۷۳۷۸۴۲
۱۶ نظر
۵۰۰۷
۱۶ نظر
۵۰۰۷
پ

ولایتی: اروپا به تعهدات برجامی خود عمل کند

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: انتظار بیشتری از برخی دولت اروپایی از جمله فرانسه برای نقش‌آفرینی موثر در برجام وجود داشته است.

خبرگزاری مهر: علی‌اکبر ولایتی امروز (سه شنبه) با توماس گومارت رئیس انستیتو روابط بین الملل فرانسه (ایفری) دیدار و در خصوص توسعه روابط دو طرف و همچنین موضوعات مهم منطقه‌ای و بین المللی تبادل نظر کرد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در ابتدای دیدار با تشریح سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران در غرب آسیا و به ویژه سوریه، یمن و عراق گفت: شرایط و موضوعات در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا در حال حاضر بسیار پیچیده است و در طول هفت سال گذشته منطقه و به ویژه دولت و مردم سوریه با جنگی ناخواسته، نیابتی و تحمیلی مواجه شده اند هر چند که با مقاومت و ایستادگی و همراهی و حمایت ایران، روسیه، حزب الله و جریان مقاومت توانسته اند در مقابل تروریست‌ها و حامیان منطقه‌ای و غربی آنان را که تضعیف کشورهای اسلامی منطقه را دنبال می‌کنند شکست داده و بر بخش عمده‌ای از سرزمین‌های اشغال شده خود مسلط شوند.

ولایتی تصریح کرد: ما از ابتدای این جنگ تحمیل شده که آشوب و ناامنی در منطقه و جهان را دامن زده است، به درخواست دولت سوریه برای مبارزه و مقابله با تروریست‌ها و اشغالگران در آن کشور حضور یافته ایم و به حمایت خود ادامه خواهیم داد و اگراین مقاومت و ایستادگی نبود باید در انتظار تسلط تروریست‌ها و جریانات افراطی و تکفیری که صلح و ثبات جهانی را به مخاطره می‌اندازند می‌بودیم و امیدواریم دولت و مردم سوریه هر چه زودتر دراین مبارزه و مقابله تاریخی و مهم پیروز شوند.

وی در ادامه با اشاره به موضوعات مرتبط با برجام افزود: البته انتظار بیشتری از برخی دولت اروپایی از جمله فرانسه برای نقش آفرینی موثر در این زمینه وجود داشته است و امیدواریم با توجه به اقدامات غیر قانونی آمریکا در خروج از یک توافق بین المللی که خود یکی از امضاء کنندگان آن بوده است، طرف‌های غربی در کنار روسیه و چین برای حفظ و توسعه روابط اقتصادی، تجاری، سیاسی و ... با جمهوری اسلامی ایران که به آن متعهد بوده اند عمل کنند.

در ادامه توماس گورمارت هم به تشریح سیاست‌های فرانسه در قبال بحران‌های منطقه و نیز توافق هسته‌ای پرداخت و گفت: فرانسه در عین حفظ سیاست مستقل بر چند جانبه گرایی تاکید دارد و در کنار دیگر کشورهای اروپایی در مورد حفظ برجام و حمایت و توسعه روابط اقتصادی میان اروپا و ایران تلاش می‌کند .

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چشم اقای ولایتی دیگر امری نداری

    • بدون نام

      حتما...بهشون میگم
      اتفاقا اروپا هم منتظر دستور جنابعالی بود

    • بدون نام

      چشم.چون شما گفتین انجام میشه

    • بدون نام

      اقای ولایتی شما هیچ گونه محبوبیتی بین مردم ندارید ..چند سال جلوتر هم که کاندید ریاست جمهوری شدید دیدید...اگر الان برای ریاست جمهوری بیایید 1 میلیون هم رای نمی اوربد

    • بدون نام

      کاخ سعدآباد چی شد آخرش

    • مرتضی

      شما هم به تعهدات خودتون در قبال مردم ایران پایبند باشید

    • بدون نام

      دکتر کاخ نشین

    • Asad

      اروپا : بروي چشم هرچه شما بفرماييد

    • بدون نام

      باز حرف زد

    • بدون نام

      مگه نگفتی که برجام سودی نداشت

      پاسخ ها

      • ساوان صباحت

        سلام دکتر راستی یه کم هم درمورد استامینوفن توضیح بده استفاده کنیم

    • بی نام

      شنیدم 48 پست داری

    • حسین

      جائی‌خواندم این آقای دکتر 37منصب دارند خیلی برایم جالب است قطعا" تایید خواهید فرمود که با این تعداد مسئولیت چه خروجی فاجعه باری بوجود می آید

    • بدون نام

      ویلای ۱۰۰۰ متری تجریش ! دمت گرم

    • علی

      تا دیروز که با یاران شفیقتان از هر کاری علیه برجام کوتاهی نکردید حالا چی شده که برجام خوب شد

    • بدون نام

      من بازنشسته هستم خرید خونه و کارهای شخصی و نماز میخونم وقت کم میارم این اقای ولایتی چطور20 تا پست اساسی را انجام میده....تا کی اقتصاد نابود نشه...تاکی بیکاری سر به فلک نکشه..تا کی فقر و فحشا نباشه..تا این افراد خود شیفته در راس کار هستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج