جاباما
۷۳۸۲۲۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

۵ ویژگی که اپل باید از Waze و Google Maps کپی کند

افراد زیادی در جهان از اپلیکیشن «نقشه‌های اپل» (Apple Maps) روی دیوایس‌های آیفون و آیپد استفاده می‌کنند. در دست داشتن بخش بزرگی از بازار تلفن همراه هوشمند توسط اپل باعث شده اپلیکیشن مسیریابی اپل مپس از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار باشد.

مجله دیجی کالا - وحید ناظمی: افراد زیادی در جهان از اپلیکیشن «نقشه‌های اپل» (Apple Maps) روی دیوایس‌های آیفون و آیپد استفاده می‌کنند. در دست داشتن بخش بزرگی از بازار تلفن همراه هوشمند توسط اپل باعث شده اپلیکیشن مسیریابی اپل مپس از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار باشد. با پیشرفت سیستم عامل موبایلی iOS، اپلیکیشن نقشه‌های اپل هم توسعه پیدا کرد و در هر به‌روز رسانی با کارایی و کیفیتی بهتر با دیگر اپلیکیشن‌های مسیریابی به رقابت پرداخت. برای کاربران دیوایس‌های اپل استفاده از نقشه‌های اپل لذت‌بخش‌تر از اپلیکیشن‌های مشابه مانند اپلیکیشن ویز (Waze) یا گوگل مپس (Google Maps) است. طراحی خوب، پشتیبانی تمام و کمال از دستیار صوتی اپل (سیری) و هماهنگی با ساعت هوشمند اپل از عواملی است که باعث می‌شود کاربران آیفون میل بیشتری به استفاده از اپل مپس نسبت به رقبای آن داشته باشند.

۵ ویژگی که اپل باید از Waze و Google Maps کپی کند

مانند بسیاری از اپلیکیشن‌های دیگر، نقشه‌های اپل هم دچار نقایص قابل اعتنایی است که نمی‌توان به سادگی از کنار آن‌ها گذشت. شاید برای کاربران عادی این نقایص قابل چشم‌پوشی باشند. حتی با وجود رقبای قدرتمند، ممکن است کاربران عادی در صورت عدم رضایت از سرویس به راحتی به اپلیکیشنی دیگر نقل مکان کنند. اما برای کاربران حرفه‌ای و البته وفادار به یک سرویس یا برند، کمبودها باید برطرف شده و سرویس به صورت مرتب بهینه‌سازی شود. در حال حاضر نقشه‌های اپل رقبای قدرتمندی مانند اپلیکیشن Waze و نقشه‌های گوگل دارد. این رقبا ویژگی‌هایی دارند که کمبود آن‌ها به شدت در سرویس مسیریابی اپل حس شده و به نظر می‌رسد بهتر است به زودی شرکت اپل به فکر راه‌اندازی آن‌ها در سرویس خود باشد.

دانلود آفلاین

اپلیکیشن نقشه‌های گوگل به کاربر این امکان را می‌دهد تا با انتخاب کردن یک محدوده‌ی مشخص جغرافیایی به دلخواه خود، تمام اطلاعات موجود روی نقشه‌ی آن منطقه را دانلود کند. با دانلود این اطلاعات، نقشه‌ی منطقه‌ی انتخاب شده به صورت آفلاین در اختیار کاربر قرار دارد. این ویژگی برای اوقاتی که دسترسی به اینترنت امکان‌پذیر نیست بسیار مفید است. فرض کنید می‌خواهید به کشوری خارجی سفر کنید. در مقصد ممکن است دسترسی به اینترنت یا خرید یک سیم‌کارت محلی مدتی طول بکشد. پیش از آن و با دانلود نقشه به صورت آفلاین لااقل می‌توانید مسیر مورد نیاز خود را به سادگی پیدا کنید. این ویژگی برای افراد طبیعت‌گرد هم بسیار مفید است. در بسیاری از نقاط طبیعت مانند کویر یا جنگل از سیگنال‌های موبایل خبری نیست و دانلود نقشه‌ی آفلاین می‌تواند کمک بسیار خوبی به افراد اهل ماجراجویی باشد.

گزارش‌دهی توسط کاربران

اپل مپس توانایی نشان دادن ترافیک را با خطوط رنگی روی نقشه دارد اما کاربران نمی‌توانند به دقت آن کاملا اطمینان کنند. ممکن است تا مدتی پس از رفع شدن ترافیک، آپدیت شدن اطلاعات نقشه مدتی طول بکشد و این نکته کاربران را در انتخاب مسیر با مشکل مواجه می‌کند. در مقابل اپلیکیشنی مانند ویز با کمترین خطای ممکن ایجاد و برطرف شدن اختلالات ترافیکی را به کاربرانش اطلاع می‌دهد. دلیل این خطای پایین، به‌روز رسانی اطلاعات مورد نیاز این مسیر یاب توسط کاربران است. کسانی که از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند در صورت بروز هر اختلالی می‌توانند آن را به عنوان یک گزارش ثبت کرده و دیگر کاربران آن را مشاهده کنند. ترافیک، حضور پلیس، وجود دوربین‌های کنترل سرعت و هر اطلاعات دیگری که یک راننده به آن‌ها برای زودتر رسیدن به مقصد احتیاج دارد قابل گزارش بوده و همین سرعت بالا ویز را به مسیریابی محبوب به ویژه در محیط‌های شهری تبدیل کرده است. این ویژگی ویز را برای مسافرین و افرادی که به مناطق مختلف آشنایی ندارد تبدیل به انتخابی خوب کرده و به آن‌ها اجازه می‌دهد با ترکیب کوتاه‌ترین و خلوت‌ترین مسیر در کم‌ترین زمان ممکن به مقصد مورد نظر خود برسند.

اعلام محدودیت سرعت

یکی از قابلیت‌های مهم و مفید اپلیکیشن ویز نشان دادن سرعت لحظه‌ای خودرو به کاربر است. در هنگام رانندگی رد شدن از سرعت مجاز هر منطقه امری عادی است. از سوی دیگر ممکن است منطقه‌ای دارای محدودیت‌ خاصی باشد که راننده از وجود آن اطلاع نداشته باشد. اطلاعات از پیش وارد شده و توانایی اعلام لحظه‌ای سرعت به ویز این امکان را داده تا در صورت رد شدن راننده از حد مجاز سرعت به او اخطار دهد. این ویژگی در عین حال که از کاربر در مقابل خطرات احتمالی محافظت می‌کند، احتمال جریمه شدن توسط دوربین‌های محدودیت سرعت را هم پایین می‌آورد. هرچند سرویس مسیریابی اپل می‌تواند اطلاعات محدودیت سرعت در هر منطقه را به کاربر خود اعلام کند، اما کاربر این سرویس در صورت رد شدن از سرعت مجاز هیچ هشداری از این اپلیکیشن دریافت نمی‌کند.

ادغام با سرویس موسیقی اپل

کاربرانی که از سرویس‌های مسیریاب ویز و موسیقی اسپاتیفای استفاده می‌کنند، لذت ادغام این دو سرویس را به خوبی درک کرده‌اند. اگر روی موبایل هوشمند خود اپلیکیشن اسپاتیفای را نصب کرده باشید، با راه‌اندازی مسیریاب ویز اعلانی دریافت می‌کنید که به شما می‌گوید می‌توانید در هنگام دنبال کردن مسیر خود، موسیقی دل‌خواه‌تان را هم گوش کنید. وجود نوار کنترل اسپاتیفای در بالای نقشه، مدیریت موسیقی را برای کاربر به سادگی امکان‌پذیر می‌کند. اگر این ویژگی برای کاربران نقشه‌های اپل هم ممکن شده و آن‌ها بتوانند از سرویس اپل موزیک در حین مسیریابی خود استفاده کنند بدون شک از آن استقبال خواهند کرد.

اعلام قیمت سوخت

تقریبا در تمام نقاط دنیا، پمپ‌های بنزین محصولاتی از شرکت‌های مختلف نفتی با قیمت‌های متنوع عرضه می‌کنند. بر عکس کشور ما که قیمت حامل‌های انرژی در آن ثابت و سراسری است، در کشورهای اروپایی و امریکا ممکن است بنزین و گازوییل مورد احتیاج خودروها در هر پمپ بنزین با قیمتی متفاوت عرضه شود. به همین خاطر توسعه‌دهندگان اپلیکیشن مسیریابی ویز با اضافه کردن قابلیت گزارش‌دهی قیمت سوخت در هر جایگاه کار را برای رانندگان بسیار ساده کرده‌اند. اما اپل مپس همچنان از این ویژگی محروم بوده و جای خالی آن احساس می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج