۷۳۷۴۴۸
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

نگاهی نزدیک به گوشی جدید اوپو فایند ایکس (Oppo Find X)

گوشی‌های پرچمدار در یکی دو سال اخیر پیشرفت زیادی کرده‌اند و اوپو نیز برای اینکه از غافله عقب نیافتد به تازگی گوشی اوپو فایند اکس را معرفی کرد. این گوشی‌هوشمند ویژگی‌های جالبی دارد که در این بین می‌توان به دوربین کشویی و صفحه‌نمایش یک‌دست آن اشاره کرد. این ویژگی‌های جدید نظر‌های مثبت و منفی را از جانب کارشناسان صنعت موبایل به‌دنبال داشته است.

برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: گوشی‌های پرچمدار در یکی دو سال اخیر پیشرفت زیادی کرده‌اند و اوپو نیز برای اینکه از غافله عقب نیافتد به تازگی گوشی اوپو فایند اکس را معرفی کرد. این گوشی‌هوشمند ویژگی‌های جالبی دارد که در این بین می‌توان به دوربین کشویی و صفحه‌نمایش یک‌دست آن اشاره کرد. این ویژگی‌های جدید نظرهای مثبت و منفی را از جانب کارشناسان صنعت‌ موبایل به‌دنبال داشته است.

نگاهی نزدیک به گوشی جدید اوپو فایند ایکس (Oppo Find X)

به همین دلیل قصد داریم در ادامه با هم به ویژگی‌های اوپو فایند اکس اشاره کنیم و نقاط مثبت و منفی این گوشی را بررسی نماییم.

گوشی‌های هوشمند تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند اما حضور دوربین سلفی در قسمت بالای صفحه‌نمایش جلوی بیشتر گوشی‌ها به یک استاندارد تبدیل شده است، در این بین اوپو برای پرچمدار جدیدش سعی داشته تا طرحی نو در بیاندازد و به همین دلیل این گوشی صفحه‌نمایشی یک‌دست و تمام‌صفحه دارد که در آن خبری از بریدگی دوربین سلفی و نیست. اوپو برای اینکه گوشی فایند اکس پنل یک‌دست و تمام صفحه‌ای داشته باشد خلاقیت به‌خرج داده و دوربین را به صورت کشویی در پشت صفحه‌نمایش تعبیه کرده است.

نگاهی نزدیک به گوشی جدید اوپو فایند ایکس (Oppo Find X)

به لطف این طراحی، صفحه‌نمایش اوپو فایند اکس چیزی حدود ۹۳.۸ درصد از قسمت جلوی گوشی را تشکیل می‌دهد و سه‌ طرف گوشی کاملاً بدون حاشیه طراحی شده‌ است. این موارد باعث شده تا اوپو فایند اکس تمام‌صفحه‌ترین گوشی باشد که تاکنون صنعت موبایل به خود دیده است.

همان‌گونه که اشاره شد سنسور دوربین سلفی و دوربین پشت گوشی در اوپو فایند اکس به‌صورت کشویی تعبیه شده است که این طراحی موافق‌ها و مخالفین خاص خود را دارد.

طراحی گوشی و صفحه‌نمایش

در اولین نگاه به اوپو فایند اکس، صفحه‌نمایش تمام‌صفحه این گوشی نظر شما را جلب خواهد کرد، به‌خصوصی زمانی که گوشی روشن باشد بدون حاشیه بودن این صفحه‌نمایش بیشتر جلوه می‌کند.

صفحه‌نمایش این گوشی در قسمت بالا تنها حاشیه‌ای ۱.۹۱ میلی‌متری دارد و حاشیه در کناره‌ها نیز ۱.۶۵ میلی‌متر است، بیشترین حاشیه صفحه‌نمایش گوشی فایند اکس در قسمت پایین با مقدار ۳.۴ میلی‌متر است.

نگاهی نزدیک به گوشی جدید اوپو فایند ایکس (Oppo Find X)

اوپو برای گوشی فایند اکس صفحه‌نمایشی ۶.۴۲ اینچی را با فناوری OLED در نظر گرفته است که کیفیت تصویر نسبتاً قابل‌قبولی دارد. رزولوشن این صفحه‌نمایش فول‌ اچ‌دی است و خمیدگی کناره‌های آن زیبایی بیشتری به گوشی داده و به لطف این خمیدگی اوپو فایند اکس راحت‌تر در دست قرار می‌گیرد.

در قسمت پشت نیز با بدنه‌ای فلزی طرف هستیم که با روکشی از شیشه جلا داده شده است که اثر انگشت و آلودگی‌ها را به خود جذب می‌‌کند. در پشت گوشی فایند اکس خبری از اسکنر اثر انگشت نیست و در زیر صفحه‌نمایش نیز تعبیه نشده است و اوپو ترجیح داده که در این گوشی از فناوری تشخیص چهره استفاده کند. این فناوری در اوپو فایند اکس با نام O-Face نامیده می‌شود.

کاربر برای فراخوانی این ویژگی باید دکمه پاور گوشی را حدود یک ثانیه نگه‌ دارد، سپس کشوی دوربین گوشی باز می‌شود و فرآیند تشخیص هویت از طریق تشخیص چهره انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است که در قسمت کشوی دوربین در جلوی اوپو فایند اکس شاهد حضور سنسور اینفرارد نیز هستیم. به لطف این سنسور فرآیند تشخیص چهره کاربر در محیط‌های تاریک به‌راحتی انجام می‌شود.

اوپو درصد خطای فناوری تشخیص چهره O-Face را چیزی حدود یک اشتباه در یک‌میلیون تخمین زده است. در قسمت پایین اوپو فایند اکس نیز با پورت یو‌اس‌بی نوع سی و یک اسپیکر طرف هستیم. در اوپو فایند اکس خبری از جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری نیست و به لحاظ زیباشناختی نیز اوپو برای این پرچمدار خود رنگ‌های قرمز و آبی را انتخاب کرده است.

دوربین و باتری

همان‌گونه که اشاره شد طراحی دوربین در اوپو فایند اکس یکی از ویژگی‌های جالب توجه این گوشی است که طرفداران و مخالفین متفاوتی دارد. دوربین‌ سلفی و دوربین‌های پشت در این گوشی در قالب یک کشو در پشت گوشی مخفی شده است و با باز کردن اپلیکیشن عکاسی این کشو باز می‌شود تا دوربین‌ها آماده به‌کار باشند.

نگاهی نزدیک به گوشی جدید اوپو فایند ایکس (Oppo Find X)

کشوی دوربین در عرض کمتر از یک ثانیه باز می‌شود و دو سنسور ۱۶ و ۲۰ مگاپیکسلی را در قسمت پشت این کشو شاهد هستیم، این دوربین دوگانه به فناوری ثبات نوری تصویر مجهز است و به لطف سنسور دوگانه‌ای که دارد عمق تصاویر را با کیفیت بالایی تشخیص می دهد. دوربین دوگانه اوپو فایند اکس در ایجاد افکت‌های بوکه (Bokeh)، عمل‌کرد قابل‌قبولی دارد. به لطف این ویژگی کاربر می‌تواند قسمت پشت‌زمینه را در عکس‌ها محو کند.

اوپو برای دوربین این گوشی از فناوری هوش‌مصنوعی نیز کمک گرفته و مدعی است دوربین فایند اکس به‌صورت کاملاً هوشمند صحنه‌های مختلف را تشخیص داده و میزان نور را برای عکس‌برداری تنظیم می‌کند.

از طرف دیگر در قسمت دوربین سلفی نیز اوپو فایند اکس، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و با یک دوربین ۲۵ مگاپیکسلی سروکار داریم که عکس‌های سلفی بسیار با کیفیتی می‌گیرد. در این گوشی پرچمدار خبری از شارژ وایرلس نیست اما باتری ۳۷۳۰ میلی‌آمپری اوپو فایند اکس به لطف فناوری شارژ سریع VOOC، در کمترین زمان ممکن شارژ می‌شود.

سخت‌افزار و کارآیی

اوپو پرچمدار جدید خود را تادندان به جدیدترین سخت‌افزارهای روز مجهز کرده است که در این زمینه می‌توان به پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۴۵ و ۸ گیگابایت رم اشاره کرد. به‌لحاظ نرم‌افزاری نیز فایند اکس از اندروید نسخه ۸.۱ اوریو بهره گرفته است و رابط کاربری Color OS نسخه ۵.۱ که توسط اوپو توسعه داده می‌شود را در این گوشی پرچمدار شاهد هستیم.

نگاهی نزدیک به گوشی جدید اوپو فایند ایکس (Oppo Find X)

این رابط‌کاربری سرعت بسیار خوبی دارد اما انصافاً باید اعتراف کرد که تعامل با آن خیلی هم راحت و ساده نیست. اوپو فایند اکس از نسخه آزمایشی اندروید P نیز پشتیبانی می‌کند و کاربران از هم‌اکنون می‌تواند به صورت آزمایشی طعم نسخه جدید اندروید را که حتی هنوز نام آن مشخص نشده، بچشند.

اوپو این گوشی جدید را در ظرفیت‌های مختلف به لحاظ حافظه ذخیره‌سازی راهی بازار خواهد کرد که میزان ۲۵۶ گیگابایت حافظه، بیشترین مقدار ظرفیت اوپو فایند اکس خواهد بود.

اوپو در حین رونمایی پرچمدار جدید خود اعلام کرد نسخه ۲۵۶ گیگابایتی گوشی فایند اکس با قیمت ۱۱۰۰ دلار راهی بازار خواهد شد. این قیمت برای یک پرچمدار چینی ممکن است مقداری گران به‌نظر برسد اما با توجه به صفحه‌نمایش تمام صفحه‌ و طراحی دوربین احتمال می‌رود بخت با این گوشی یار باشد و فروش خوبی را تجربه کند.

در مجموع می‌توان گفت اوپو گوشی عرضه کرده است که تمامی ویژگی‌های یک پرچمدار را دارد، در این بین ممکن است رزولوشن فول اچ‌دی برای اوپو فایند اکس نسبت به سایر پرچمداران روز دنیا نقطه ضعف به‌حساب بیاید از طرف دیگر در این گوشی پرچمدار خبری از شارژ وایرلس، اسپیکرهای استریو هم نیست. تکلیف ضدآب بودن این گوشی نیز هنوز روشن نشده است. با در نظر گرفتن این موارد و با توجه به این نکته که اوپو فایند اکس قرار است شهریورماه امسال راهی بازارهای جهانی شود باید منتظر ماند تا ببینیم پرچمداران سامسونگ و اپل که در همین بازه زمانی عرضه می‌شوند چگونه از خجالت گوشی‌های پرچمدار چینی درمی‌آیند.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم به طراحی صنعتی موبایل علاقه دارید و در خصوص طراحی کشویی دوربین در اوپو فایند اکس، نکته جالبی در ذهن شماست، در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را از نظرهای مفید خود باخبر سازید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج