۷۳۷۶۹۱
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

حجم تجارت ایران و اروپا چقدر است؟

خبرگزاری ایرنا به نقل از نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گزارش داد: حجم مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته و به ۲۲ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۷ رسیده است.

خبرگزاری ایرنا به نقل از نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گزارش داد: حجم مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته و به ۲۲ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۷ رسیده است.

«پدرام سلطانی» رقم مراودات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۳ را برابر ۱۴ میلیاد یورو اعلام کرد.

وی با یادآوری اینکه روابط اقتصادی ایران و اروپا سابقه ای دیرینه دارد که در سال‌های گذشته به دلایل سیاسی دستخوش فراز و فرودهایی شده است، افزود: بسیاری کشورهای اروپایی تصمیم دارند تا دفتری را در ایران برای توسعه روابط و تعاملات با شرکت‌های ایرانی بگشایند.

سلطانی ادامه داد: با رویکرد دولت جدید آمریکا و خروج یکجانبه از برجام انتظار می رود اختلالاتی در مسیر توسعه تجاری و صنعتی ایران و اتحادیه اروپا به وجود آید و به ویژه چالش ها و افت و خیزهایی در روابط با شرکت های بزرگ اروپایی با توجه به منافعی که در ایالات متحده دارند، شاهد باشیم.

وی به سخنان یکی از مقام‌های مسئول اتحادیه اروپا اشاره کرد که چندی پیش در محل اتاق ایران اظهار داشت «اتحادیه اروپا در رخداد اخیر و اعمال تحریم‌های ثانویه علیه ایران متوجه شد که چقدر در حکمرانی یکپارچه خود آسیب پذیر است و سیاست هایش می تواند از سوی یک کشور زورگو در معرض خطر باشد».

نایب رئیس اتاق ایران خاطرنشان کرد: ما به عنوان نماینده بخش خصوصی ایران اعلام می کنیم که اشتیاق شرکت های ایرانی برای تعامل هرچه بیشتر با شرکت‌های اروپایی زیاد است و خواهان تلاش برای حفظ روابط اقتصادی با اتحادیه اروپا و جلوگیری از سایه انداختن سیاست بر این روابط هستیم.

وی تاکید کرد: صلح، امنیت و بالندگی کشور های خاورمیانه و آرامش، رفاه و امنیت کشورهای اروپایی تنها از مسیر اقتصاد، تعامل و همکاری می‌گذرد.

سلطانی همچنین به سفر هفته آینده رییس جمهوری ایران به کشورهای سوئیس و اتریش با همراهی بخش خصوصی اشاره کرد که نشان دهنده عزم ایران و اتحادیه اروپا برای گسترش تعاملات است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امان ازمردم عوام فریب

      این آمارمن درآوردی رو ازکجا آوردی برترینها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج