جاباما
۷۳۸۰۰۹
۹ نظر
۵۰۰۶
۹ نظر
۵۰۰۶
پ

ظریف و ملک مطیعی هم ۶۰۰ میلیون می‌خواستند؟

لغو حضور کارلوس پویول در برنامه ۲۰۱۸ تلویزیون هر دلیلی داشته باشد سابقه ذهنی ما نسبت به عملکرد صداو سیما را تغییر نمی‌دهد؛ جایی که برخی تصمیماتش از بیرون سازمان گرفته می‌شود و برخی دیگر متأثر از جوسازی‌ها و موضع گیری‌های سیاسی.

ایرنا: لغو حضور کارلوس پویول در برنامه ۲۰۱۸ تلویزیون هر دلیلی داشته باشد سابقه ذهنی ما نسبت به عملکرد صداو سیما را تغییر نمی‌دهد؛ جایی که برخی تصمیماتش از بیرون سازمان گرفته می‌شود و برخی دیگر متأثر از جوسازی‌ها و موضع گیری‌های سیاسی.

ظریف و ملک مطیعی هم ۶۰۰ میلیون می‌خواستند؟

با فرض بر اینکه دلیل جلوگیری از حضور کاپیتان اسبق بارسلونا، موی بلندش نبوده و سازمان صدا و سیما می‌خواسته جلوی ریخت و پاش را بگیرد، سؤالی که پیش می‌آید این است که حضور ساموئل اتوئو بازیکن اسبق بارسلونا و تیم ملی کامرون چه توجیهی داشته است؟ با توجه به اخبار شنیده شده رقم درخواستی اتوئو چندان فاصله چشمگیری با مبلغ پویول نداشته است. در این مجال نگاهی داریم به برنامه‌هایی که با وجود ضبط، تاکنون پخش نشده‌اند.

*گفتگوی فردوسی‌پور با ظریف

دی‌ماه 94 بود که انتشار عکس گفت‌وگوی فردوسی‌پور با محمدجواد ظریف سروصدای زیادی به پا کرد. با توجه به علاقه ظریف به فوتبال، پیش‌بینی می‌شد که گفت‌وگوی جذابی شود. اما در فاصله انتشار عکس گفت‌وگو تا زمان پخش برنامه نود، واکنش‌هایی از طرف گروه‌های سیاسی بوجود آمد که نتیجه‌اش شد پخش نشدن آن گفت‌وگو. فردوسی‌پور در آن برنامه اعلام کرد: «مصاحبه دکتر ظریف وزیر خارجه کشورمان با برنامه نود، به تشخیص مدیران صداوسیما پخش نشده است و یک عذرخواهی به شما بدهکاریم. از آقای ظریف تشکر و همچنین عذرخواهی می‌کنیم و انشاءالله در اولین فرصت بستری فراهم بشه تا این گفت‌وگو پخش بشه. مسئولان شبکه صلاح ندیدند مصاحبه ورزشی ما با وزیر خارجه پخش شود».

البته یکی دو روز بعد روابط عمومی صداوسیما با انتشار اطلاعیه‌ای دلایل پخش نشدن این مصاحبه را اعلام کرد. پاسخی که به نظر می‌رسد، عدم هماهنگی فردوسی‌پور و تصمیم شخصی وی در مصاحبه با وزیر امور خارجه علت پخش نشدن آن بوده است.

*ملک مطیعی؛ نشد تا رفت

باز هم دی‌ماه و این بار سال 96. قرار بود ناصر ملک مطیعی بعد از حدود 40 سال به تلویزیون می‌رفت و آن هم در دو برنامه. اتفاق جالب و البته عجیبی که فرجام خوبی نداشت. باز هم دلیل مشخصی عنوان نشد؛ برخی عوامل برنامه دورهمی را مقصر لغو پخش برنامه «من و شما» دانستند و برخی دیگر نبود هماهنگی را. مرتضی میرباقری، معاون سیما اما در نشست خبری‌اش درباره اینکه چرا پخش برنامه مربوط به حضور ناصر ملک ‌مطیعی متوقف شد، گفت: آن برنامه، کار خودسرانه‌ای بود که تهیه‌کننده بدون هماهنگی با ما انجام داده بود، از همین رو هم آن شبکه و هم تهیه‌کننده توبیخ شد. ما اجازه نداریم با شخصیت کسی خلاف ادب برخورد کنیم اما این برنامه جزو برنامه‌های ما نبود و خودسرانه انجام شده بود. به همین دلیل ما هم مراتب عذرخواهی خودمان را از این حیث که یک کار غیرحرفه‌ای انجام شده بود اعلام می‌کنیم.

این تصمیم، واکنش اقشار مختلف جامعه را در پی داشت. به عنوان نمونه حجت‌الاسلام زائری در پست اینستاگرامش نوشت: «آقایان مسئولان محترم سیما، کسی که میزبانی ملک مطیعی را از شما مطالبه نکرده بود و حتی کسانی هم که او را می‌شناسند و علاقه‌ای به او دارند توقعی از شما نداشتند، لابد خودتان فکر کرده‌اید و جوانب مختلف کار را سنجیده‌اید و به هر دلیل به این نتیجه رسیده‌اید که دعوت از او در برنامه تلویزیونی توجیه دارد و قطعا با همین منطق و قاعده برنامه را ضبط و تیزرش را هم پخش کرده‌اید!

خوب، حالا یا مرد باشید و زیر بار هیچ فشاری نروید و پخشش کنید یا مرد باشید و راستش را به مردم بگویید و بهانه اشکال فنی نیاورید! به خدا به همین دو نفر و نصفی که هنوز دارند تلویزیون را تحمل می‌کنند احساس توهین دست می‌دهد که شعورشان را اینقدر پایین فرض کرده‌اید!»

*پاسخ‌های سطحی

حضور فیگو کاپیتان تیم ملی پرتغال در برنامه قرعه‌کشی جام جهانی 2018 حواشی زیادی به همراه داشت.

برخی می‌گفتند همین بودجه را می‌شود در کرمانشاه و برای زلزله‌زدگان خرج کرد و برخی دیگر از نگاه رسانه‌ای آن را تحلیل می‌کردند و این اقدام را قابل دفاع می‌دانستند. حالا اما مرتضی میرباقری، معاون سیما درباره حواشی حضور پویول با اشاره به دعوت از فیگو می‌گوید: همان موقع رسانه ملی اعلام کرد که هزینه حضور این چهره‌های خارجی از سوی اسپانسرها بوده و به هیچ‌وجه از بودجه صداوسیما هزینه نشده است. این مسأله در رسانه ملی ولو این‌که اسپانسر هزینه حضور یک کارشناس خارجی را بدهد مورد بررسی قرار گرفت و رئیس شورای ورزش سیما بعد از بررسی و این‌که جلوی حواشی را بگیرد، رسما ابلاغ کرد دعوت از کارشناسان خارجی در برنامه‌های ورزشی و پرداخت چند صد میلیونی برای چند دقیقه حضور ولو این‌که از سوی اسپانسر هم صورت بگیرد، ممنوع و مخالف سیاست‌های رسانه ملی است.

این بخش از صحبت‌های میرباقری که می‌گوید «ما از ابتدا هم تصمیمی برای حضور کارشناس خارجی در برنامه ۲۰۱۸ نداشتیم» به هیچ‌وجه قابل پذیرش نیست. بازیکنانی نظیر پویول و اتوئو را نمی‌توان یک شبه و با یک تلفن به برنامه آورد. قطعا هماهنگی در سطح کلان سازمانی را می‌طلبد. نکته دیگر اینکه با احترام به کارشناسان داخلی باید بپذیریم دیگر حرف تازه‌ای از پیشکسوتان نمی‌شنویم. دفاع کردن تهیه‌کننده از برنامه‌اش حاشیه‌سازی نیست و تداخلی با حمایت از تیم ملی فوتبال ندارد.

در انتها باید پرسید که بر فرض که پویول رقم بالایی می‌خواسته، تکلیف برنامه‌های دیگر که به دلایل مختلف و غیرشفاف پخش نشدند چه می‌شود؟ آیا ظریف و مرحوم ملک مطیعی هم 600 میلیون می‌خواستند؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      احسنت حرف حقو زدی دمت گرم

    • بدون نام

      اگه صدا وسیما غیر از این عمل کنه جای تعجبه!

    • مهدی

      بهر حال مسئولین صدا و سیما یا سایر مسئولینی که بنحوی در مورد دعوت و عدم پخش برنامه گفتگو با مرحوم ناصر ملک‌مطیعی دخالتی داشتند حالا بار سنگینی بدوششان هست که چگونه خواهند توانست از این مرد حلالیت بگیرند, افسوس.

      پاسخ ها

      • کامبیر

        خر وخود بارش می خورند بیت المال راخالی می کنندمیرن کانادا حلالیت کیلویی چنداست؟حالاتاچندهزارسال یامیلیون سال تاقیامت حالا راعشقه!؟

    • کامبیر

      فریب چقدر حال آقای ظریف نمی دانم بنده می گوئید ملک مطیعی می خواست اون خدابیامرز اومد شماپخش نکردید اول می خواهید حرفی بزنید روش فکرهم بکنید بد نیست!؟

    • بدون نام

      فردوسی پور خودشذرفته مصاحبه کرده دیگه فوتبال دوستدنبود فقط. ظریف اونم وقتی هسته ای رو‌بخشید وگفت تضمینش جان کریه؟!پاچهدخوار با این کار خیلی سبک شد موکاشته

      پاسخ ها

      • امین

        شما اول سطح سواد و نگارش خودت رو یکم ببر بالا بعد بیا در مورد کسی که کل دنیا قبولش داره صحبت کن.
        زنده باد دکتر ظریف

    • بدون نام

      خیلی جالب است درمملکت ما همه کارشناس سیاسی اند آقای ظریف را دنیا اورا قبول دارداقا کار ازحمات ایشان را بی ارزش می کند؟

    • جواد

      صدایی سیمای. ما ننگ ننگ ما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج