جاباما
۷۳۷۵۸۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

کلید موفقیت ساوت‌گیت مقابل بلژیک

هر دو تیم (بلژیک و انگلیس) صعود کرده‌اند و منهای امتیازات بازی جوانمردانه‌شان از هر نظر برابر هستند و به همین دلیل انگلیس با اختلافی ناچیز بالاتر از بلژیک قرار می‌گیرد چون یک کارت زرد کمتری دارد.

ورزش سه: هر دو تیم (بلژیک و انگلیس) صعود کرده‌اند و منهای امتیازات بازی جوانمردانه‌شان از هر نظر برابر هستند و به همین دلیل انگلیس با اختلافی ناچیز بالاتر از بلژیک قرار می‌گیرد چون یک کارت زرد کمتری دارد. حالا بلژیک می‌آید و باز پیش‌بینی و گمانه‌زنی‌ها درباره تیم‌های اول و دوم گروه. دو سال پیش در یورو ۲۰۱۶، انگلیس بعد از دو بازی اولش در مرحله گروهی صعود کرد که با یک تساوی مقابل روسیه و پیروزی مقابل ولز بود. سپس، روی هاجسون سرمربی وقت سه‌شیرها تصمیم گرفت یک تغییر اساسی در ترکیب تیمش برای بازی آخر ایجاد کند و اینگونه بود که ناتانیل کلاین، رایان برتراند، جردن هندرسون، جک ویلشر، جیمی واردی و دانیل استوریج را وارد ترکیب کرد.

برنامه این بود که به بازیکنانی که آنقدرها آماده نبودند فرصت بازی برسد، در حالی که بازیکنان اصلی هم استراحت و برای بازی‌های مرحله حذفی نفسی تازه کنند. انگلیس در بازی سومش با اسلواکی بدون گل مساوی کرد و به خاطر آن در مرحله یک هشتم نهایی با ایسلند روبه‌رو شد. خودتان دیگر ممکن است به یاد آورید که داستان آن بازی چه شد. اگر یاد‌تان نمی‌آید، همین مقدار بدانید که هاجسون درست قبل از آنکه آخرین راند تشویق ایسلندی‌ها پس از بردشان مقابل سه‌شیر به پایان برسد، دیگر سرمربی تیم ملی انگلیس نبود.

اگرچه قیاس تیم فعلی انگلیس در جام جهانی ۲۰۱۸ - تیمی که وضعیت و بازی‌های بهتری نسبت به انگلیس یورو ۲۰۱۶ دارد - با تیم هاجسون مقایسه بی‌نقصی نیست اما در برخی موارد، دو تیم موارد مشابهی دارند که گرت ساوت‌گیت اگر هوشیاری و ذکاوت به خرج دهد می‌تواند از رخ دادن اتفاقی مشابه آنچه برای تیم هاجسون افتاد جلوگیری کند.

هر دو تیم (بلژیک و انگلیس) صعود کرده‌اند و منهای امتیازات بازی جوانمردانه‌شان از هر نظر برابر هستند و به همین دلیل انگلیس با اختلافی ناچیز بالاتر از بلژیک قرار می‌گیرد چون یک کارت زرد کمتری دارد. با اینکه شاید به نظر برسد صدرنشینی در این گروه بهتر است اما واقعیت این است که با توجه به حریف احتمالی بعدی‌شان در مرحله یک هشتم نهایی شاید دو تیم ترجیح بدهند که به‌عنوان تیم دوم به مرحله حذفی بروند و از این رو ترجیح بدهند که بازنده بازی باشند یا اگر هم به مساوی رضایت می‌دهند، سعی کنند کارت زرد بیشتری بگیرند تا دوم شوند.

ساوت‌گیت بعد از برد تیمش مقابل پاناما گفت: «من فکر می‌کنم که ما می‌خواهیم روند فعلی‌مان را حفظ کنیم و به پیشرفت‌مان به‌عنوان یک تیم ادامه دهیم. بازی‌مان مقابل بلژیک بازی زیبایی می‌شود و از آن بازی‌هایی خواهد بود که از نظر فشار روانی، جان‌مان به لب‌مان نخواهد رسید.»

به نظر می‌رسد استراحت یا سیستم چرخشی در کار نخواهد بود اما صبر کنید. در ادامه ساوت‌گیت می‌گوید: «با این حال من برای این بازی تصمیماتی در سر دارم چون حفظ هارمونی گروه برایم مهم است. بازیکنانی هستند که امروز فرصت بازی نداشتند و اهمیت‌شان برای من به اندازه همان‌هایی است که بازی کردند. برخی از بازیکنان یکی دو هفته است که فرصت بازی نداشته‌اند و ممکن است که ما در مقاطع پایانی جام به آنها نیاز پیدا کنیم. به علاوه، ما باید به این دسته از بازیکنان این اطمینان خاطر را بدهیم که آنها هم به اندازه سایر بازیکنان برای ما مهم هستند. ما باید در ۳۶ ساعت آینده تکلیف‌مان را مشخص کنیم. اینکه اولویت‌مان چیست؟ خب، هارمونی گروه قطعاً جزو بالاترین گزینه‌ها در فهرست اولویت‌های من است. من به تمام بازیکنانم اعتماد کامل دارم.»

سرمربی انگلیس تأکید داشت که حریف بالقوه شاگردانش در مرحله یک هشتم نهایی، همچنین امکان جلوگیری از مواجه شدن با برزیل یا آلمان در مرحله یک چهارم نهایی در تصمیم‌گیری‌هایش نقشی ندارد. او گفت: «شما اصلا چطور فهمیدید که چنین احتمالی وجود دارد؟»

خب هر چه نباشد، در گذشته، تلاش سرمربیان برای بیش از اندازه زیرکانه رفتار کردن یا پیش‌بینی نقشه راه تیم‌شان در مراحل حذفی برای آنها گران تمام شده است بخصوص آنهایی که فراتر از مرحله یک هشتم نهایی را نگاه می‌کردند اما ساوت‌گیت قبل از اینکه به افق‌های خیلی دور چشم بدوزد، در کنفرانس خبری پس از بازی‌اش با یک دلیل منطقی، ترجیح داد خیلی غرق در آینده نشود و این نکته مثبتی بود. نیمه دوم را فراموش کنید. بازی همان موقع که ۵ بر صفر شد، تمام شده بود اگر قبل‌تر از آن تمام نشده باشد، با این حال در ۹۰ دقیقه بازی مقابل تونس و ۴۵ دقیقه دوم بازی مقابل پاناما، انگلیس تیمی منظم، با اعتماد به نفس و کارآ‌مد نشان داد و کمتر پیش می‌آید که این تیم در یکی از بازی‌هایش هر سه مؤلفه را با هم داشته باشد. به همین دلیل ساوت‌گیت باید قبل از وسوسه شدن برای اعمال یک تغییر کلی در مقوله‌ای که خودش آن را هارمونی گروه معرفی کرد، برای مدتی طولانی و به شیوه‌ای منطقی فکر کند.

انگلیس توانسته به یک فرمول مشخص دست پیدا کند که در حرکات هماهنگ رحیم استرلینگ، جسی لینگارد و هری کین در یک سوی میدان و در حرکات سه مدافع تیم در سوی دیگر میدان مشهود بوده است. این موضوع باید ساوت‌گیت را متقاعد کند که تغییراتش برای بازی مقابل بلژیک را به حداقل میزان ممکن برساند. انگلیس صرفاً تیمی نیست که با بازی کردن مهره‌هایش در کنار یکدیگر رشد کند بلکه این کار را با بازی مقابل حریفانی از انواع مختلف انجام خواهد داد. همانطور که ساوت‌گیت اذعان داشت، پاناما و چیزی که او به‌عنوان سیستم ۱-۳-۶ برای بازی این تیم توصیف کرد، یک چالش کاملا متفاوت در قیاس با بازی اول مقابل تونس را پیش روی مردان او قرار داد. بلژیک هم اما یک چالش کاملاً متفاوت برای مردان ساوت‌گیت خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج