۷۳۸۰۱۸
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

احداث کاخ ایستگاه‌های تهران در مترو

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی مترو گفت: نخستین کاخ ایستگاه تهران در مترو در محدوده تقاطع ولیعصر و خیابان امام علی(ع) احداث می‌شود و در این خصوص نیز جلساتی با شهرداری و دستگاه‌های ذی‌ربط داشته‌ایم.

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی مترو گفت: نخستین کاخ ایستگاه تهران در مترو در محدوده تقاطع ولیعصر و خیابان امام علی(ع) احداث می‌شود و در این خصوص نیز جلساتی با شهرداری و دستگاه‌های ذی‌ربط داشته‌ایم.

غلامرضا جوادی در جلسه توافق برای ایجاد مجتمع ایستگاهی در مجتمع نمایشگاهی شهر آفتاب اظهار داشت: سیستم مترو دارای بخش‌های مختلفی است که یکی از آنها مربوط به ریل‌ها، تأسیسات الکترونیکی، قسمت بلیت‌فروشی، قطارها و... در زیر زمین است.

جوادی ادامه داد: در قسمتی که مترو در زیر زمین ساخته می‌شود می‌توان از قسمت روی آن برای مجتمع‌های ایستگاهی استفاده کرد. TOD به معنای گسترش شهر بر اساس سیستم‌های حمل و نقل عمومی است که در این خصوص برنامه‌های مختلفی را داریم.

وی ادامه داد: برای اینکه مردم بتوانند خدمات بهتری را در سطح شهر و در استفاده از حمل و نقل عمومی داشته باشند، باید وضعیت‌های استانداردی را مشخص کنیم.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی مترو اظهار داشت: همه ایستگاه‌های شهر باید در مجتمع‌های ایستگاهی تعریف شوند تا شهروندان بتوانند خدمات بهتری را در بخش‌های مختلف دریافت کنند.

جوادی افزود: در سال‌های گذشته به ایستگاه‌های مترو از زاویه TOD پرداخته نشده است.

وی افزود: مجتمع‌های ایستگاهی باید از ۲۵۰ تا هزار مترمربع باشد تا در کل شهر تقسیم شود و در حال حاضر در چند نقطه شرق، شمال غرب و جنوب تهران مجتمع‌های ایستگاهی قرار دارد که قطعاً مهم‌ترین آن مجتمع ایستگاهی است که در شهر آفتاب ساخته می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی مترو افزود: این مجتمع ایستگاهی باید به لحاظ فنی و مهندسی ایجاد شود تا بتوانیم مجتمع ایستگاهی متناسبی را با اهداف شهر آفتاب داشته باشیم.

جوادی گفت: بر اساس توافقات صورت‌گرفته در بخش جنوبی ایستگاه متروی شهر آفتاب، مجتمع‌های ایستگاهی بر اساس نظریه TOD احداث خواهد شد و این مجتمع‌ها قطعاً بسیار تأثیرگذار در ارائه خدمات بهتر خواهند بود.

وی در ادامه درباره احداث مجتمع فرهنگ و هنر نیز اظهار داشت: در ضلع شمال شرقی خیابان مفتح شمالی ساختمانی وجود دارد که در حال حاضر کاربری خاصی ندارد و این ساختمان جزء میراث فرهنگی و به زمان کلاه‌فرنگی و دوره اول پهلوی برمی‌گردد که به دنبال این هستیم آنجا را تبدیل به یک مجتمع فرهنگی و هنری کنیم.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی مترو تصریح کرد: در مجتمع شهر آفتاب کاربری کلی آن منطقه به صورت نمایشگاهی و خدماتی است و ما می‌توانیم در آنجا هتل، فروشگاه‌ و مجموعه‌های ورزشی دایر کنیم و طی یک سال آینده هماهنگی‌های لازم را در این خصوص انجام می‌دهیم و این مجتمع در فضایی حداقل ۵ هکتار احداث می‌شود.

جوادی یادآور شد: در حال حاضر ۱۶۶ ایستگاه فعال مترو داریم که تمامی اینها دارای مجتمع ایستگاهی خواهند بود که در حال حاضر ۵ مجتمع ایستگاهی در حال بهره‌برداری است.

وی افزود: به دنبال احداث کاخ ایستگاه‌های تهران در محدوده تقاطع ولیعصر و خیابان امام علی(ع) هستیم و جلساتی را با شهرداری و دیگر دستگاه‌های مربوطه در این خصوص برگزار کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی مترو اظهار داشت: ساخت‌وسازهای غیرمجازی نیز در ضلع جنوبی کاخ مرمر در حال انجام بود که به دستور مقام معظم رهبری جلوی این ساخت‌وسازها گرفته شد و کاخ مرمر به حالت اولیه بازمی‌گردد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهین سیفی

      اگر پول زیادی دارید شهردار محترم باتوافق با پیمانکار حروم خوردنش فعلا صدای مردم گرسنه بیشتر از این در نیارید مثل همه یواشکی بخورید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج