۷۳۷۵۶
۴۰ نظر
۵۰۰۵
۴۰ نظر
۵۰۰۵
پ

طراح بیلبورد صداقت آمریکایی کیست؟+عکس

بیلبوردهای سازمان تحت مدیریت این جوان ۳۳ ساله، این روزها در اوج خبرها و حاشیه ها قرادارد.

مجله مهر: بیلبوردهای سازمان تحت مدیریت این جوان ۳۳ ساله، این روزها در اوج خبرها و حاشیه ها قرادارد.

هفته ای که گذشت، هفته «اوج» بود. سازمانی غیردولتی و خبرساز که به واسطه بیلبوردهای نصب شده در معابر مختلف شهر تهران، روی بورس اخبار قرار گرفت. «سازمان هنری- رسانه ای اوج» که بیلبوردهای خبرساز «صداقت امریکایی» را به آن نسبت می دهند، با رئیس جوانش پرحاشیه ترین خبرهای هفته اخیر را به خود اختصاص داد. حاشیه هایی که با واکنش های متعددی روبه رو شد و حتی پس از جمع آوری این بیلبوردها در عصر جمعه هم این واکنش ها ادامه یافت.

طراح بیلبورد صداقت آمریکایی کیست؟+عکس

طراح بیلبورد صداقت آمریکایی کیست؟+عکس

اما این سازمان توسط چه کسانی اداره می شود و چه فعالیت هایی در گذشته انجام داده است؟

حاشیه های یک «اوج»

«سازمان هنری رسانه‌ای اوج تشکل مردم نهاد و تخصصی مردمی است که توسط NGO‌ها تشکیل شده است که هزینه آن و اعتبارات تولیدات خود را با حمایت همه دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی تامین می‌کند و مسئولیتی برای پشتیبانی شدن از هیچ نهادی ندارد.سازمان‌هایی در وزارت کشور ثبت می‌شوند سازمان‌هایی هستند که بخش اعظم آن‌ها تشکل‌های سیاسی است.

این سازمان به عنوان یک تشکل مردم نهاد با رزمه بین المللی که دو سال از عمر آن می‌گذرد. مجموعه ای است که با کنار هم قرار گرفتن موسسات فعال در حوزه هنر و رسانه شکل گرفته است. این موسسه شبیه به یک اتحادیه است و کار آن حمایت از اشخاصی است که در این حوزه کار می‌کنند.» این، اظهارات مدیرعامل سازمان اوج درباره سازمان تحت مدیریتش است.

طراح بیلبورد صداقت آمریکایی کیست؟+عکس

«احسان محمدحسنی» جوان ۳۳ ساله ای که حالا مدیریت سازمان اوج را هم به مجموعه تجربیات مدیریتی اش افزوده است. او «معاون هنری» پیشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس است. چندی هم به عنوان معاونت اطلاع رسانی و تبلیغات این بنیاد فعالیت کرده و سابقه ریاست «فرهنگسرای پایداری» را هم در کارنامه خود دارد.

طراح بیلبورد صداقت آمریکایی کیست؟+عکس

احسان محمدحسنی در این عکس با کت و شلوار سفید، نشسته در میان محمدرضا شریفی نیا و نادرطالب زاده مشخص است

اجرای برنامه هایی همچون «شب آفتابی» که روایتی تئاترگونه و مستند از صدراسلام تا زمان معاصر داشته، در کنار تولید مستندهایی همچون «روح الله» که بارها و در مناسبت های مختلف از صداوسیما پخش شده است، از جمله فعالیت هایی است که نام محمدحسنی در میان پدیدآورندگان ان به چشم می خورد.

سازمان اوج، البته یک برنامه خبرساز دیگر هم با عنوان «شب شاعر» دارد که همین چند وقتت پیش در تجلیل از «محمدحسین جعفریان» نویسنده، شاعر و روزنامه نگار برگزار شده بود و در کانون توجه رسانه های فرهنگی- هنری قرار گرفت.

از آن بیلبورد تا این بیلبورد

در میان فعالیت های سازمان اوج، چند فعالیت به عنوان شاخص درنظر گرفته شده است . غیر از «شب شاعر» فعالیت هایی همچون «جایزه گفتمان انقلاب اسلامی»، تولید محصولان تلویزیونی از قبیل فیلم داستانی، مستند، مسابقه و نماهنگ از جمله فعالیت هایی است که برای انجام توسط این موسسه تعریف شده است.

طراح بیلبورد صداقت آمریکایی کیست؟+عکس

در کنار این فعالیت ها، عنوانی به نام «موج سازی تبلیغاتی» هم درنظر گرفته شده است. مسئولان اوج، این بخش را این گونه تعریف کرده اند:«تولید محصولات گرافیکی برای فضاسازی و ایجاد موج‌های تبلیغاتی در زمره‌ی پروژه‌های جاری در خانه‌ی طرح و گرافیک سازمان قرار می‌گیرد. بنرهای در ابعاد بزرگ که در نقاط مختلف شهر مثل میدان ولی‌عصر و خیابان ستارخان نصب شده است، و نیز مجموعه پوسترهای «جنگ، کار تا پیروزی» نمونه‌هایی از این پروژه‌ها هستند.»

طراح بیلبورد صداقت آمریکایی کیست؟+عکس

بیلبورد بزرگ میدان ولیعصر(عج) هم کار بروبچه های سازمان اوج است

ویژگی همه بیلبوردهای طراحی شده توسط این سازمان، گرافیک متفاوت آن و پرداختن به موضوع از زاویه ای متفاوت است. این ویژگی ها دربیلبوردهای «جنگ کار تا پیروزی» نمود بیشتری داشت و در بیلبوردهای «صداقت امریکایی» حاشیه سازی را چاشنی خود کرده بود. بیلبوردهایی که با نمادسازی های خبرساز از دوطرف ایرانی و امریکایی پشت میز مذاکره، واکنش های چهره های مختلف، از اعضای شورای شهر و روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری تهران تا برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به همراه داشت. واکنش های متفاوت و موافق و مخالفی که در نهایت به جمع آوری این بیلبوردها از معابر تهران ختم شد.

با این حال، ماجرای نصب و جمع آوری این بیلبوردهای خبرساز، چند روزی فضای رسانه ای و شبکه های اجتماعی مجازی را به خود معطوف کرد. اتفاقی که البته اولین مورد از این دست اتفاق ها نبوده و قطعا اخرین مورد آن هم نبوده است.
باید منتظر ماند و واکنش مدیران سازمان اوج را دید. آیا اوج، دوباره به اوج خبرها باز می گردد؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد حسین

      ایولا دمشون گرم... خیلی با کاراشون حال کردم

    • مملي

      از قيافه هاشون معلومه كه ...

    • aliblk

      از این تندروها متنفرم.
      فقط باعث ایجاد تنش و جنگ بین کشورهای دنیا میشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم از ادمهایی مثل تو متنفرم تحریمت کردن می خوای دوست شی

      • بدون نام

        آدم نمی دونه به کم عقلایی مثل تو چی بگه اینا به خاطر همین کارا مارو تحریم کردن

      • بدون نام

        این طوری نیست ما مرگ بر امریکا میگیم چون اونا دارن به ما ستم میکنن مرگ بر امریکا یه واکنشه نه کنش جواب توهینتم نمیدم چون اگه بگم بدون توجه به توهین خودت به من میگی بیشعور .موفق باشی

    • بدون نام

      حالا بابت هر بیلبورد چند میلیارد به جیب مبارکشون می ره؟ شرکت تبلیغاتی مردم نهاد!منو یاد هیئت های عزاداری جدیدالتاسیس (دوران احمدی نزاد) انداخت که با بودجه دولتی راه اندازی شده اند و فقط یه علم گنده می ذارندو شربت می دن.انگار پیام عاشورا فقط همینه.!راستی عربده کشی بعضی مداحان را هم چاشنی کارشونه.

    • بدون نام

      سازمان هنری رسانه‌ای اوج تشکل مردم نهاد و تخصصی مردمی است >
      آره جونه مادرت

    • بدون نام

      تازمانیکه همچین تندروهایی توی کشور جولان میدن وضع ما همینه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ه..تا زمانی که بعضیا مٍۀ شما فکر کنن ...

    • بدون نام

      خدا لعنتش کنه

    • بدون نام

      پوستر دوم سانسور شده طرح اصلی رو دیروز توی همین سایت دیدم ،این نبوده ،دوستان برترینها هم یواش یواش دارند میرند سمت ضرغامیها .... اینم لینک پوستر اصلی :
      http://www.afkarnews.ir/vdcba0b5srhbzgp.uiur.html

    • Mali

      خوب پول ميگيرند ،اينها دشمنى كردن براشون مهم نيست مردم مهم نيستند چرا من و شما نميتونيم اين كارارو بكنيم حالا با اينهمه بيلبورد و مرگ بر امريكا چى عايدمون شده هان؟ عايدمون شده؟؟؟

    • ترسو

      شکل بابک زنجانی ... ولی با ریش !!

    • ددی جواد

      بخدا شریفی نیا دیگه اخر اخرشه.ابروی هر چی مرد و هنرمند وبرده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میتونی هنر رو توضیح بدی

    • بدون نام

      آفرین
      دمش گرم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        +++++++++++

    • rara

      تا رانت باشد اینها هم هستند متاسفانه

    • نگران آینده

      این رو بگذارید کنار اون صدای واحدیه که ما انتظار داشتیم از آمریکا بشنویم.. بیخود نبود اولین واکنش اونها این بود که "آیا رییس جمهور ایران میتونه تضمین بده از ایران هم یک صدای واحد به گوش برسه؟"

    • الف

      بعضي ها براي پول در اوردن و مشهور شدن دست به چه كار هايي كه نمي زنند . حتي اگر به قيمت فجايع بزرگ بشه . توي اين بحث با ابروي شهرداري ، دولت ، سپاه و خيلي جاهاي ديگه بازي شد .چقدر موزيانه و شرورانه!!!!!!!!

    • مهدی

      «هزینه آن را با حمایت همه دستگاه‌های دولتی…»
      معنی NGO رو هم فهمیدیم!

    • Mahsaa

      من متاسفم كه بعضي از دوستان هيچ غيرت و تعصبي ندارند و واقعيتها رو نميبينند!!! اين بيلبورد غير از واقعيت چيزه ديگه اي رو نشون ميده...!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چطوری دلال

      • بدون نام

        من مهسا رو تایید میکنم دلالم نیستم می خوای باور کن میخوای نکن

    • بدون نام

      بدون توجه به اهداف استفاده از آن بيلبوردها، بايستي به طراحان اين آثار كه با هنرمندي والائي موضوع را به گوياترين وجه ممكن به بيننده و مخاطب ارائه و القاء نموده اند آفرين گفت.

    • الهام

      خدا به داد ملت و مردمی برسه که از تاریخ درس نمیگیرن و مایه ننگ خودشون و نسل های آینده میشن. آمریکا چه خدمتی تو تاریخ به ایران کرده که باید دوست کشورمون بدونیمش؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • مجتبی

        دوست عزیز
        امریکابه ایران خدمت نکرده ونمیکنه که درش شکی نیست چون ازاول استعمارگربوده نه مستعمره.ولی بهانه هم نبایددست قدرتهای غربی بدیم که دشمنی وتحریم روبیشترکنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        بابهانه واسه تحریم ضررش به تمام نسلهای اینده این اب وخاک میخوره غیرازاین چیزی عایدمون شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        دوست نباش ولی بهانه برای دشمنی هم نده عزیزم.این سیاست وحرف اقای روحانی ودیگربزرگان ویک قشرازاین مملکته.ومعنی نرمش قهرمانانه رهبرعزیزمونه.
        حالا شمابگوکجاش مشکل داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • رسول

      خدایا چرا این اقلیت تندرو نمیخوان بفهمن که مردم اونا رو نمیخوان. 8 سال مملکت دستشون بود این از وضعمون. به فلاکت دچارمون کردن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اولا اصولگرایی تندروی نیست .(کسایی که حالو حوصله خدا پیغمبر ندارن از این انگها میزنن). دوما هیچ اصولگرایی سه سال اخر احمدی از ایشون حمایت نکرد حداقل 90 درصدشون .برای اثبات حرفمم نمونش اقای لاریجانی که روحانیو خیلی خیلی بیشتر از احمدی قبول داره و باش مشکلی نداره واضحه توضیح بیشتر نمی خواد چون نمونه های دیگر هم هست

      • علی

        در پاسخ به کاربر باید گفت همون اصولگرایانی که سه سال آخر از احمدی نژاد حمایت نمیکردن، شیفتگان سینه چاکش در 5 سال قبل بودند و هر کسی مخالف آنها و مخالف احمدی نژاد صحبتی میکرد با انواع نسبتهای ناروا او را مورد هجمه قرار میدادند. در مناظره ها و قبل از ماجرای درگیریهای بعد از انتخابات آیا به یاد دارید که با منتقدین از مردم عادی و نامزدان و حامیانشان چه کردید؟

    • ایرانی

      عالیه

    • ایرانی

      عالیه

    • بدون نام

      کسی نمی گه آمریکارودوست خودتونوبدونین به هرحال هرکشوری دنبال منافع خودش هست .دردسراینه که همین قندعسل به بینی سالی چندبارتوینگه دنیا به سرمی بره وگیرین کارت هم داره مثل خیلی های دیگه که اعضائ خانواده وفرزندانشون توکشورهای اروپایی وکاناداوامریکا تحصیل می کننواقامت دارند اونوقت برای مردم نسخه می پیچن .درداینه دوروئی.

    • مینا

      خوب معلومه این آقای جوجه با این کاراش داره پشتیبانی می کنه از اون کسایی که از قبل تحریم ها سود کلان بردند و خوردند در ضمن حالم ازت بهم می خوره شریفی نیا ...

    • رضا

      خدا قوت تا چشم بعضیها دربیاد البته کورن که واقعیت ها رو نمی بینن یعنی چشمشون قبلا در اومده

      پاسخ ها

      • علی

        مطمئنی که چیزی که خودت میبینی با چشمان باز داری میبینی. یه کم چشاتو بمال شاید چیزه دیگه ای دیدی

    • ahmad

      نمی دانم مردم چه گناهی دارن که با یدچوب کج فهمی بعضی ها که به نام اصولگرایی وبه نام دین ریشه ی مملکت را درآورده اند رابخورند.آقایان عاقل باشید دردنیای امروز گفتمان واعتدالپیروز است نه فحاشی کردن وبد وبیراه گفتن ،تا ماداریم دشمن دشمن می کنیم همه رشد کردندورفتند.ما فقط داریم کمونیست هارا تقویت می کنیم عجب مذهبی هایی هستیم!!!!!!!

    • mojtaba

      دوست عزیز
      امریکابه ایران خدمت نکرده ونمیکنه که درش شکی نیست چون ازاول استعمارگربوده نه مستعمره.ولی بهانه هم نبایددست قدرتهای غربی بدیم که دشمنی وتحریم روبیشترکنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      بابهانه واسه تحریم ضررش به تمام نسلهای اینده این اب وخاک میخوره غیرازاین چیزی عایدمون شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      دوست نباش ولی بهانه برای دشمنی هم نده عزیزم.این سیاست وحرف اقای روحانی ودیگربزرگان ویک قشرازاین مملکته.ومعنی نرمش قهرمانانه رهبرعزیزمونه.
      حالا شمابگوکجاش مشکل داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • لیلا

      دوستان عزیز,کار فرهنگی کردن,خلاقیت ومدرنیته میخواهد,توهین با کار هنری وفرهنگی فرق داره,ما نه منکر کارهای آمریکا هستیم نه کوریم وکارهای دولتمردای خودمون رو نمیبینیم,,,
      کسانی که سنگ آمریکا را به سینه میزنند,,,کسانی هستند که غیرت ایرانی ندارند,,,

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج