۷۳۸۰۸۸
۲۳ نظر
۵۰۱۳
۲۳ نظر
۵۰۱۳
پ

تمام خبرسازی‌ها درباره استعفای روحانی

نوسانات شدید بازار ارز و خروج امریکا از برجام از جمله مشکلاتی است که این روز‌ها روحانی با آن دست و پنجه نرم می‌کند. در چنین شرایطی برخی از پیشبرد طرح عدم کفایت سیاسی رییس‌جمهور در مجلس سخن گفته‌اند و مساله‌ی استعفای روحانی را مطرح می‌کنند.

برترین ها: نوسانات شديد بازار ارز و خروج امريكا از برجام از جمله مشكلاتي است كه اين روزها روحاني با آن دست و پنجه نرم مي‌كند. در چنين شرايطي برخي از پيشبرد طرح عدم كفايت سياسي رييس‌جمهور در مجلس سخن گفته‌اند.

با این حال برخی چهره‌های سیاسی معتقدند هجمه به دولت تدبیر و امید در شرایط کنونی، محاسبه‌ای اشتباه است و چناچه فشارهای موجود به استعفای احتمالی دولت روحانی منجر شود؛ آسیبی که به کشور وارد می‌شود که جبران آن ممکن نیست.

در روزهای اخیر برخی رسانه ها به نقل از سردار رحیم صفوی ؛ فرمانده سابق سپاه نوشته بودند: ما در دولت‌سازی مشکل داریم و گاهی به نظر می‌رسد که اگر دولت نباشد، کشور بهتر اداره خواهد شد. اما امروز «خبرگزاری فارس» نوشت: این فرمانده ارشد نظامی کشورمان ضمن رد اظهارات نقل شده از وی با نکوهش تلاش تفرقه افکنانه برخی از رسانه‌ها در انعکاس ناقص و وارونه سخنان وی، اقدام برخی از رسانه‌ها در تضعیف دولت در شرایط حساس کنونی را بر خلاف منافع ملی دانست و گفت: هم اکنون که دشمنان بدنبال تضعیف اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و ایجاد نارضایتی و القاء ناامیدی در مردم هستند، برای همه ما وظیفه است، تلاش کنیم تا با هماهنگی و هم افزایی و کمک به دولت محترم و قوای دیگر در حل مشکلات و معضلات اقتصادی ، نقشه های دشمن در عرصه های جنگ اقتصادی و عملیات روانی را خنثی کنیم.

«رویداد ۲۴» به نقل از محمدکیانوش‌راد فعال سیاسی اصلاح‌ طلب نوشت: نمی‌توان منکر برخی از ناهماهنگی‌ها در سطح اقتصادی دولت بود. اما باید دانست که خراب کردن شرایط فعلی بر سر دولت و مقصر نشان دادن دولت ، آدرس غلطی است که مخالفان دولت سعی در انتشار آن دارند.

محمد نعيمي‌پور، عضو شوراي مركزي حزب اتحاد ملت ايران در گفتگو با روزنامه «اعتماد» با اشاره به طرح مساله استعفاي روحاني گفت: اگر جرياني در داخل كشور كمر همت بسته كه آقاي روحاني را استيضاح يا بركنار كند، ايشان بايد رسالت تاريخي خود را در همين زمين بازي انجام دهد. ايشان بايد به مردم بگويد كه چه كساني دخالت كرده و مشكلات را افزون مي‌كنند، چه كساني و با چه منافعي به دنبال عدم كفايت آقاي روحاني هستند.

روزنامه همشهری به نقل از سید حسین موسویان، دیپلمات سابق کشورمان درباره طرح استعفای رئیس دولت تدبیر و امید نوشت: برای ایجاد اجماع و وحدت داخلی نیاز به درک درست از شرایط داخلی و خارجی کشور، فداکاری و ازخودگذشتگی است. بزرگان نظام باید قبل از هرچیز دراین مورد چاره‌اندیشی کنند؛ حتی به قیمت یک خانه‌تکانی اساسی در دولت یا حتی استعفای دولت فعلی و برگزاری انتخابات زودرس، زیرا استمرار وضع فعلی تا ۲سال دیگر، ممکن است موجب لطمات غیرقابل جبران شود.

روزنامه کیهان هم در واکنش به پیشنهاد سیدحسین موسویان درباره استعفای رئیس جمهور نوشت: چه استعفایی؟! اگر گفته شود برای کارآمدی، عمرو یا زید دولت جا به جا شوند حرف معقولی است، درست مانند یک تیم ورزشی. اما مگر وسط مسابقه و دست و پنجه نرم کردن با حریف می‌شود تیم را یکجا کنار گذاشت و فی الفور تیم جدیدی جایگزین کرد؟!

آیت الله سيدحسين موسوي تبريزي در مصاحبه ای با روزنامه اعتماد درباره بحث استعفاي روحاني و طرح عدم كفايت رييس‌جمهور گفت: معتقدم هيچ كدام از اين دو اتفاق به صلاح نيست. البته طرح عدم كفايت سياسي رييس‌جمهوري از اختيارات مجلس است و اگر واقعا محرز شود بايد انجام شود البته بايد موقعيت را هم سنجيد. بايد مصلحت جامعه نه شخص را سنجيد. الان با اين موقعيت نبايد اينگونه موضوعات را مطرح كرد.

«ایسنا» هم به نقل از علی مطهری نایب رئیس مجلس نوشت:طرح برخی اظهارات مبنی بر استعفای روحانی از ریاست جمهوری اشتباه است و الان زمان تسویه حساب سیاسی و انتقام گیری نیست بلکه الان همه باید دست به دست هم دهیم تا از بحران خارج شویم .

محمد‌جواد حق‌شناس، عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي گفت: بايد توجه داشت كه آثار زيانبار سياست تقابل با دولت فقط به دولت وارد نمي‌شود؛ بلكه بر قواي سه‌گانه، نمايندگان مجلس و مجموعه حاكميت اثرگذار است. بايد به رقيبان دولت هشدار داد هر نوع تحركي كه منجر به تضعيف يا افول دولت شود، به ضرر كشور است.

روزنامه جوان نوشت: علي صوفي وزير تعاون دولت اصلاحات هم از انفعال حسن روحاني گلايه مي‌كند: «اگر آقاي روحاني همچنان فعال، محكم و مقاوم ايستادگي مي‌كرد، وضع كشور قطعاً بهتر از الان بود. رئيس‌جمهور اگر رئيس‌جمهوري باشد كه پاي تعهداتش بايستد، ولو اينكه مجبور به كناره‌گيري هم شود، خيلي بهتر است تا اينكه منفعل بوده و اوضاع كشور در حالت بلاتكليفي باشد.»

محمدرضا تابش نائب رئیس اول فراکسیون امید و نماینده اصلاح طلب مردم اردکان درباره پشت پرده پروژه استعفای روحانی به نامه نیوز گفت: در چنین شرایطی که لازم است متحد به پیش برویم و دست به دست هم بدهیم تا مردم به آینده امیدوار شوند طرح کردن موضوع استعفای رئیس جمهور عمدتا موضوعی سیاسی است که نتیجه عکس می گذارد و به جز نا امیدی و یاس دستاورد دیگری ندارد.

سیدرضا اکرمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با «اعتماد آنلاین» درباره طرح موضوع کناره‌گیری دولت که از طرف برخی گروه‌ها مطرح می‌شود، گفت: دولتی که سال قبل روی کار آمده به چه مناسبت بگوییم که امسال باید از کار کنار رود. مشکل وجود دارد، باید خودمان تلاش کنیم برطرف شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      متحد گشنه باشیم و میوه قسطی بخریم
      کپن میوه کی میدن؟ اب یارانا ای چطور؟
      عینک قسطی کی میدن؟ کپن لباس کی؟

      پاسخ ها

      • بینام

        دولتی که عرضه نداست اقتصاد کشورش روسامان بده همون بهتر که نباشه پدذ مردم درومد ا تین همه گرونی کشتید مارو

    • بدون نام

      ریشه خراب هست روحانی خودش مهری بیش نیست ن

    • بدون نام

      به خدا که دیگه خسته شدیم چرا باید تو کشور ثروتمند زندگی کنیم و فقیر باشیم!دولتی که نتونه اقتصاد یه کشور رو ادره کنه پس به چه دردی میخوره؟فقط بلدن به موارد حاشیه ای که اصلا برای مردم ما مهم نیست توجه کنند.متاسفم

    • بدون نام

      بره جایی که نادر رفت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردم بخدا روحانی هیج کاره است ولی شهامت گفتنش را نداره

      • حسن روحانی

        شما که شهامت داری بگو کاره کیست

    • بهرپز

      تنها مشکل اقای روحانی اینه که انسان بسیار شریف ومحجوبی می باشد ریس جمهور باید دریده و قلدر باشد اقای روحانی دوست ندارند کسی ناراحت شود وحرف همه را گوش میکنند

      پاسخ ها

      • احمد

        اگر روحانی آدم‌محجوبیست چرا دو سال پیش منتقدان‌ کشورش را بزدل و بیسواد و بیشناسنامه خطاب کرد وهزاران مورد دیگر و درعوض بیگانگان را باادب و بامعرفت معرفی میکرد تو یا خوابی یا خواب زده ای ...

      • بدون نام

        تو احتمالاً در دفتر کار روحانی نشستی

      • حسن

        دولت روحانی دولت غیر قاطع
        غیر جهادی
        مصلحتی
        و از ابتدا چشمش به خارج بود
        شریف و محجوب؟؟!!؟

    • سلام ایران

      به نظر من هر شخصی فرقی نمی کنه کاری بلد نباشه همیشه از چشم دیگران می بیند چون خودش کار بلد نیست اگر کار بلد باشه لام از کلام حرف نمی زند کار درستی انجام می دهد خراب کاری را به گردن این اون انداختن پس مشکل از خود شخص است مگر تو بچه گوچک هستی حرف عوض می کنی هر کس یک بستنی نشان داد به اون طرف می خزی

    • سلام ایران

      به نظر من هر شخصی فرقی نمی کنه کاری بلد نباشه همیشه از چشم دیگران می بیند چون خودش کار بلد نیست اگر کار بلد باشه لام از کلام حرف نمی زند کار درستی انجام می دهد خراب کاری را به گردن این اون انداختن پس مشکل از خود شخص است مگر تو بچه گوچک هستی حرف عوض می کنی هر کس یک بستنی نشان داد به اون طرف می خزی

    • gh

      اگه مملکت نگه داشتن اینه
      ۱۰ تا یکجا بدن من نگه میدارم

      پاسخ ها

      • عنقا

        دیگه اقای موسویان این حرف زده ما چی کار کنیم بااین کاراتون ادم سر از دیوانه خانه در میاره

    • بدون نام

      با اين فيلما مردم و سركار نذاريد

    • بدون نام

      ماشین خرابه هر راننده ای بیاد نمیتونه ماشین حرکت بده

    • بدون نام

      آنهایی که صحبت از عدم کفایت روحانی می کنند خودشان کفایت نداشتند که در انتخابات شکست خوردند و قاعده ی بازی سیاسی را نمی دانند.

      پاسخ ها

      • مخالفان روحانی

        شما راهنمائی کنید تا ما قائده بازی رو یاد بگیریم

    • بدون نام

      پس ماهانه به حساب همه خانواذها چند میلیون واریز کنید از لحاظ اقتصادی در مضیقه نباشیم درست مثل خودتون . اونوقت با هم تلاش می کنیم و توظئه های دشمن را خنثی می کنیم

    • بدون نام

      ماقبلاباآمریکا ارتباط نداشتیم همه چی ارزان بودالانم که ارتباط نداریم همه چی گرونه تازه اونوقت صرفه جویی نمی کردیم الان صرفه جویی میکنیم مشکل ما ازدولت هست نه ازملت

    • حمید رضا شجاعی ه6

      آزموده را آزمودن خطاست روحانی نمیتواند کاری کند اینکاره نیست جلوی ضرر را هرچه زودتر بگیری منفعته لذا در سریع ترین زمان باید دولتی کار آشنا وبا جذب آدمهای باسواد وباتجربه وآگاه با اقتصاد روز جهانی سریعا وارد گود شد تا ازاین وضعیت هرچه سریعتر بیرون آمد

    • میلاد

      سلام،ابتدا دولت باید فکر اصلاح کابینه وتغییر جدی باشد،درغیر اینصورت استعفا بهترین گزینه است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج