جاباما
۷۳۷۸۱۲
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

سهم ۳ درصدی گردشگری در اقتصاد ایران

مشاور رئیس‌جمهوری با بیان این‌که گردشگری سهم حدود ۳ درصدی در اقتصاد کشور دارد، گفت: برای افزایش سهم این بخش در اقتصاد کشور نیازمند سرمایه‌گذاری‌های کلان در زیرساخت‌ها هستیم.

خبرگزاری تسنیم: اکبر ترکان در مراسم اختتامیه، نمایشگاه و معرفی نفرات برتر مسابقه بین المللی طراحی مجتمع بین راهی با بیان این‌که دولت می‌خواهد اقتصاد کشور را با تکیه بر گردشگری تقویت کند، اظهار کرد: سهم گردشگری از اقتصاد ایران ۲ تا ۳ درصد برآورد می‌شود و اگر می‌خواهیم این بخش را گسترش دهیم لازمه آن سرمایه گذاری‌های کلان است.

وی با بیان این‌که برای دو برابر شدن سهم گردشگری از اقتصاد باید به همین میزان زیرساخت‌های گردشگری را افزایش دهیم، افزود: کشورهایی مانند ترکیه، امارات، و ایتالیا و اسپانیا در جنوب قاره اروپا به این دلیل رتبه‌های خوبی در گردشگری دارند که سرمایه‌گذاری‌های کلانی در این بخش انجام داده‌اند.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌های بالای گردشگری در کشور وجود دارد که باید از آنها استفاده کنیم، بی شک بدون سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها سهم گردشگری ایران افزایش نمی‌یابد.

مشاور رئیس‌جمهوری بیان کرد: باید بتوانیم در ۱۰۰ نقطه جغرافیایی ایران جاهایی مثل سرزمین ایرانیان (منطقه ویژه اقتصادی زرندیه) ایجاد کنیم تا زمینه اشتغال، رونق اقتصادی و تعامل با سایر کشورها را فراهم آوریم.

در این مراسم مشاور سابق وزیر راه و شهرسازی نیز با تاکید بر اهمیت ساخت مجتمع های بین راهی برای تامین نیاز کاربران جاده گفت: مجتمع‌های بین راهی علاه بر امنیت، سوخت،‌تعمیرات و... مردم را تامین می‌کند.

داوود کشاورزیان با بیان این‌که در حال حاضر حدود ۶۰۰ مجتمع فعال بین راهی در کشور داریم، افزود: به همین تعداد نیز مجتمع بین راهی در حال ساخت است.

وی تصریح کرد: حدود ۶۰۰ مجتمع بین راهی برای جاده‌های کشور کمبود داریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج