شده و محصول یک پروژه توافقی میان بازیگران داخلی و خارجی است؟»

ابن بیانیه می‌افزاید: «در حالیکه ایران در تجربه نافرجام برجام بارها با آمریکا مذاکرات مستقیم کرد، تنها نتیجه آن بی‌شرمانه‌ترین نقض عهد از سوی آن شد. حال این جریان درصدد بزرگ‌نمایی تهدیدات آمریکا، خالی بودن دست ایران و در نهایت بازگشت به میز مذاکره است.»

امضا کنندگان این بیانیه ضمن ابراز انزجار و تنفر خود از این خائنان شبه روشنفکر از قوای سه گانه و مسئولان مربوطه خواستند:

۱ ـ در حالی که مسائل اقتصادی و معیشتی مردم دغدغه اصلی رهبر معظم انقلاب بوده و ایشان اتاق جنگ آمریکا را وزارت خزانه‌داری آن می‌دانند، با اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و با تکیه بر توان داخلی به تقویت اقتصاد کشور پرداخته و راه نفوذ و توطئه دشمن را سد نمایند.

۲ ـ در شرایطی که ملت ایران با مشکلات فراوان اقتصادی روبروست، نامه خائنانه عده‌ای وطن فروش بر خلاف مصالح ملی و مبانی نظام اسلامی بوده و تکمیل‌کننده نقشه‌های دشمنان انقلاب می‌باشد و قابل چشم‌پوشی نیست، از مسئولان قضایی خواستار رسیدگی سریع و صریح به این موضوع هستیم.

۳ ـ اکنون که مسئولان ما در آزمون بزرگ حفظ عزت و اقتدار ملی قرار گرفته‌اند شایسته است تا با حفظ روحیه انقلابی از دستاوردهای امام و شهدا و پیشرفت‌های هسته‌ای و موشکی صیانت کرده و تمام تلاش خود را در اعتلای استقلال و پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی به کار گیرند.

این بیانیه در پایان تاکید می‌کند: «دشمنان بدانند ملت بصیر ایران در راستای تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب، هرگز در برابر توطئه‌ها و دسیسه‌های آنان تسلیم نشده و پشتیبانی خود را از امام خامنه‌ای و مسئولان دلسوز نظام اعلام می‌دارد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      تکبیر

    • بی نام

      اصلا اینکارا ازناحیه اصلاح طلبان نیست که بخواهند اینگونه یه اظهارنظری را تبدیل به بحران ودشمن جلوه بدن بجای این کارا بگید مردم تا کی باید درفشار باشند

    • فضل الله خسروانی

      سلام به نظر بنده وتعدادی ازدوستان
      مانباید به امریکا ودیگر دشمنان به نظام واسلام داشته ماشیم
      فقط بیاییم این امضاکندگان رابگیریم وسقطشون کنیم درهرکجای دنیا که باشن انوقت کشور میشه گلستان

    • مهدی

      تکلیف این صد نفرکه هیچکاره اند ..خائن و مزدور ....معلوم ...این پانزده هزار نفر. تا حالا چه گلی بسر ملت زده اند ...؟؟؟با بیانیه و نامه ...مشکلات حل میشه ؟؟خدا قوت

    • بدون نام

      واقعا نخبه بودن

    • بدون نام

      مگه تو مملکت مسئول نخبه هم داریم ؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      تاسف براتون

    • بدون نام

      کاش اسامی این نخبگان را هم اعلام می‌کردید تا ملت نخبگان خود را بشناسند

    • صدای ملت

      ملت هم کشک!

    • بدون نام

      نخبهههههه؟؟؟؟؟!!!!! از امریکا و کانادا و المان و.. پیام دادن؟؟ چون نخبه ای نموند

    • بدون نام

      من فکر می کنم همان شد که آمریکا می خواهد،
      تحریم ایران هیچ ضرری برای آمریکا و اروپا ندارد، چون اصولا ایران در تجارت بین الملی چندان در دنیا سهمی ندارد، از طرفی سیاست اقتصاد مقاومتی بیشتر تبلیغ ابتدا درون گرا کردن اقتصاد و سپس برون گرا کردن آن است.
      در حالی که بازدهی تولید بسیار کم و مصرف انرژی برای تولید بسیار بالا هست در ایران، این رویه منجر به تخریب محیط زیستی می شود که ما قرار است در آن به حیات خود ادامه بدیم.
      در این حال آیا ما با عدم مذاکره با آمریکا، تونستیم به او ضربه بزنیم؟ یا تونستیم وضعیت خود را بهبود ببخشیم؟ یا اصولا بستن تمام در ها بسوی دنیا آیا نشان از اقتدار و قدرت ما دارد؟

    • ایرانی

      این ها نخبه که نیستند هیچ از احمق احمقتر هستند

      پاسخ ها

      • javad

        خخخ دمت گرم گل گفتی یاد فیلم جیم کری افتادم.در ضمن کامنت اصلی منو بکل سانسور کردن این یکی رو که درج کردن با سانسور درج شد
        بدون هیچ پایگاه محکمی از طرف مردم فقط بلدن مزخرف بگن و خیانت همین بس همشون همینن

    • مهدی

      اینطوری که از قرائن معلوم است بالاخره مسئولین پای میز مذاکره با آمریکا حاضر خواهند شد، چه بهتر اگه قراره انجام بشه قبل از آنکه دیر بشه اینکار رو انجام بدهند، وگرنه بعد از گذشت زمان مجبور خواهیم بود از موضع ضعف و درماندگی دست دوستی بفشاریم

    • بدون نام

      باسمه تعالی

      جناب آقای روحانی

      رها کردن اقتصاد به حال خود برای جان به لب کردن مردم و آماده شدن فضا برای تحمیل یک برجام دیگر، خوابی تعبیر نشدنی است.
      این بار اگر قرار بر رفتن باشد، صنعت یا دستاوردی نیست. جنابعالی باید بروی!

      ومن الله التوفیق

    • بدون نام

      آنها اگر نخبه بودند باید می دانستند که مذاکره با آمریکا بارها بصورت پنهان وآشکار انجام گرفته تنها در مواردی که منافع جناحی اقتضاء می کرده

    • بدون نام

      نخبگان یا نخالگان؟

    • بدون نام

      نخبگان یا مرفحین بی درد.....

    • javad

      جمع کنید خودتونو بابا ،هر چی بدبختی مردم ایرانو، ایرانی واقعی از گور همین شماهاست که به ایران و ایرانی دارید خیانت میکنید ،تمام منیع اعم قدرت ،ثروت ،رسانه ،اسلحه ،و زور دست شماست ....

    • TNT2

      نخبه ؟یا نورچشمی ها و اقازاده ها که با پارتی حتی تو دانشگاه و درس هم تارهاشونو پهن کردند

    • gavekoos

      یعنی این عده بی مغز که به همراه کیهان تز میدن و با دشمن فرضی میجنگن، واقعا تو ایران زندگی نمیکنن ؟ این چه ایدئولوژی نابخردانه ای هست ؟ این چه شکل دموکراسی هست ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج