۷۳۷۵۵۰
۵۰۵۱
۵۰۵۱
پ

صندلی LC۲

خانواده صندلی‌های «ال سی»؛ صندلی‌های معروف جهان!

لوکوربوزیه یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین معمارن در جهان بوده که نامش یادآور بناها، سبک ها و طرح های معروف و شاخص در زمینه معماری و طراحی صنعتی است. او علاوه بر دستاوردهای معمارانه بی‌ نظیرش در صنعت مبلمان هم آثاری از خود به‌ جا گذاشت.

وبسایت چیدانه: لوکوربوزیه یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین معمارن در جهان بوده که نامش یادآور بناها، سبک ها و طرح های معروف و شاخص در زمینه معماری و طراحی صنعتی است. او علاوه بر دستاوردهای معمارانه بی‌ نظیرش در صنعت مبلمان هم آثاری از خود به‌ جا گذاشت.

اگرچه در سال ۱۹۶۵ هنگامی‌ که او در دریای مدیترانه غرق شد، کارهای برجسته لوکوربوزیه به پایانی ناگهانی رسید، اما نفوذ او در حوزه معماری بی‌ قید و شرط است. در ادامه، در کنار زندگی نامه ای کوتاه، یکی از طرح های معروف وی در زمینه مبلمان با نام صندلی LC۲ را به شما معرفی می کنم.

زندگی نامه لوکوربوزیه

خانواده صندلی‌های «ال سی»؛ صندلی‌های معروف جهان!

شارل ادوارد ژانره در سال ۱۸۷۸ در سوئیس متولد شد. او لقب لوکوربوزیه که اسم پدربزرگش بود را بر خود نهاد و توسط یک معلم تشویق شد تا معماری را متحول کند. در ۱۸ سالگی اولین خانه خود را برای یک عضو از مدرسین مدرسه‌ اش ساخت.

وی در سال ۱۹۰۸ به پاریس رفت و شروع به تمرین با اوگوست پره، معمار پیشگام شناخته‌ شده برای استفاده از فولاد و بتن نمود. لوکوربوزیه به برلین رفت و با پیتر بهرنس کار کرد و در زمینه فرآیندهای صنعتی و طراحی ماشین آموزش دید. لوکوربوزیه تحصیلات آکادمیک نداشت، اما در دفتر معماران بزرگ عصر خود مشغول به کار شد و این اتفاق از او معماری پخته ساخت و باید گفت که بیش از هر چیز سفرهای مطالعاتی و تجربیات این معمار، او را بدین سطح رساند.

اصول طراحی لوکوربوزیه، تناسبات فیبوناچی در بدن

خانواده صندلی‌های «ال سی»؛ صندلی‌های معروف جهان!

او در سال ۱۹۴۷ ابعاد متناسب با مقیاس و اندازه قد انسان را در کتابی به نام مدولر منتشر کرد. او چهار نقطه از بدن انسان را به‌ عنوان نقاطی که دارای تناسبات طلایی فیبوناچی نسبت به یکدیگر هستند معرفی کرد. چهار نقطه مذکور عبارتند از کف پا، ناف، نوک سر و نوک انگشتان دست در حالت بلند کرده و این یعنی «فاصله بین کف پا تا ناف» با مجموع «فاصله بین نوک انگشتان دست با نوک سر» با «فاصله بین نوک سر تا ناف» برابری می‌ کند. به‌ این‌ ترتیب وی مفاهیم اعداد فیبونانچی و عدد طلایی را به‌ صورت عملی وارد اصول طراحی کرد.

صندلی مدرن برای همه

خانواده صندلی‌های «ال سی»؛ صندلی‌های معروف جهان!

این سبک بین جنگ جهانی اول و دوم به وجود آمد. پس از پایان جنگ نیاز شدید به ترمیم و تولید انبوه ساختمان بود. در این زمان معماری مدرن گسترش یافت. مدرن ساده و بدون تزئینات بود و دسترسی به آن برای همه مردم ممکن بود. صنعت و تکنولوژی هم همواره به‌ عنوان منبع الهامی برای سبک مدرن بودند. دوری از زرق‌ و برق سبک‌ های قدیمی و عملکردگرایی این سبک سبب گسترش آن در بسیاری از نقاط جهان گردید.

لوکوربوزیه و معرفی جنبش ناب گرایی

خانواده صندلی‌های «ال سی»؛ صندلی‌های معروف جهان!

لوکوربوزیه در سال ۱۹۵۲ یک جنبش جدید به نام مکتب پیوریسم (ناب گرایی) معرفی کرد. برخی، آثار و گرایش‌ های هنری‌ اش را در ارتباط با این سبک نقاشی می‌ دانند. ناب گرایی به معنای حذف تزئینات و خرده‌ کاری‌ های محیط و اشیاء است؛ یعنی خلوصی مثل رنگ سفید که نماد پاکی و سادگی. می‌ توان گفت که آثار هنری ابزارهای زیبایی هستند که با انتخاب، ظرافت، نسبت و هماهنگی ظاهر می‌ شوند.

خانواده صندلی‌ های ال سی

خانواده صندلی‌های «ال سی»؛ صندلی‌های معروف جهان!

لوکوربوزیه یک سیستم مبلمان را با پسرعموی خود طراحی کرد. مبلمانی با بالش‌ های ضخیم و انعطاف‌ پذیر در فریم‌ های فولادی، ایده این بود که همه راحتی‌ های یک سطح را با استفاده از مینیمالیسم ظریف و منطق صنعتی سبک بین‌ المللی ارائه دهند.

زیبایی‌ شناسی ساختار ساده لوله قابل ملاحظه‌ ای مربوط به نحوه زندگی امروز ما؛ یعنی تقریبا ۹۰ سال بعد است. مبلمان فولادی لوله‌ای مانند سبد فلزی پر از بالش در عین سادگی زیبا و مینیمال بودند. این قاب فولادی که دور کوسن‌ها کشیده شده بود در قالب مبلمان تک نفره و دو نفره و سه نفره همراه پوف به بازار عرضه شد که الهام‌بخش بسیاری از طراحان پس از او شد.

ویژگی‌ های صندلی ال سی

خانواده صندلی‌های «ال سی»؛ صندلی‌های معروف جهان!

۱۹ عدد صندلی کارآمد در عین سادگی تولید شدند؛ صندلی‌ های سبک و مینیمال که در طراحی آن ها خطوط صاف و منظم به کار برده شد و بهره‌ گیری از موادی مثل فولاد با روکش کروم و چرم به‌ عنوان پارچه مبل باعث شد. این مبل راحتی به‌ عنوان نمادی از جنبش مدرن در طراحی مبلمان شناخته شود.

این محصول در ابعاد ۷۶*۷۰ سانتی‌ متر توسط شرکت معتبر ایتالیایی کاسینا که عرضه‌ کننده معروف‌ ترین صندلی‌ ها و مبل‌ های طراحان مشهور است، تولید و با قیمتی در حدود ده هزار دلار به فروش می‌ رسد.

فهرست صندلی‌ های ال سی

خانواده صندلی‌های «ال سی»؛ صندلی‌های معروف جهان!

LC1 - صندلی Sling، در اصل با نام Basculant
LC۲ - صندلی بزرگ، مدلی به نام کاسه سبد (۱۹۲۸)
LC3 - سبکی بزرگ، مدل مدرن به نام سبد کوسن (۱۹۲۸)
LC۴ - صندلی بلند
LC5 - مبل تک نفره
LC۵- کاناپه اف
LC6 - مبل جدول
LC۷ - صندلی چرخشی (۱۹۲۸)

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج