جاباما
۷۳۸۲۹۸
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

رابرتس: آمریکا با «ایران مستقل» مشکل دارد

مقام پیشین آمریکایی در گفت‌و‌گویی اظهارداشت که عمده‌ترین مشکل آمریکا با ایران، مسئله رژیم صهیونیستی است.

خبرگزاری فارس: «پل کریگ رابرتس» معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا در زمان تصدی «رونالد ریگان» رئیس جمهوری وقت آمریکا در دهه هشتاد و از مولفین «اقتصاد ریگانی» در گفت‌و‌گویی اظهار داشت که نبرد با تروریسم آمریکا در منطقه نبرد با کشورهای مسلمان مستقل منطقه است.

وی در گفت‌وگو با نشریه آمریکایی «امریکن هرالد تریبیون» همچنین درباره رفتار آمریکا با ایران گفت: «واشنگتن با ایران دو مشکل دارد.نخست این‌که ایران کشوری مستقل است که با سیاست‌های آمریکا مخالفت می‌کند. مورد دیگر این است که ایران در مسیر اسرائیل نیست و از حزب‌الله و حماس حمایت می‌کند .»

وی درباره توافق صورت گرفته با آمریکا و این که ایران در امضای توافق هسته‌ای با آمریکا دچار اشتباه شد یا خیر، اظهار داشت: «من قبلا هشدار داده بودم که واشنگتن در این توافق نمی‌ماند و به سرعت از آن خارج می شود و آشکارا این پیش‌بینی درست بود. اولین اقدامی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا انجام داد ،خروج از این توافق با امضاء چند کشور بود و بعد نیز دیگر امضا کنندگان این توافق را تهدید به تحریم کرد.»

پل کریگ رابرتس ادامه داد: «مشکل آمریکا با ایران، اسرائیل است. همه در کره زمین می دانند که ایران پروژه ساخت سلاح اتمی ندارد. این کشور توافق هسته‌ای را امضا و حفظ کرد و این آمریکا هست که از حفظ توافق خودداری می‌کند. حال این سئوال مطرح است که انگلیس، آلمان و فرانسه آیا توافق را حفظ می‌کنند یا به دستور واشنگتن از آن خارج می‌شوند. البته آشکاراست که روسیه و چین این توافق را حفظ می‌کنند.»

وی در خاتمه درباره اقدام‌هایی که ایران می تواند برای مواجهه با آمریکا انجام دهد ، اظهار داشت: «ایران باید کاملا از غرب جدا شده با روسیه و چین به توافقنامه امنیتی دست یابد. ایران باید از نفت خود به نفع شهروندانش استفاده کرده و در روسیه، چین و سایر اقتصادهای آسیایی برای سرمایه گذاری استفاده کند.ایران، مانند روسیه در تلاش است تا جامعه‌ای اخلاقی مصون از هرزگی غرب ایجاد کند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چيز مهمی نیست، ایران می تونه شرایط را به پذیرد ولی دولت مردان ما دوست دارند خودشان و اطرافیان شان در رفاه باشند و ما هم در سیاستگذاریها با آنها یکی باشیم ولی اونها حاضر نمیشند حقوق و مزایا و معیشتشان با ما یکی باشد و این دو تضاد هم هستند،

    • کارمند

      اینقدر کا آمریکا به ایران گیر داده چرا به لبنان گیر نمیده؟

    • بدون نام

      درود بر اقای پل کریگ،درود بر شرف تو ،هر کس که حرف حق را میزند انسان ازاده است.

    • بدون نام

      گشتن و گشتن بین اینهمه مسئول آمریکایی که توی ده ها سال وجود داشته حرف های معاون خزانه داری زمان ریگان رو نشر دادن اصلا هم معلوم نیست حرفهای باب میل خودتونه

    • اصغر

      سن که از ۸۰ رد میشه برای خیلیا یعنی تعطیلی مشاعر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج