جاباما
۷۳۷۵۵۳
۱۳ نظر
۵۰۰۴
۱۳ نظر
۵۰۰۴
پ

طرح دوباره دستمزد به صلاح نیست

یک مقام مسئول کارگری طرح دوباره دستمزد در شورای عالی کار را به صلاح ندانست و از دولت خواست تا قاطعانه جلوی دلالان و سودجویان را که موجب تحریک و آزردگی مردم و بازار شده‌اند، بایستد.

خبرگزاری ایسنا: یک مقام مسئول کارگری طرح دوباره دستمزد در شورای عالی کار را به صلاح ندانست و از دولت خواست تا قاطعانه جلوی دلالان و سودجویان را که موجب تحریک و آزردگی مردم و بازار شده‌اند، بایستد.

علی اصلانی اظهار کرد: افزایش مزد و بازنگری آن در شورای عالی کار به سود کارگران و کارفرمایان نیست چون همین حالا بسیاری از کارخانه‌ها بخشنامه مزد سال ۱۳۹۷ را با وجود ابلاغ وزیر کار اجرا نکرده‌اند و کارگران مطالبات معوق دارند.

وی ادامه داد: در برخی کارگاه‌ها بخشنامه اجرا شده ولی کارفرمایان از کارگران مهلت خواسته‌اند تا پس از فروش محصولات معوقات آن‌ها را پرداخت کنند و افزایش حداقل مزد در حساب بستان کاری آن‌ها منظور شده است.

اصلانی متذکر شد: اعتقاد ما این است که وقتی بیشتر کارخانه‌ها با افزایش هزینه‌های مواد اولیه مواجهند و در تلاش برای پرداخت معوقات کارگران هستند، طرح دوباره دستمزد و فشار بر کارفرمایان و بنگاه‌ها به صلاح نیست.

به گفته عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار در شرایط حاضر دولت باید قیمت اقلام و خوراکی‌های ضروری مردم و خانوارهای کارگری را ثابت نگه دارد و اجازه افزایش بی‌دلیل قیمت‌ها را ندهد، مجلس هم طرح قابل قبولی برای کمک به بهبود معیشت خانوارهای ضعیف ارائه کند.

وی گفت: شرایطی که امروز برای اقتصاد پیش آمده تحت تاثیر عده‌ای سودجو و دلال است که با جو روانی تلاش می‌کنند مردم و بازار را تحریک کنند.این عده دلار ۴۲۰۰ تومانی دولت را گرفته‌اند و اجناس و کالاهای وارداتی را با دلار ۸۰۰۰ تومانی عرضه می‌کنند تا یک شبه به سود میلیاردی برسند.

اصلانی گفت: قیمت شوینده‌ها در روزهای گذشته افزایش پیدا کرده در حالی که کاملا تولید داخل است، می گویند برخی مواد اولیه وارداتی است. سوال این است که مگر دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردکنندگان نمی‌دهد؟ چرا فروشندگان به نرخ روز دلار، کالا به مردم می‌فروشند؟ آیا باید کمپین نخریدن‌های مردم ادامه داشته باشد تا سودجویان حساب کار خود را بکنند؟

رییس کانون شورای اسلامی کار البرز ادامه داد: کارشناسان اعلام کرده‌اند که به اندازه ۲۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی دلار دست مردم است و به اندازه بودجه سالانه یک کشور طلا در خانه‌های ایرانیان است؛ با چنین وضعیتی باید چه سیاستی در پیش بگیریم که این نقدینگی‌های سرگردان از بازارهای واسطه‌گری و دلالی سر درنیاورد؟

او خاطرنشان کرد: مردم وقتی سکه ۹۰۰ هزار تومان بود، نمی‌خریدند و حالا که به مرز سه میلیون تومان رسیده ماشین خود را می‌فروشند تا سکه بخرند،چنین رفتارهای هیجانی و غیر معقولی پیامد مثبتی برای اقتصاد و جامعه ایران ندارد.

این مقام مسئول کارگری در پایان از دولت و دستگاه‌های نظارتی خواست تا سودجویان و متخلفان را به سرعت شناسایی و با آن‌ها قاطعانه برخورد کند تا جلوی تحریک مردم و بازارهای داخلی گرفته شود.

اسفندماه سال گذشته شورای عالی کار حداقل حقوق کارگران را ۱۹.۵ درصد افزایش داد تا پایه حقوق کارگران به یک میلیون و ۱۱۶ هزار تومان برسد. بخشنامه دستمزد سال ۱۳۹۷ پس از ایام عید در حالی از سوی وزیر کار ابلاغ شد که بازارهای داخلی با نوسان شدید نرخ ارز مواجه شدند و این امر موجب شد تا کارگران افزایش دستمزد را احساس نکنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کی به صلاح بوده که الان باشه؟
      ....

    • علیرضا

      جالبه این قیمت ها دیگه پایین نمیاد یعنی ما باید با همین حقوق بمیریم
      بعدش از مدیرهای ایران که خودشون دستی تو دلالی دارن چه انتظاراتی دارید

    • بدون نام

      این الان مسؤل کارگریه این جوری تمام قد داره از کارگر حمایت میکنه دمت گرم باوو شرمنده کردی کارگرارو

    • بدون نام

      کارگران دارن زجر میکشن همش به فکر کارمندید

    • کارگر

      هر کس به طریقی دل ما می شکند.بیگانه جدا دوست جدا می شکند. بیگانه اگر می شکند حرفی نیست .از دوست بپرسید چرا میشکند

    • بدون نام

      چقدر نماینده کارگران به فکر کارگران هست خندم گرفت دارم از درد نفهمی بعضیا میمیرم

      پاسخ ها

      • حسین

        دوست عزیز نماینده های مجلس کاری برای بهبود وضع مملکت نمی کنند حالا توقع داری نماینده اصطلاح کارگران کار مثبتی بکند چه نماینده مجلس وچه نماینده کارگران قبول کن انتصابی هستند نه انتخابی

    • بدون نام

      مخاطب عریز ۱۳۰۶ دقیقه که می فرماییددولت فقط فکرکارمنده کمی حواست راجمع کن وبادلیل ومنطق حرف بزن دولت برای کارمندها چه کاری کرده همان درصدراکه به کارگرداده به کارمندهم داده اقای عزیز شما اگرخوب دقت کنی کارگر دوونیم برابرحقوقش عیدی گرفت درحالی که کارمند ۸۵۰۰۰۰: هزاریعنی یکسوم کارگر ازطرفی کارگرحق مسگن وایاب وذهاب وپول لباس واضافه کاری وخرج سفرمی گیره ددحالی که کارمند بدبخت هیچ مزایایی جزحقوق ثابتش نداره پس لطفا اینقدر کارمند کارمندنکن تازه دفترچه خدمات بیمه اجتماعی توی بیمارستانهاشون مجانی پول یکدست دندان مصنوعی وعینک هم که برای خودوهمسرشون مجانی خوب شمابگوکارمند کجاازاین مزایا استفاده میکنه پس این حق کارمنده که به حقوقش اضافه بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کارمنداوضعشون خیلی خوبه زیادبه خودتان فشارنده

    • بینام

      یک عده دراین مملکت بدون اینکه نفعی برای کشور داشته باشند حقوقهای انچنانی دریافت میکنند.اینها باعث ورشکستگی. رکود ونابودی اقتصاد این مملکت است نه دادن حق اجحاف شده کارگر. کارمند وبازنشسته.که. همیشه باتورم وگرانی 10 سال عقبترند مگر طبق قانون اساسی. حقوقها با وضعیت.درصد افزایش گرانی وتورم میباییت افزاش داشته باشد که این افذایش هرسال کمتربوده

    • بدون نام

      کارمندا وضعشون خوبه حقوق خوب تعطیلات عیدی پاداش وخیلی چیزای دیگه کارگر چی داره چی بهش میدن

    • بدون نام

      ولی گرانی به صلاح مردمه

    • ا ص

      شما مسولین بی کفایت ومفت خور یا ما ملت را خرفرض کرده اید یا خودتان را به خریت زده اید کسی بقول خودتات دوتن سکه میخرد بجز اینکه با خودشما دستش در یک کاسه باشد ومجوز خودشمارا بگیرد دکل نفت روز روشن به سرقت میرود میلیاردها پول از کشور خارج میشود .اجازه خروجش راخودتان صادرمیکنید بعد برای مردم روضه خوانی میکنید.دست شما برای همه روشده ما ملت دیگر فقط منتظر خدا هستیم که تقاص ماملت را ازشما بگیرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج