جاباما
۷۳۸۰۵۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

کنگره آمریکا خواستار نظارت شدید بر مذاکرات کره شمالی شد

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سنای آمریکا در طرحی فراحزبی، دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور را ملزم به ارائه گزارش از روند مذاکرات هسته ای با کره شمالی کرد.

خبرگزاری ایرنا: سناتورهای آمریکایی با انتقاد از ابهام در بیانیه مشترک دیدار سران آمریکا و کره شمالی، طرحی ارائه کردند که خواستار نظارت شدید کنگره بر روند مذاکرات هسته ای میان دو کشور است.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سنای آمریکا در طرحی فراحزبی، دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور را ملزم به ارائه گزارش از روند مذاکرات هسته ای با کره شمالی کرد.

براساس این طرح که هنوز برای آن رای گیری نشده، ترامپ باید گزارشی درباره آینده مذاکرات با کره شمالی به کنگره ارائه داده و هر ۳۰ روز یک بار این گزارش را به روزرسانی کند.

این طرح همچنین علاوه بر آنکه خواستار تداوم تحریم های واشنگتن تا عاری سازی قابل راستی آزمایی پیونگ یانگ است، از دولت آمریکا خواسته که برخلاف قوانین بین المللی اقدام نظامی علیه کره شمالی نکند.

به نوشته آسوشیتدپرس، این طرح حاکی از نگرانی هر دو حزب جمهوریخواه و دمکرات در کنگره آمریکا از دمدمی مزاجی ترامپ در توافق های بین المللی است.

سناتورهای ارائه کننده این طرح، ابهام در بیانیه مشترک ترامپ و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی پس از دیدارشان را دلیل ضرورت نظارت کنگره بر مذاکرات دو طرف عنوان کردند.

ترامپ و کیم روز سه شنبه ۲۲ خرداد بعد از دیداری که در سنگاپور داشتند، در بیانیه مشترکی بر تعهد پیونگ یانگ به «اقدام برای خلع سلاح هسته ای کامل شبه جزیره کره» تاکید کردند.

اما سند امضا شده از سوی دو طرف هیچ اشاره ای به جزئیات و زمان آغاز روند خلع سلاح هسته ای کره شمالی نکرد. منتقدان ترامپ می گویند که وی امتیازهای زیادی به کیم داده است.

ترامپ در بازگشت به آمریکا گفت که این دیدار تهدید کره شمالی علیه ایالات متحده را از بین برده است؛ اظهار نظری که از سوی دولتمران خود ترامپ نیز رد شده است.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین رزمایش های نظامی بزرگ با کره جنوبی را به منظور پیشبرد مذاکرات با کره شمالی متوقف کرد که با انتقاد گسترده مخالفانش روبه رو شد.

دمکرات های کنگره آمریکا نیز پیش از برگزاری دیدار ترامپ و کیم در بیانیه ای مشترک تاکید کردند که هرگونه توافق احتمالی با پیونگ یانگ باید مثل برجام تحت نظارت و با مشورت کنگره باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج