جاباما
۷۳۸۱۰۴
۱۴ نظر
۵۰۰۴
۱۴ نظر
۵۰۰۴
پ

ممنوعیت واردات «تیلاپیا» منتفی شد

یک مقام مسئول با بیان اینکه قرار بود ممنوعیت واردات تیلاپیا از اردیبهشت ٩٧ به مدت سه سال اعمال شود،گفت: در گروه بندی جدید، نام تیلاپیا از فهرست کالاهایی که مشمول ممنوعیت هستند، خارج شده است.

خبرگزاری مهر: یک مقام مسئول با بیان اینکه قرار بود ممنوعیت واردات تیلاپیا از اردیبهشت ٩٧ به مدت سه سال اعمال شود،گفت: در گروه بندی جدید، نام تیلاپیا از فهرست کالاهایی که مشمول ممنوعیت هستند، خارج شده است.

ارسلان قاسمی، مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان ایران با بیان اینکه پیش بینی می شود تولید قزل آلا در کشور مشابه سال گذشته باشد، اظهارداشت: براساس آمار سازمان شیلات سال گذشته حدود ١٣٠ تا ١٤٠ هزارتن قزل آلا در کشور تولید شده اما براساس آمار ما این عدد حدود ٨٠ هزارتن بوده است.

وی با اشاره به مشکلاتی که عرضه تیلاپیا برای تولید قزل آلا ایجاد کرده است، افزود: به دلیل اینکه تیلاپیا به صورت آماده مصرف وفرآوری شده در بازار عرضه می شد، رقیب بزرگی برای قزل آلای تولید داخل بود.

این فعال بخش خصوصی تصریح کرد: ضمن اینکه از نظر کیفی ، تیلاپیای وارداتی با قزل آلای تولید داخل قابل مقایسه نیست و در دنیا نیز تیلاپیا، ماهی فقرا نامیده می شود.

قاسمی ادامه داد: در همین راستا، در بهمن ماه سال گذشته سازمان شیلات به دلیل فشارهایی که وارد شد پیشنهاد کرد واردات این ماهی به کشور ممنوع شود ضمن اینکه تعرفه واردات آن به ٥٥ درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه قرار بود این ممنوعیت از اردیبهشت ماه ٩٧ به مدت سه سال اعمال شود، گفت: در گروه بندی جدیدی که از سوی دولت اعلام و واردات ۱۱۳۹ قلم کالا ممنوع شده است، نام تیلاپیا وجود ندارد.

قاسمی تصریح کرد: این نشان می دهد مسئولان مربوطه توجه چندانی به تولید داخل ندارند و بیشتر در جهت حمایت از سیستم دلالی قدم برمی دارند.

وی با تاکید بر اینکه ایران جزو ٥ کشور بزرگ تولید کننده قزل آلا در جهان بوده است، گفت: متاسفانه تولید و اشتغال کشور در جهت منافع عده ای خاص پایمال می‌شود.

قاسمی تاکید کرد: اعمال تعرفه ٥٥ درصدی واردات، به تنهایی نمی تواند بر میزان واردات تیلاپیا به کشور تاثیرگذار باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مردم عزیز ،، این ماهی رو نخرید،،خوردن این ماهی جز ضرر هیچ خاصیتی نداره،، حتی اگر توان خرید هیچگونه ماهی را ندارید،، ماهی نخوردن خیلی بهتر از مصرف این ماهیه ،، بیچاره ملت ما که بازیچه ی یک عده سودجوی بیشرف هستند

    • بدون نام

      باید دید کدام مسوولی وارد کرده که ممنوعیت ان لغو شد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        صحبت درستی کردید دست کدام نامردی ومال چه کسی وارد شده که منع وارد شدن آنرا برداشتند خداوند در نطفه این آدما را بخشکاند که رشد نکنند بلای جان مردم شدند نا مردا پول چقدر می خواهید ای بترکید

    • سیمین

      خودمان بهترین ماهی را داشتیم یا به ابها گند زده شد و یا به سایر کشور ها اجاره. حالا تیلا پیلای بی ارزش و نا سالم وارد میکنند

    • بدون نام

      کلا طرفدار رانت و پارتی هستن فقط مسولان

    • بدون نام

      این تولید کننده ها می گن همه درا رو ببند ید تا مردم جنس ما رو به هر قیمت و با هر کیفیت که عرضه می کنیم بخرند

    • بدون نام

      توان تولید ماهی اماده طبخ ندارید ؟ توان رقابت پذیری را ندارید ؟ توان صادرات ماهی رو ندارید ؟ فقط انحصار می خواهید ؟ دست از سر مردم فقیر و ماهی فقرا , بردارید . به فکر تولید و عرضه ماهی با کیفیت باشید راحت طلبا.

    • بدون نام

      این موجودات مضرراواردنکنیدگورپدران کسی که می خواهدازاین تجارت کثیف سودببرد یابه مردم حقیقت رابگوییدکه اینها خوک ابی هستندودرفاضلالهای انسانی پرورش می یابند ،

    • بدون نام

      مردم تیلا پیلا نخرند اگر نون پنیر بخوریم از اون ماهی سالمتره

    • بدون نام

      این ماهی هم با فضولات انسانی وهم مواد شیمیایی پرورش داده میشن وبزرگترین پرورش دهندها درچین هستند اصلا استفاده نکنید تازه بعضی استفاده کردند بدنشون تاول زده همراه باخارش دکتر بهشون گفته بود این ماهی آلرژی پوستی میاره

    • بدون نام

      مردم نخرید این ماهی تراريخته،جز ضرر چیز دیگه ای نیست، پلوتون رو دور نریزید

    • بدون نام

      بابا تیلاپیلا رو چرا برنمیدارین از سطح بازارا
      با آب فاضلاب پرورش پیدا میکنه
      آشغاله
      نون خسک بخورین اینو نخورین
      هیچ ارزونی بی حکمت نیست
      بعد میگن چرا آمار سرطان زیاد شده...

    • بدون نام

      من که تازه فهمیدم تیلا پیلا چیه اصلا ماهی چیه خوردنی

    • irajeshaghi

      ماهی تیلا پیلا برای مهمانی و رستوران و سلف سرویس ها بسیار مناسب است اگر گیر نیاید بجاش مرغ خریداری می شود نه قزل آلا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج