جاباما
۷۳۷۴۷۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

نزدیک شدن عجیب دومین ایستگاه فضایی چین به زمین

دومین ایستگاه فضایی چین با نام تیانگونگ-۲ (Tiangong-۲) اخیرا مدت ۱۰ روز را در فاصله بسیار نزدیک به زمین گذراند؛ مانوری که برای کارشناسان این حوزه غیر منتظره بوده و این در حالی است که مسئولان چینی از اظهارنظر درباره موضوع، خودداری کرده‌اند.

وب سایت گجت نیوز - ندیم نجم آبادی: دومین ایستگاه فضایی چین با نام تیانگونگ-۲ (Tiangong-۲) اخیرا مدت ۱۰ روز را در فاصله بسیار نزدیک به زمین گذراند؛ مانوری که برای کارشناسان این حوزه غیر منتظره بوده و این در حالی است که مسئولان چینی از اظهارنظر درباره موضوع، خودداری کرده‌اند.

نزدیک شدن عجیب دومین ایستگاه فضایی چین به زمین

بر اساس اطلاعات انتشار یافته از سوی نیروی هوایی ایالات متحده و یکی از سازمان‌های هوا-فضای این کشور، از 12 روز پیش یعنی سیزدهم ژوئن، ارتفاع استقرار دومین ایستگاه فضایی چین از 390 کیلومتری، به 295 کیلومتری زمین کاهش پیدا کرد. البته پس از گذشت 10 روز، تیانگونگ-2 به مدار حرکت تعیین شده‌ی خود بازگشت.

پیش‌تر و در ماه آوریل سال جاری میلادی «تیانگونگ-1» با خارج شدن از کنترل، به سمت زمین منحرف شد که خوشبختانه بدون به بار آوردن تلفات جانی، به درون اقیانوس سقوط کرد.

تیانگونگ-2 که در سال 2016 به فضا پرتاب شد، 10.4 متر طول و 8.6 تن وزن دارد و البته یک سازه دائمی نیست؛ در واقع از آن به عنوان پیش درآمدی برای تست تکنولوژی قابل پیاده‌سازی در یکی دیگر از ایستگاه‌های فضایی چین با نام «تیانهه» استفاده شده است. تیانهه یک ایستگاه فضایی ماژولار و بزرگ با بیش از 100 تن وزن و امکانات فراوان برای میزبانی از فضانوردان خواهد بود که بر اساس برنامه تعیین شده، در سال 2022 وارد مدار خواهد شد.

در اکتبر 2017، فضانوردان چینی موفق به اقامت 30 روزه در تیانگونگ-2 شدند که از زمان ممنوعیت حضور آن‌ها در ایستگاه فضایی بین‌المللی، طولانی‌ترین مدت اقامت مستمر چینی‌ها در فضا محسوب می‌شود. البته این ایستگاه فضایی اکثر مدت فعالیت خود را خالی از سکنه گذرانده است.

نزدیک شدن عجیب دومین ایستگاه فضایی چین به زمین

داده‌های منتشر شده از سوی امریکایی‌ها حکایت از آن دارد که دو احتراق در پیشرانه تیانگونگ-۲، موجب کاهش موقت ارتفاع آن شده و سپس با دو احتراق دیگر، به مدار حرکت اصلی خود بازگشته است.

کارشناسان احتمال داده‌اند که با توجه به حضور دو ساله‌ی دومین ایستگاه فضایی چین در مدار، این یک اقدام کنترل شده به منظور محک زدن موتورهای آن بوده باشد. از طرفی گمان می‌رود مهندسان چینی قصد استفاده از سیستم پیشرانه‌ی مشابهی در تیانهه را داشته باشند که در این صورت، انجام چنین تست‌هایی در حین مدارگردی، داده‌های ارزشمندی را به آن‌ها می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج